Heineoen Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Hei! Kjøpte meg et Abit A7N. Har installert alt, men når jeg trykker på på knappen på kabinettet så skjer det ingen ting. Har festet de Power sw kablene som trengs også. Lampa lyser også rødt på hovedkortet, men jeg hvet ikke om den skal lyse i denne fargen eller? HJELP! Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Uten at jeg har noen erfaring med abit sine hovedkort, så vil jeg tippe at den lampa sikkert skal lyse grønt når alt er ok. Ta en titt i manualen til hovedkortet, der står det sikkert forklart hva lampa indikerer og hva som kanskje kan være feil visst den ikke lyser med rett farge. Lenke til kommentar
omegaV8 Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Abit har ikke et kort som heter A7N men de har AN7. Har du ikke manual så last den ned her; http://www2.abit.com.tw/page/en/download/d...TYPE=Socket%20A Lenke til kommentar
jes74 Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Hei Jeg ville startet med å ta ut alle kortene (PCI, PCI-Ex) som du har montert i maskinen. Prøv å starte opp med bare Cpu & minne montert i maskinen. Dersom maskinen starter opp da, monterer du inn skjermkort å prøver å starte da. Dersom det virker følger du bare på med resten av kortene, hvist du har noen da.... PS: Har ikke dette kortet et diagnose display montert på hovedkortet som viser en to-sifret kode....... Lenke til kommentar
omegaV8 Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 (endret) HeiJeg ville startet med å ta ut alle kortene (PCI, PCI-Ex) som du har montert i maskinen. Prøv å starte opp med bare Cpu & minne montert i maskinen. Dersom maskinen starter opp da, monterer du inn skjermkort å prøver å starte da. Dersom det virker følger du bare på med resten av kortene, hvist du har noen da.... PS: Har ikke dette kortet et diagnose display montert på hovedkortet som viser en to-sifret kode....... Han har rett se på kode Endret 30. juli 2005 av omegaV8 Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 på mitt gamle nf7 abit kort så lyste lampa rødt hele tida. mene det var et gult lys som kom på når de sto på også, mene det så man ikke fordi det røde var så kraftig. over til problemet: gjør som jes74 foreslo, koble ut alt av deler og prøv med en ting av gangen. om du tar ut rammen så skal hovedkortet pipe, dersom det ikke gjør dette så er det nok kanskje dødt Lenke til kommentar
omegaV8 Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Har du gammel strømforsyning ???? Har du denne kontakten. Lenke til kommentar
meeg Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Les også det meget fyldige og bra ABIT USA Forums. Finner garantert en løsning der. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 30. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2005 Hei og takk! Jeg har ikke sånn strømforsynigs tilkobling som omegav8 skrev om, må man ha det? På det displayet så står det 0.0 men finner ikke hvor det står om hva dette betyr i manualen! Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 30. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2005 (endret) Sorry jeg hadde slik kontakt! gikk litt fort for seg her. Nå er den koblet til, men forsatt ingen respåns. Det lyser imidlertidig 5 i 1 sekund fant jeg ut før den bytter til 0.0. Virker jo som jeg har koblet den power sw ledningen feil da? Men han står jo der den skal i følge min manual? Endret 30. juli 2005 av Heineoen Lenke til kommentar
th-3 Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Er det 0.5 som kommer frem først kanskje? Står i min manual at det er Clear Cmos Error Flag. Er et annet HK jeg har men kanskje disse kodene er like på de fleste Abit kort. Det jeg ville sjekka da var om Clear Cmos jumpern står i riktig posisjon. Lenke til kommentar
tomin Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 har du prøvd å teste kortet utenfor kabinettet, mistenker at det kan være jordingsfeil her. hvis det funker da , så legger du noen ikke strømledende skiver på der du skrur hovedkortet fast i kabinettet Lenke til kommentar
jes74 Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Se over koblingene dine en gang til. Clear Cmos (ta ut batteriet på HK). Gjør pc'en helt strøm-løs, ta ut strømledningen bak på maskinen. Prøv å starte nå.... Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 30. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2005 Har jo byttet fra et annet hk akkurat da, så jeg tror ikke det er noe feil med jord da? Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 30. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2005 (endret) Led 1 som lyser betyr at strømforsyningen er tilkoblet. Led 2 som ikke lyser betyr at pc'n er på Nå har jeg koblet ut alt borsett fra 1 minnebrikke og cpu'en og fortsatt så skjer det ingen ting! Jeg bruker bare en 200w strømforsyning akkurat nå da, men han skulle vell ha startet for det? Trenger mere hjelp! Endret 30. juli 2005 av Heineoen Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 30. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2005 Ingen som har hatt samme problemer som jeg? Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 30. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2005 (endret) Kjenner at jeg blir fryktelig iritert på Abit! Tror nok ikke det blir det neste geng nei... Fortsatt ingen som hvet noe om problemet mitt å har lyst til å hjelpe meg? Endret 30. juli 2005 av Heineoen Lenke til kommentar
th-3 Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Se over koblingene dine en gang til. Clear Cmos (ta ut batteriet på HK). Gjør pc'en helt strøm-løs, ta ut strømledningen bak på maskinen. Prøv å starte nå.... Har du prøvd dette og har du sjekka at Clear Cmos er satt riktig? Lenke til kommentar
annki284 Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 jeg har et Abit AV8 hovedkort.. får ikke det til å funke jeg heller:( Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå