Gå til innhold

Asus P4S533 Hovedkort for S478/P-4, LAN

fAight

Anbefalte innlegg

noen som har erfariner om dette kortet?

har tenkt å bygge ny pc, men sliter med det vanlige problemet, AMD eler Intel!

Vet at man får mye for pengene når det gjelder Amd, men Intel er ikke så lenger dårlig de heller etter introduksjonen av NW-serien deres.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har dette selv og det er meget bra :smile:

Det er ikke noe og fundere på, gå for intel lett og overklokke uten vil cpu modding og kjøling, da kraftige kjølere koster en "del" penger så lønner jo ikke amd seg så mye lenger. Får vente til den nye hammer serien kommer da tror jeg nok intel kommer til og bli stressa :smile:

Lenke til kommentar

Den eneste funksjonen jeg savner på dette hovekortet er å kunne låse PCI-hastigheten/stille FSB uavhengig av PCI-hastighet, slik som du kan på enkelte Abit-hovekort. Dette har ikke noe å si med mindre du skal overklokke mye, da. Ellers er jeg meget fornøyd med mitt eksemplar. :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-02 16:22, ridgea skrev:

noen som har erfariner om dette kortet?

har tenkt å bygge ny pc, men sliter med det vanlige problemet, AMD eler Intel!

Vet at man får mye for pengene når det gjelder Amd, men Intel er ikke så lenger dårlig de heller etter introduksjonen av NW-serien deres.

Kortet er kanskje det kortet som er mest omtalt og anbefalt på forummet i vår/sommer. Søk etter kortet eller på Byggeren som forfatter, - så finner du stoff.

Kortet er best mener noen. Du kan stille fsb til 166 i BIOS, - men ikke høyere. For P4/400 er det tilstrekkelig, - men om du skal overklokke P4/533, - gir det begrensninger.

Selvfølgelig skal du ha P4 :smile:.

- Hva kalte du alternativet?

Her var det masssse skriveleifer, - så tilgi litt ressssjgji... ambefalt skulle vært rett da :razz: .

[ Denne Melding var redigert av: enter på 2002-08-02 18:30 ]

Lenke til kommentar

hei igjen,

takk til alle sammen for flott respons.

et spørsmål til:

trenger jeg spesielt minne. Tenkte å kjøpe meg pc2700 (333MHz), de billigste jeg finner, eller må jeg ha som sagt spesielle versjoner av disse (til nevnte hovedkort)

f.eks, hva betyr dette på godt norsk?

"Maks (GB)

3GB unbuffered PC2700/PC2100/PC1600 DDR DRAM

Krav

PC2700 Max. to 4 banks only "

tenkte jeg skulle kjøpe det billigste pc2700 (333MHz) minnet på Komplett.no til kr 684.-

noen formeninger om dette?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-05 15:41, ridgea skrev:

trenger jeg spesielt minne

Selv vil jeg anbefale Samsung!, men jeg ser at Komplett får inn DDR400 brikker til OK pris... 9XX,- for 256 brikke...

Grunne til at jeg syns det er verdt de ekstra kr for bedre minne, er at dette HK virkelig kan hente mye ytelse fra minnet :grin:

MVH ZemteX

Lenke til kommentar

Hmm, jeg innså plustelig at jeg ikke har noen som helst anelse om hva "buffered" eller "unbuffered" betyr. Foretol derfor et kjapt søk på Google, og endte opp med denne forklaringen (på denne siden):

Quote:

Buffered refers to where the RAM contains a buffer to help the chipset with the large electrical load for when a computer has a lot of memory, while unbuffered lacks a buffer. They are two different types of modules, and are not interchangeable as some even use different printed circuit boards (PCBs). To determine if the RAM is buffered or not, check the leads next to the first notch. If evenly spaced the RAM is buffered. If you attempt to install the wrong type, the stick will not sit properly and be offset.

"Aha, så det er det det betyr ja! Tenkte nok det, ja.", tenker du sikkert nå (eller hva? :smile:).

Uansett trenger du vel strengt tatt ikke å være inneforstått med akkurat hvordan RAM'en fungerer. Det viktigste er vel at du passer på å kjøpe RAM som ikke er "buffered". På Komplett står det "unbuffered" bare på Crucial-minnet. Men jeg har personlig Asus P4S533, og Kompletts billigste 512 MB PC2700-brikke. Og dette fungerer som bare det. (Forresten har jeg ett lite problem da, men tviler på at RAM'en er årsaken.)

Edit: skrivefeil

[ Denne Melding var redigert av: THX 1138 på 2002-08-05 16:03 ]

Lenke til kommentar

Hmm, det hadde visst kommet et par andre innlegg mens jeg skrev.

Angående "noname" RAM'en vet jeg ikke om de har flere merker, men jeg fikk i hvert fall TwinMOS. (Rart, siden de selger PC2100-minne der de skriver at det er TwinMOS, og siden de ikke selger PC2700 under dette merket.)

Lenke til kommentar

Quote:

ridgea skrev (2002-08-05 15:41):

tenkte jeg skulle kjøpe det billigste pc2700 (333MHz) minnet på Komplett.no til kr 684.-

noen formeninger om dette?

Hei.

Skal kjøpe samme hovedkort så snart lønninga kommer inn.

Anngående RAM, så ville jeg vell ha sett på cosair Xms2700, siden det er p4 du skal ha og mest sannsynlig overklokke litt oxo så anbefaler jeg heller Xms.

Du får dem på http://www.amraam.no og en plass til som jeg ikke husker.

Ps! Noen som vet hvor lenge komplett har sitt tilbud med P4 2Ghz til 1700kr?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...