Gå til innhold

Flere feil oppdaget i IE7 Beta 1

Anbefalte innlegg

Det er vel meir interessant om IE no endeleg støttar (X)HTML- og CSS-standardane.

Om den ikkje gjer det, skjønar eg ikkje dei som vil ha på samvittigheiten at dei bruker ein nettlesar som er eit verktøy for å forme (X)HTML etter MS sitt eige ønske.

Endret av objorkum
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om den ikkje gjer det, skjønar eg ikkje dei som vil ha på samvittigheiten at dei bruker ein nettlesar som er eit verktøy for å forme (X)HTML etter MS sitt eige ønske.

De som bruker IE bryr seg dessverre ikke.

Håper virkelig at IE7 blir bedre, er utrolig lei av å bruke ekstra tid på å få ting til å fungere i IE.

Lenke til kommentar

"Videre" versjoner av XHTML enn 1.0 er ikke ansett for å være god til webprogrammering, 1.1 og 2.0 er ikke noe som kan kalles for en god standard og XHTML 1.0 Strict og Transitional er like kompatibel med IE 6.0 som HTML 4.01.

Og må dere preke om samvittighet og moralitet ang. IE og MS? Folk bruker hva de vil uten å tenke videre på det, om alle skulle være moralsk og tenke på alt de brukte eller kjøpte ville verden hatt store problemer med å komme videre her i verden.

Vi har media og brukertester for at vi skal slippe slike ting som å tenke på alt mulig, tenk hvor skøy det hadde vært hvis vi skulle sjekke all dokumentasjon som innegår dokumentarer? Det en drøy påstand jeg kommer med, men likevel ser jeg ikke vitsen i å preike om moralitet og samvittighet ang. nettlesere osv. :nei:

EDIT:

Det er kanskje et lite programmerings-helvete ved å fikse CSS2 i IE, men hvis IE-Teamet ønsker å gjøre det til en realitet tror jeg nok at de har ressurser og mannskap nok til å gjøre det selv om det kanskje ikke skjer i IE 7.0, jeg håper at MS forstår at de må få litt blod på tann og bli mer konkurransedyktig, for min del liker jeg at Firefox begynner å puste dem i nakken slik at de forbedrer seg.

Endret av Basus
Lenke til kommentar

Jeg er delvis uenig med dem som forsvarer at dette er en beta versjon slik at en må forvente feil.

Jeg er enig i at vi skal forvente feil av beta versjoner, men en beta versjon bør inneholde lite feil. De bør ha luket ut de groveste feilene ved alpha stadiet. Nå ser det ut til at de har gjort en skikkelig tabbe med en systemfil, og det er bra at de luker ut problemet på beta stadiet. Hadde likevel Microsoft brydd seg litt om omdømme sitt så ville de plukket ut noen kandidater før de slapp alpha og beta versjonene slik at sånne feil kunne blitt oppdaget litt før.

Døtrene eller sønnene til noen av utviklerne for eksempel, for de bør finne noen som er nysgjerrige på programvare og internett og ikke bare la ting testes inhouse. Trenger ikke være så mange personer og over særlig lang tid heller, for poenget må være å ta bort de feil som er mest innlysende - slik som med den nevnte systemfilen. Selvfølgelig vil ikke alle feil lukes vekk med ett slik tiltak. Men de kunne kanskje kommet raskere frem til en mer "feilfri" versjon. Så kan de la programmet gå sin gang med alskens varianter av betatestere etterpå. En kan nesten sammenlikne dette med korrekturlesing av en tekst, men at det her er snakk om å kjøre programmene i en dagligdags bruk situasjon.

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...