Gjest Slettet-8I4zQlayY3 Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Har bestilt en Thermaltake Kandalf fra komplett. Info på komplett sin side Info på Thermaltake sin side Er det noen som har noen erfaringer fra det kabinettet her? Noen pluss, minuser eller andre kommentarer. Ang viftene, så er maskina satt opp med at den drar inn luft i front og ut bak og oppe. På dette kabinettet vil det da si at HDD'ene min (6stk) blir først avkjølt, og den varme luften blir dratt inn i hele kabinettet. (HDD'ene blir rimelig varme) Synest dette virker litt rart med tanke på at det for meg ikke er så viktig at alle HDD'ene holder seg kaldest mulig, men heller resten av innmaten. Så det jeg vurderer, er å snu alle viftene i front, og ta inn luften fra baksiden. Slik at PSU og hovedkortet blir først avkjølt, og HDD til slutt. Noen andre som har noen tanker om dette? Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Utifra det jeg så på spesifikasjoner og bilder ser dette kabinettet ut til å være både praktisk og har gode kjøleløsninger. Selv om du blåser varm luft inn med de 120mm viftene i front vil det allikevel være å foretrekke da varm luft stiger og du vil presse den varme luften ned igjen i kabinettet med bak og topp mens du drar ut den kjølige luften nede, altså ikke å annbefale. Med så mye vifter til suge inn og blåse ut luft vil ikke de diskene gjøre stort med tempraturen uansett vil jeg tro. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8I4zQlayY3 Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Utifra det jeg så på spesifikasjoner og bilder ser dette kabinettet ut til å være både praktisk og har gode kjøleløsninger. Selv om du blåser varm luft inn med de 120mm viftene i front vil det allikevel være å foretrekke da varm luft stiger og du vil presse den varme luften ned igjen i kabinettet med bak og topp mens du drar ut den kjølige luften nede, altså ikke å annbefale. Med så mye vifter til suge inn og blåse ut luft vil ikke de diskene gjøre stort med tempraturen uansett vil jeg tro. Mm... Godt poeng. Men hvor stor varmeforkjell vil det egentlig bli fra topp og bunn i kabinettet siden man har så store vifter? Kommer til å bruke kun to av dem 12cm viftene i front. I tilleg har jeg kjøpt denne PSU'en fra Hiper. (produkttest) som har en 12cm innsugsvifte. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Varmeforskjell fra topp til bunn har jeg ikke noe peiling på, men jeg vil tippe mellom 1 og 3 grader hvis viftene er satt slik jeg sa. Viftene i PSUen der drar luft ut av kabinettet forresten... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8I4zQlayY3 Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Varmeforskjell fra topp til bunn har jeg ikke noe peiling på, men jeg vil tippe mellom 1 og 3 grader hvis viftene er satt slik jeg sa. Viftene i PSUen der drar luft ut av kabinettet forresten... Hehe.. Med "innsugsvifte" mente jeg at den drar inn i PSUen med en 120mm. Off topic: Fikk "www.komplett.no-forbud" av dama etter denne shoppingrunda. Hvertfall etter at jeg i tilløegg kjøpte AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2GHz CPU'en. Hehe Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Off topic:Fikk "www.komplett.no-forbud" av dama etter denne shoppingrunda. Hvertfall etter at jeg i tilløegg kjøpte AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2GHz CPU'en. Hehe Lenke til kommentar
ilron Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Med dette kabinettet står strømforsyning på høykant og det er plass til å ha HDD'ene oppe på siden av PSU'en. Dermed får du HDD'ene øverst bakerst istedenfor nederst forrest... :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå