vortx Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Ønsker å få tak i et internt pci/pci-x (evt integrert på hovedkort) lydkort som sender 5.1/7.1 på digitalutgang. Aller helst bør digitalutgangen være coaxial (rca kontakt). Optisk kan vurderes om ingen alternativer finnes. Pris: opp til 2500, ellers alt av interesse Tips noen? Takks Lenke til kommentar
akerb Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Heisann! Skal du bruke kun digital ut (også kjent som "digital pass-through") har det ingenting å si hva slags "5.1/7.1 støtte" lydkortet har... det kommer kun an på lydmateriellet. Har filmen 6.1 Dolby Digital EX, kommer dette digitalsignalet ubehandlet ut gjennom digitalutgangen, og dekodes av din hjemmekinoforsterker (om dette støttes, selvsagt). Dermed kan du kjøpe "hvasomhelst" og få den kvaliteten du trakter etter. Et billig lydkort som TerraTec SoundSystem Aureon PCI (til under 200,-) eller tilsvarende fra Creative gjør jobben mer enn bra nok. Du vil ikke få noen bedre lydkvalitet om du kjøper et dyrt lydkort, så lenge du bruker digital utgang. Dette blir det samme som å koble til en harddisk med IDE kabel... den overfører dataene etter en viss standard, i en viss hastighet, og det er det, liksom. Lenke til kommentar
danandre Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Jeg har et Terratec 7.1 Space, og jeg vil IKKE ANBEFALT deg og kjøpe det. Dette er på grunn av drivere som ikke fungerer sammen med hardware i noe særlig grad. Jeg har hatt store problemer med dette kortet, og vurderer å bytte til Creative Audigy2 EZ. Bare sier at driverne fra Terratec ikke alltid er på topp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå