Gå til innhold

Har et vanskelig valg mellom skjermkort!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Av de to du har linket til syns ikke jeg det er vrient, 6600GT kortet uten tvil. I den prisklassen er det etter mitt syn ingen over, ingen ved siden.

Har også hatt et 6600Gt selv, og det er et godt midrange kort som kan "delta" på alle spill, men har sine begrensinger også, man kan ikke forvente og kjøre høyeste oppløsning med alt "glitter" på i alle spill uten at det går utover fps.

Men som sagt, i det prisleiet er det nok fortsatt best.

Kortet som Master Chiun linker til er jo litt mer gambel, i utgansgpunktet er det dårligere enn 6600GT, men som han nevner, man kan være heldig og få låst opp pipelins, og da blir det plutselig bedre...

Lenke til kommentar
6600gt er uten tvil, fortsatt beste kortvalg i prisklassen fra 1200 til 2000kr.

vel, det radeon kortet var AGP8x og GeForce kortet bare AGP, så jeg er nå ikke helt sikker på d der.... :no:

Hva mener du? Det er jo ingen forskjell. Alle AGP kort nå er jo selvfølgelig AGP 8x.

6800 NU refererer til den helt vanlige 6800 versjonen. (altså ikke GT, eller ultra osv.).

-Stigma

Lenke til kommentar

Disse to kortene ligger helt klart i forskjellige prisklasser (også ytelse messig, der 6600 kortet drar med seieren i det fleste tilfeller), og derfor kan de ikke sammenlignes. x700 ligger rett under 6600gt i ytelse, og gir nok derfor mye mer for pengene, så du må nok selv bedømme hva du trenger.

Lenke til kommentar

Egentlig, hvis det er snakk om pris/ytelse, ville jeg nok tittet litt på brukt markedet også, feks som dette Gainward 6600GT for 950Kr er veldig bra for lite penger (En del av Gainward kortene er også klokket litt orginalt og yter dermed noe bedre. Det er mange gode kjøp og gjøre brukt fordi mange bytter ofte, og særlig i disse tider det nettopp har kommet et nytt topp kort, kvitter mange seg med sine midrange/ gamle topp kort. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...