endrebjo Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Kan kanskje plukke litt inspirasjon fra 'The Complete Hitchhikers Guide To The Galaxy'. Lenke til kommentar
~Alex~ Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 dette er stilig! Leste om det på space.com i dag, fant dette forumet først nå viste ikke at det var forum om vitenskap her. De burde etter min mening gi den navn etter en av de romerske gudene som har noe med å påvirke eller å beskytte, som feks: Pellonia "Goddess who protected people from enemies by drving them away. " Dette er vel vår yterste planet, vårt solsystems beskytter mot resten av galaksen. Les mer om Romerske guder og navnene deres her: http://www.mythome.org/romegodevol.html Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Bør vel holde oss til disse gudene; Apollo God of the sunBacchus God of wine Ceres Goddess of the earth Cupid God of love Diana Goddess of the moon and hunting Fortuna Goddess of luck Janus God of doors Juno Queen of the gods Jupiter King of the gods Maia Goddess of growth Mars God of war (originally agriculture) Mercury Messenger of the gods Minerva Goddess of wisdom Neptune God of the sea Pluto King of the underworld Proserpine Queen of the underworld Quirinus God of defense & the state Saturn God of time Uranus God of the heavens Venus Goddess of love Vesta Goddess of hearth Vulcan God of smithing Hvis vi tar med alle "Di Indigetes" osv. vil lista bli så lang, så lang. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Bør vel holde oss til disse gudene; Takk for lista, jeg stjeler lista og poster de som ikke allerede er navn på planeter: Apollo God of the sunBacchus God of wine Ceres Goddess of the earth Cupid God of love Diana Goddess of the moon and hunting Fortuna Goddess of luck Janus God of doors Juno Queen of the gods Maia Goddess of growth Minerva Goddess of wisdom Proserpine Queen of the underworld Quirinus God of defense & the state Vesta Goddess of hearth Vulcan God of smithing Av disse liker jeg best Fortuna og Vulcan Lenke til kommentar
CNesset Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Janus, planeten åpner dører for oss Lenke til kommentar
co2 Skrevet 1. august 2005 Forfatter Del Skrevet 1. august 2005 (endret) Vi har Uranus, så da bør vi kalle denne Urektum Endret 1. august 2005 av co2 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 hades er gunden over underverden(og underverden i seg selv) fra gresk mytologi. pluto er den romereske guden over underverden(romersk version av hades) Ergo, er det ikke samma gud. Edit: la påp en "t" egentlig jo, romerne "stjal" gudene til grekerne og ga de nytt navn, og når det gjelder pluto gikk hades under samme navn også, han var kjent under mange navn, blant annet pluto/Pluton/Plouton romerne kalte han også dis og Pluton så det er samma gud. Lenke til kommentar
CNesset Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Vi har Uranus, så da bør vi kalle denne Urektum Lenke til kommentar
co2 Skrevet 1. august 2005 Forfatter Del Skrevet 1. august 2005 Vi har Uranus, så da bør vi kalle denne Urektum What? Lenke til kommentar
CNesset Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Vi har Uranus, så da bør vi kalle denne Urektum What? Og jeg blir beskyldt for å ha tørr humor... Lenke til kommentar
co2 Skrevet 1. august 2005 Forfatter Del Skrevet 1. august 2005 Vi har Uranus, så da bør vi kalle denne Urektum What? Og jeg blir beskyldt for å ha tørr humor... Den sårer Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Av disse liker jeg best Fortuna og Vulcan Haken er at Vulcan er oppbrukt som planetnavn, det var navnet på en planet en trodde eksisterte innenfor merkurs bane, og med slike temperaturer ville navnet passe utmerket. Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Planeter oppkalles etter romerske guder, månene får navn etter gresk mytologi. Likevel er det et unntak for himmellegemer (ikke nødvendigvis planeter) som er langt ute, ref. Sedna og Quaoar. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Andre himmellegemer burde fått navn etter norrøn mytologi! Mine to favoritter som navn for denne nye planeten er nok Minerva og Fortuna Lenke til kommentar
CNesset Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 2003 UB313 er da et fint navn vel? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 2003 UB313 er da et fint navn vel? Se for deg skolebarna skal lære om planetene i solsystemet. Husker et par-tre stk. og ramser opp for læreren: Mars, Venus, 2003 UB313, Jupiter... Lenke til kommentar
embark Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Vi har Uranus, så da bør vi kalle denne Urektum Hah, er med på den. Bedre enn sånne teite navn som guder og dritt. Lenke til kommentar
CNesset Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 2003 UB313 er da et fint navn vel? Se for deg skolebarna skal lære om planetene i solsystemet. Husker et par-tre stk. og ramser opp for læreren: Mars, Venus, 2003 UB313, Jupiter... Skal vi tenke på skolebarn når vi navner ting må alt heretter bare hete 1,2,3 osv... Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 2003 UB313 er da et fint navn vel? Se for deg skolebarna skal lære om planetene i solsystemet. Husker et par-tre stk. og ramser opp for læreren: Mars, Venus, 2003 UB313, Jupiter... Skal vi tenke på skolebarn når vi navner ting må alt heretter bare hete 1,2,3 osv... Det er ikke det jeg mente. Alt jeg ville frem til var at det på en måte.. ehm.. ikke forskjønner rekken av planetnavn så veldig Lenke til kommentar
Espen pai Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Oppkall den etter en Disney figur, slik at Pluto ikke blir alene. Eller hvorfor ikke bare oppkalle den etter Disney himself? Nei til kommersiell plakatreklame på en hel planet. Disney er i mine øyne ikke noe bedre nav enn f.eks "Pepsi Cola"takk -planeten. den er jo allerede litt disney inspirert. som sikkert mange vet er jo 313 bil nummeret på Donald Duks bil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå