c-NOfx Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 nå har jeg installert windows på en sata disk.. så har jeg 250 giggen med vanlig ide.. men når jeg skal boote så kommer d "finner ingen boot disk, koble til den å trykk en knapp"... det jeg må gjøre for å få bottet opp windows er å flytte jumperen til et annet spor på hden og da booter han.. samme må jeg gjøre HVER gang jeg har restartet.. noen tips for å kunne slippe dette?? Mvh Christian Lenke til kommentar
ALLAH Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Har samme problemet.. bare jeg gidder ikke flytte på jumpere, fungerer fint å bare putte En winxp cd å boote. Men dette er jo ett problem jeg og vil ha fikset.. Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Gå inn i biosen og sett opp boot priority om hvilken disk (kontroller) som det skal bootes fra først. Lenke til kommentar
ALLAH Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Så enkelt er det desverre ikke. har prøvd det meste i bios Lenke til kommentar
BromZ Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Hei! Har akkurat det samme problem nå. Det fungerte helt fint helt til jeg satte inn en ata disk. Den tok over styringa.. jeg tok den ut igjen, men etter dette så må jeg bruke windows disken når jeg booter.. VELDIG irriterende . Må være en måte for å fikse dette ? Orker ikke tanken på å legge inn Windows på nytt igjen nå . System: Asus A8N-SLI Premium, Raptor 74gb HD + 2 x 200 gb ata Raid, AMD 64 3200+@ 2400, 2048 OCZ RAM, Gainward 7800 GTX. Håper du får svar på det der Christian Lenke til kommentar
PerB Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 det jeg må gjøre for å få bottet opp windows er å flytte jumperen til et annet spor på hden og da booter han.. samme må jeg gjøre HVER gang jeg har restartet.. Hvilken jumper er det snakk om? Hva er jumperplasseringen før og etter? Og ikke misnt; hvordan er bootrekkefølge satt i BIOS? Lenke til kommentar
ALLAH Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 På Sata disker er jumpere irrelevant så lenge dem står på default.. noe det gjør i dette tilfellet Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Vet ikke om dette hjelper, men hvilken SATA port har du koblet disken til? Jeg hadde nesten samme problem, men prøvde de andre SATA portene på HK og plutselig så funket det :-) Lenke til kommentar
ALLAH Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Takker forresten for alle mulige tips.. virker muligens litt irritert, noe jeg unnskylder for.. Er bare at denne saken gjør meg mektig irritert Setter pris på all mulig hjelp vi kan få Lenke til kommentar
PerB Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 På Sata disker er jumpere irrelevant så lenge dem står på default.. noe det gjør i dette tilfellet Nå var det trådstarters første innlegg jeg stiller spørsmål til. Her er det også snakk om en "vanlig IDE" og flytting av jumper. Lenke til kommentar
omegaV8 Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 (endret) Hei! Har akkurat det samme problem nå. Det fungerte helt fint helt til jeg satte inn en ata disk. Den tok over styringa.. jeg tok den ut igjen, men etter dette så må jeg bruke windows disken når jeg booter.. VELDIG irriterende . Må være en måte for å fikse dette ? Orker ikke tanken på å legge inn Windows på nytt igjen nå . System: Asus A8N-SLI Premium, Raptor 74gb HD + 2 x 200 gb ata Raid, AMD 64 3200+@ 2400, 2048 OCZ RAM, Gainward 7800 GTX. Håper du får svar på det der Christian Asus A8N-SLI "Problemer med harddisken" Enkelte har oppdaget problemer med harddisken sammen med nforce4 drivere, dette gjelder sesielt WD's Raptor. Det er antakelig et driverproblem, (spesielt i 6.39?) Om du setter raptoren på s-ata port 4 (sort), i stede for port en så vil det virke, og du kan installere nforce4 driverne omigjen. PS Den enkle måten å komme inn i windows på: Start opp i "Last Known good configurasjon", eller "Safe mode". Men dette løser ingenting. Les her for mere: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=351688 Endret 30. juli 2005 av omegaV8 Lenke til kommentar
omegaV8 Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Har samme problemet.. bare jeg gidder ikke flytte på jumpere, fungerer fint å bare putte En winxp cd å boote. Men dette er jo ett problem jeg og vil ha fikset.. Hvilket HK har du Lenke til kommentar
ALLAH Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Jeg har ett MSI K8N neo2 platinum Skal prøve det du sa med raptoren å komme tilbake Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå