IC7STORM Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 (endret) Mange syter over at de får dårlig FPS i spill. Dvs, 50-60. Vet dere det at øyet ikke klarer mer enn 24 bilder i sekundet? Filmer blir spilt inn på 25FPS. Men spill må av en eller annen grunn opp i den dobbelte FPS'en. Husker ikke hva det het. Så derfor, om et spill kjører på 48 FPS, vil du ikke se forskjell om FPS'en øker. Jeg har selv låst min FPS i Half Life 2 og CS: Source til 50FPS. Noe som resulterer til mye mer stabil FPS, samtidig pen grafikk uten noen form for "hakking". Så jeg vil anbefale at folk setter max-fps'en til 50. Så sliter du heller ikke ut grafikkortet heller Jeg kan senere skrive hvordan man låser FPS'en i forskjellige spill. PS: JEG TAR FORBEHOLD OM FEIL. EDIT: -03:21:27- <Breiker> tror forsåvidt også at det er skrevet en slik en allerede -03:21:32- <ArcaMeneL> Jaok. -03:21:35- <ArcaMeneL> Faen. -03:21:35- <Troggi> opptil flere Der røyk vel guiden min? -03:22:19- <Breiker> burde faktisk vært en annet sted også.. under spill Helvete. Endret 30. juli 2005 av IC7STORM Lenke til kommentar
Matias Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Ikke gidd å ta opp denne diskusjonen! Du merker forskjell på 50 FPS og 100 FPS veldig mye! Kanskje du ikke klarer å se forskjellen så godt, men man kan føle den Lenke til kommentar
j-- Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Vil bare fortelle at om man er helt i mørket og det lyser opp 1 1/200 del av et sekkund så vil det menneskelige øyet oppfatte det. Og det er liksom 200fps... Så det du sier er ikke helt riktig! Lenke til kommentar
arokh Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 IC7STORM: Vanlig misforståelse, øyet kan faktisk se ca 70 fps. Årsaken til at film ser fint ut med 25fps er pga noe som kalles "motion compensation". I spill ser man lett forskjell på 50 og 100 fordi det er ikke noe motion compensation. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 (endret) Det menneskelige øye kan faktisk trenes til å se over 100fps. Hvordan myten om 25 fps har oppstått kan du se her Endret 30. juli 2005 av Kevlar Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 (endret) Øyet ser og tyder lyssignaler som en strøm og det kan derfor ikke oversettes til et tall, men man kan lett oppdage endringer så raskt som 1/1000 sekund og det er forskjeller fra individ til individ og mellom kjønnene. 50 FPS er i raske FPS spill altfor lite til å lage et glatt bilde slik 24 er nok til med film vha motionblur osv, så det kan bli veldig slitsomt å bruke i lengden. Endret 30. juli 2005 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
murdoc Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 (endret) ohh.. hater dette temaet så forferdelig. øyet kan se sirka 70 fps, MEN du merker forskjell fra 70 og 200 i spill. spillet blir mer flytene med mer fps. en annen grunn til mere fps kan være f.eks i quake3. der er det en del fps'er man burde holde stabil. 125 hopper du lengst av all fps under 333. så kommer du til 333, da hopper du høyere og lengere enn 125. etter det kommer 666 som du hopper høyest med ( du må klare og holde den stabil, ellers så får du et såkalt fps lag) Endret 30. juli 2005 av murdoc Lenke til kommentar
KimmiK Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Mange syter over at de får dårlig FPS i spill. Dvs, 50-60. Vet dere det at øyet ikke klarer mer enn 24 bilder i sekundet? Filmer blir spilt inn på 25FPS. Men spill må av en eller annen grunn opp i den dobbelte FPS'en. Husker ikke hva det het. Så derfor, om et spill kjører på 48 FPS, vil du ikke se forskjell om FPS'en øker. Jeg har selv låst min FPS i Half Life 2 og CS: Source til 50FPS. Noe som resulterer til mye mer stabil FPS, samtidig pen grafikk uten noen form for "hakking". Så jeg vil anbefale at folk setter max-fps'en til 50. Så sliter du heller ikke ut grafikkortet heller wink.gif Jeg kan senere skrive hvordan man låser FPS'en i forskjellige spill. Asso, var dette en seriøs post? "Say no more..." Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Verste tullet jeg har hørt Lenke til kommentar
Mr_Jonez Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 (endret) Antall frames øyet kan oppfatte er en ting. Men når man snakker om flyt i spill så snakker vi jo om mye mer. Høyt antall frames gjør at spillet oppleves smidig. Jo raskere respons du får fra systemet, jo bedre oppleves spillet. Dette gjelder både shootere og racingspill. Defor merker du godt om du har 30 eller 200 frames i sekundet! Endret 30. juli 2005 av Mr_Jonez Lenke til kommentar
LinkHimself Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 (endret) Kvar kan eg finne ut kor mange FPS eg har i BF2 og CS 1.6? Edit: Skrivekari Endret 30. juli 2005 av LinkHimself Lenke til kommentar
henrik^ Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Er det INGEN som har sett 30 vs 60 fps-demoen til 3DFX? Hvis du ikke ser forskjell der, da er du blind og burde finne deg en ny hobby. Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Noen er HELT på jordet, 24 bilder er det som må til for at en rekke bilder skal virke flytende, som en film om du vil. DET MESTE et øye kan registrere er 72 bilder og filmer blir spilt inn med 25 bilder i sekundet fordi det er meningsløst med noe mer. Anbefaler trådstarter å få fakta på plass før man lager en slik tråd. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Kan bare slenge med på =P Øyet kan se mye mer enn 24 FPS. Dersom du er i tvil så les på nettet eller følg en av linkene som de andre her har kommet med. Dette er et veldig ut-debatert emne, og ditt standpunkt er direkte feil =) improvize: Uenig med at det ikke er poeng med å ta opp i mer enn 24FPS. En film som er tatt opp i høyere framerate ser faktisk merkbart bedre ut. Du har bare aldri sett det før, så du har ikke hatt noen grunn til å reagere på det. Grunnen til at det brukes 24FPS er fordi det er nært det minste man må ha før øyet oppfatte det som flytende bevegelse. Som alltid så er plassbesparing et viktig poeng, og derfor ble det standarden. Det var rett og slett ikke stor nok forskjell opp til f.eks. 50FPS til å rettferdiggjøre bruken av dobbelt så mye plass/film. Leg en demo i HL2 eller noe. spill den tilbake med forced framerate på 24FPS. Spill så den smame med forced framerate på 100FPS. Da forstår du hva jeg snakker om =) -Stigma Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Dette jeg prøvde å få frem i posten min men det ble ikke helt riktig, du har 100% rett, jeg vet forskjell på å spille med både 25 og 125 og 333 fps i spill. Det jeg bare er irritert over er alle de godtroende fjortissene som kommer "ØYET KAN BARE REGISTRERE 25FPS o_O!!!11 JEG VET ALT" Selv om øyet forsovet bare kan registrere 72 fps gjør 125+ det bedre pga. mer fps enn hertz på skjermen din, dvs at det kommer et nytt bilde hver gang skjermen oppdateres, ikke samme bildet 2 ganger, så bare 1 gang etc. JO MER JO BEDRE ;D Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 (endret) Dette er jo bare tull. Mener du at alle lyver? Stiller meg i rekken til dem som kan se mer enn 24fps Er vel en grunn for at PC skjermer med ~60hz kan føre til hodepine etc. ?!? Endret 30. juli 2005 av PantZman Lenke til kommentar
jaegarn Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 litt OT, men jeg kan dessverre ikke dy meg: til trådstarter, skal du ikke si noe? Lenke til kommentar
tbend Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Så sliter du heller ikke ut grafikkortet heller Det er jo laget for å slites ut :!: Hvertfall når det kommer i mine hender! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg