Lemric Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Jeg har nettop hentet min nye disk på posten, men den har det ikke helt bra... Når jeg kjører fdisk sier den at den er på 10723MB..! Det skal altså være en 80GB disk..! Når jeg skal formatere etter fdisk står det at den er på 10GB, men når den er ferdig står det 76GB..! Men ikke når jeg går inn i fdisk igjen... Jeg får jo ikke partisjonert den når det bare er 10GB som er synlig for fdisk..! Hva kan være galt?? Jeg kjører den som PM alene på kabelen... Altså uten jumper..! Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Dette er en bug i FDisk. Bare ignorer feilen og bruk prosentandeler i FDisk når du skal partisjonere disken. Funker fint på den WD 80GB jeg nettopp partisjonerte for en kamerat. Lenke til kommentar
Lemric Skrevet 2. august 2002 Forfatter Del Skrevet 2. august 2002 Har nettopp kjøpt nytt hovedkort oxo... ASUS A7V-333... Har samme problemet på ASUS A7V-266... Begge er RAID kort... Tenkte jeg skulle prøve partition magic, men den demo versjonen funka ikke helt fint... Lenke til kommentar
tokki Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Dette er en feil i fdisk som sagt over ! Størrelsen på disken blir vist som full - 64 GB Visst du følger denne linken her: http://support.microsoft.com/default.aspx?...b;EN-US;q263044 Så kan du laste ned en oppdatert versjon av fdisk som da vil vise den rette størrelsen ! Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 3. august 2002 Del Skrevet 3. august 2002 Så det betyr at jeg skal bare partisjonere og formattere uten å bry meg om at det står 10723mb med min hd også?? se her Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 3. august 2002 Del Skrevet 3. august 2002 FDISK som følger med Windows ME støtter større disker. Kjører du Windows 2000/XP kan du bruke 'Disk Management' verktøyet som du finner i kontrollpanelet ett sted. Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 3. august 2002 Del Skrevet 3. august 2002 Har du XP: Hyreklikk på my computer Velg manage Disk managment Der kan du partisjonere. Ellers så funker f-disk. Det bare ser feil ut. Bruk prosent som en foreslo tidligere. Normalt vil den vise X GB som maks, du later en partisjon på Y, og du har fremdeler X igjen, helt til du har delt opp hele den sanne str av disken. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 4. august 2002 Del Skrevet 4. august 2002 DEtte skjer pga noen versjoner av FDISK støtter ikke disker større enn xxgb. Skjedde også med min 80gb disk. Men bare partisjonere som vanlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå