DJFreia Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 finnes det realtek ac97 lyd driver til vista, og hvordan faar man bruke norsk tastatur opplegg til windows vista? Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 (endret) Har testet Windows Vista i dag, men det endte med at jeg slettet det igjen og la inn XP. Her er grunnen: - Lyden (audigy 2) fungerte, men etter ca 2 min mp3 avspilling ble det enorm knitring i lyden og tilslutt ble det stille. Veldig merkelig... Hadde samme problem når jeg prøvde de vanlige Creative driverne. Prøv de Kx! driverne som er foreslått litt tidligere i tråden her. Løsta alle probleme mine i alle fall. Kar og fin hardwarelyd, ikke emulert som du har nå. Sjekk dxdiag for å bekrefte det. Har selvsagt prøvd Kx driverne. Var faktisk jeg som linket til en annen tråd der driverne ble diskutert, deretter ble de lagt i første post her. De gav meg ikke noe lyd i det hele tatt. Endret 3. august 2005 av qweac Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 finnes det realtek ac97 lyd driver til vista, og hvordan faar man bruke norsk tastatur opplegg til windows vista? Bruk de til XP, har hørt at de skal fungere. qweac: Jeg leste om det på creative-forumet, og fant ut at man må bruke den siste versjonen for å få lyd. Nå har jeg et Audigy 2 kort, så det er ikke sikkert det ufngerer på alle andre kort. Lenke til kommentar
jovaa Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 (endret) Har selvsagt prøvd Kx driverne. Var faktisk jeg som linket til en annen tråd der driverne ble diskutert, deretter ble de lagt i første post her. De gav meg ikke noe lyd i det hele tatt. Jeg fikk ikke noe lyd fra den vanlige utgangen på lydkortet. Prøv å bytt utgang, funka her Har den grønne på Soundblastern til vanlig, måtte med KX driverne bytte til den svarte. Da blei det lyd gitt. Endret 3. august 2005 av jovaa Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 (endret) Har selvsagt prøvd Kx driverne. Var faktisk jeg som linket til en annen tråd der driverne ble diskutert, deretter ble de lagt i første post her. De gav meg ikke noe lyd i det hele tatt. Jeg fikk ikke noe lyd fra den vanlige utgangen på lydkortet. Prøv å bytt utgang, funka her Har den grønne på Soundblastern til vanlig, måtte med KX driverne bytte til den svarte. Da blei det lyd gitt. Kanskje det vil gi meg også lyd på mitt audigy2, men jeg kommer ikke til å teste med det første. Jeg fikk uansett ikke mitt WLAN kort til å fungere og uten det har jeg ikke internett. Dermed blir det hele uaktuellt. Men takk likevell! Endret 3. august 2005 av qweac Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 qweac: Jeg leste om det på creative-forumet, og fant ut at man må bruke den siste versjonen for å få lyd. Nå har jeg et Audigy 2 kort, så det er ikke sikkert det ufngerer på alle andre kort. Er det Audigy 2 Value du har? Jeg har Value, og absolutt ingenting skjedde etter at jeg installerte kxproject opplegget. Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Jeg tror ikke jeg har det... Står det veldig tydelig et sted, for i såfall har jeg ikke det. Jeg installerte ikke den siste versjonen først vel og merke. Jeg installerte først en litt eldre versjon, og så oppdaterte jeg med den nyeste update-filen. Det jeg glemte å skrive var at jeg hadde/har de orginale driverne installert på maskinen i tillegg, men jeg fikk ikke lyd når jeg hadde disse. Kanskje prøve å kombinere? Lenke til kommentar
jovaa Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 qweac: Jeg leste om det på creative-forumet, og fant ut at man må bruke den siste versjonen for å få lyd. Nå har jeg et Audigy 2 kort, så det er ikke sikkert det ufngerer på alle andre kort. Er det Audigy 2 Value du har? Jeg har Value, og absolutt ingenting skjedde etter at jeg installerte kxproject opplegget. Les innlegget mitt 2 poster over. Tror du har forklaringa der. Lenke til kommentar
DJFreia Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 (endret) #vistanorway norges første windows vista kanal, 10 første får + (voice) VistaNorway's midlertidige URL er: http://home.no.net/djskate Siden vil komme ut ganske snart har allerede en midlertidig side nå.... Endret 7. august 2005 av DJFreia Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Kjempefornøyd med Vista hittil, men sliter litt med driverne til skjermkortet. Noen som vet om en driver som funker med ATI RAdeon 9600 mobility? Har prøvd ATI sin beta-driver, da fikk jeg bare masse artifacts. Har prøvd med Omegadriverne, da fikk jeg bsod. Og har prøvd med Catalyst-driverne, da fikk jeg ikke eye-candy. Hittil er det Vista's innebygde driver som funker best, men merker at det ikke yter som det skal, bla. hakker det når jeg spiller av film. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 9. august 2005 Forfatter Del Skrevet 9. august 2005 Prøvd med DNA-driverene? Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Prøvd med DNA-driverene? Nei, har du link? Lenke til kommentar
wil Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 *lurer på hvordan Vista blir på min maskina jeg* maskina mi er så ustabil i både Windows 2000 og XP . Tror jeg muligens skal legge inn Vista, må bare få hekta tak i den først. Men man må jo ha støtte for litt antivirusprogram og sånn da. Norton Internet Security 2005 kunne jeg tenkt meg å hatt støtte for. Lenke til kommentar
sim Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Dette er en BETA folkens. Det er ikke ment som et gratis operativsystem fra Microsoft som hver enkelt av dere skal bruke til daglig. Lenke til kommentar
wil Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Jess riktig det ja. Rart om ikke Microsoft har reagert på at så mange bruker Windows Vista selv om det er BETA enda . Det var jo tross alt bare et få tall som skulle få teste den først. Lenke til kommentar
sim Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 De får sikkert flere tilbakemelding, noe som er bra for dem siden de da kan utvikle et bedre operativsystem. Jeg er bare litt imot tankegangen til folk generelt. Man er missfornøyd, klager på bugs, klager på at det ikke finnes drivere, klager på at ting ikke fungerer, osv. Lenke til kommentar
wil Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 litt offtopic: hva gjør microsoft om en som holder på å tester Vista nå og som ikke er betatester hos Microsoft rapporterer til Microsoft om bugs i Vista? kunne vært morsomt å visst. Lenke til kommentar
ViPeR Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 (endret) hmm.. la inn nyeste nforce 2 driver pakken, alt fungerer utenom nettverkskortet... noen som vet hvordan jeg får fixa det? prøvde å få 5.04_nforce_winvista_networking_32bit.zip tingen til å fungere... men det gikk ikke... er den nettverks kort drivern bare for nforce 3 eller? Endret 9. august 2005 av ViPeR Lenke til kommentar
ken8 Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 1.Er det mulig å få til norsk keyboard i Vista? Er det noen mulighet for å trikse dette inn? 2.Er det noe Antivirus/Firewall prog som funker med Vista enda? Jeg prøvde å installere Norton Internet Security 2005, da fikk jeg til svar at det kun går med winxp osv. Har ikke testa det så lenge, men det virker ok bare litt uvant noen plasser, feks. mappestyringa Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 9. august 2005 Forfatter Del Skrevet 9. august 2005 (endret) Viper: Tror ikke Microsoft bryr seg om oss "stakkars" nForce2-folk Ken8: 1.Du gjør akkurat som i XP. 2. kjør install-fila i kompatibalitetsmodus for XP. Endret 9. august 2005 av Tordenflesk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå