Bruun Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Hvis ikke jeg får lyd til å fungere i løpet av uka vil jeg gå tilbake til XP... Igjen... Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Hvis ikke jeg får lyd til å fungere i løpet av uka vil jeg gå tilbake til XP... Igjen... Har selv planer om å legge inn Windows Vista, men skal vente litt. Har selv lett meg fram til diverse ting jeg skal prøve for å få mitt Audigy 2 kort til å fungere. Du kan jo teste dem selv: http://forums.creative.com/creativelabs/bo...essage.id=24394 http://forums.guru3d.com/showthread.php?threadid=146568 http://forums.guru3d.com/showthread.php?threadid=146441 Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Er litt usikker her. Er det mulig å ha XP og Vista på samme maskin (altså dualboot) ? Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 (endret) Er litt usikker her.Er det mulig å ha XP og Vista på samme maskin (altså dualboot) ? Ja Jeg har prøvd alle mulige driverinstalleringer. Jeg har installert driverne, og Windows finner lydkortet mitt, men jeg kan ikke velge noen lydkilde når jeg skal stille inn lyden.. EDIT: Skal prøve med denne driveren nå, men jeg skal på jobb i morgen så det blir litt liten tid til å teste den nå. EDIT: KX-driverne fungerte! Men bare med siste versjon som er 5.10.0.3537! Link: http://download.kxproject.lugosoft.com/?fi...rv3537-full.exe Endret 1. august 2005 av Thompzen Lenke til kommentar
Asbjørn T. Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Har installert dette idag... men.. arrgh... driverene til nettverkskortet fungerer ikke som de skal. Har et Nvidia Nforce3 men likevel får jeg ikke til nettverket. Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Har du prøvd manuell installasjon? Gå til Manage og, finn kortet ditt og trykk Update Driver. Så velger du manuell installasjon og lar den søke hvorenn du har driverne hen. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 Har du prøvd manuell installasjon? Gå til Manage og, finn kortet ditt og trykk Update Driver. Så velger du manuell installasjon og lar den søke hvorenn du har driverne hen. Funker ikke, får: "The device Cannot Start. Code 10" Lenke til kommentar
-(UnLuCkY)- Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Jeg la selv inn vista igår på en av gamer maskinene, men jeg gikk glipp av visse 3deffekter. hver gang jeg skal skifte oppløsning går skjermen svart / bsod samme skjer når jeg prøver starte opengl programmer / spill. det er et nvidia kort som står i den maskinen, men har bare testet med de nyeste offisielle driverne.. kan jo teste med de som står i starten av denne tråden er det noen som har fått samme problemet ? all resten av hardware funker perf.. da brukter jeg tilogmed nforce chipset driverne til ndvidia (nforce2, abit nf7-2s hk) Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 da brukter jeg tilogmed nforce chipset driverne til ndvidia (nforce2, abit nf7-2s hk) Hvordan fikk du til det? Lenke til kommentar
-(UnLuCkY)- Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 da brukter jeg tilogmed nforce chipset driverne til ndvidia (nforce2, abit nf7-2s hk) Hvordan fikk du til det? jeg bare innstallerte men var det bare nforce3 det var noe tull med ? Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 jeg bare innstallerte men var det bare nforce3 det var noe tull med ? Jeg har NF7-S 2.0, og jeg får som sagt "The device Cannot Start. Code 10" Lenke til kommentar
-(UnLuCkY)- Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 du har samme mb ja, det var faktiskt det første jeg gjorde når jeg var ferdig med vista innstallasjonen, lastet ned skjermkort drivere fra nvidia & nforce (international) deretter sata fra abit.. startet nforce installeringa, voila. Lyd å hele pakken.. var nå kun skjermkort driverne som måtte oppdateres. men jeg får bsod bare jeg prøver skifte oppløsning ! Har du vært borti noe liknendes ? Lenke til kommentar
Asbjørn T. Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Jepp.. akkurat samme melding som jeg får, altså error code 10, device cannot start. Godt å vite at jeg ikke er i samme båt, og håper det snart kommer en løsning på problemet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Har innstalert Win Vista nå, på en egen partisjon. Det funket fint det, men fikk ikke det trådløse nettverkskortet til å fungere. Så fikk ikke innstalert noen andre drivere heller. Vet ikke om jeg gidder å prøve mer med det første Lenke til kommentar
-(UnLuCkY)- Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Så fikk ikke innstalert noen andre drivere heller. Vet ikke om jeg gidder å prøve mer med det første prøv å høyreklikk på instaleringsfilen > egenskaper > kompitabilitet der velger du winXP det har funket i enkelte av setupene jeg har hatt problemer med.. men det er 1/3 det funker Lenke til kommentar
jovaa Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Er litt usikker her.Er det mulig å ha XP og Vista på samme maskin (altså dualboot) ? Ja Jeg har prøvd alle mulige driverinstalleringer. Jeg har installert driverne, og Windows finner lydkortet mitt, men jeg kan ikke velge noen lydkilde når jeg skal stille inn lyden.. EDIT: Skal prøve med denne driveren nå, men jeg skal på jobb i morgen så det blir litt liten tid til å teste den nå. EDIT: KX-driverne fungerte! Men bare med siste versjon som er 5.10.0.3537! Link: http://download.kxproject.lugosoft.com/?fi...rv3537-full.exe Hvordan fikk du dette til å virke? Har et SBlive 5.1, men fikk feilmelding etter reboot her under install :| Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Det fikk jeg også, men så fungerte lyden. Lenke til kommentar
jovaa Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 (endret) Hmm, hører ikke en dritt her. Får ingen feilmeldinger i winamp/MP, så driverne er inne. Er også helt fint i device manager... Får du opp meldinga under hver oppstart? Synes det er helt drøyt at det skal være så jævlig vanskelig å få lyden til å fungere under Vista. Endret 2. august 2005 av jovaa Lenke til kommentar
jovaa Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Ah, der funka det. Oppdaga at KX driverne fukka opp utgangene slik at jeg måtte over på en annen utgang på lydkortet. NÅ har jeg lyd i Vista!!! weeeeeeeeee Teste BF2 nå Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Det samme skjedde hos meg! Jeg måtte bytte utgang for å få lyd i headsettet Jeg fant ut hvordan man installerer IntelliType for Microsoft Keyboard nå. Man laster ned 5.0 (ikke 5.2 som er siste versjon, den fungerer ikke), extracter den, og kjører setup.exe i XP kompabilitetsmodus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå