Prelude Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 (endret) jeg kjøpte i forrige uke en ny skjerm, en LG 19" LCD L1930BQ, fra komplett og nå for to dager siden så fikk jeg pakken med skjermen. smilet jeg hadde når jeg åpnet esken forsvant ganske fort når jeg prøvde å koble skjermen til maskinen min med den medfølgende DVI kabelen. skjermen nektet plent å vise noe i det hele tatt, gikk i standby med det samme jeg slo den på. kun med analog tilkobling fikk jeg bilde.. noe av det første jeg la merke til når jeg endelig fikk bilde og jeg undersøkte skjermen var døde pixler, tre sorte pixler for å være eksakt, hvor en er ved høyre kant og to ved nedre kant. enkel illustrasjon --------------------------- | | | | | . | | | | . | | . | --------------------------- jeg prøvde også ett par spill før jeg pakket skjermen ned igjen og til min store skuffelse så var der etterslep på skjermen. såå jeg vil bytte til noe annet, men til hva? har hørt mye godt om samsung men der er så mange modeller og varianter ute at det vanskelig å se forskjellen mellom dem. jeg kan gjerne gå opp i pris om det skulle være nødvendig for å få en skikkelig skjerm. 60% film 30% web/bilde 20% spill Edit: PS. er det noe jeg ikke kan leve med så er det etterslep. bare tanken å eie en lcd skjerm med etterslep gir meg noia og sure oppstøt, så null etterslep er ett must for at både skjermen og de rundt meg overlever. Endret 30. juli 2005 av Prelude Lenke til kommentar
jes74 Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Hei Hva med denne skjermen fra Mpx.no http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=43908 Den har en responstid på 8ms, den er faktisk også billigere enn LG skjermen. Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 30. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2005 http://www.hardware.no/artikkel/13327/1 ikke akkurat oppløftende testresultater av den skjermen Lenke til kommentar
jes74 Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Vist det er kvalitet du er ute etter kan du jo prøve Eizo sine skjermer. Vi har noen sånne der jeg jobber, det er virkelig gode skjermer. Oser av kvalitet. Men, det koster jo............ Lenke til kommentar
haavardbj Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Du er sikker på att du aktiverte windows til og vise bilde med digital tilkobling da? Surra litt med dette jeg. Men fikk det til slutt til og funke.. Men du kan koble til både DVI og VGA å så kan du bare bytte frem og tilbake når får det til/ikke får det til Lenke til kommentar
meeg Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 (endret) Har du vurdert BenQ FP937s+? Edit: Oops, samme som linket til over ja...... Endret 31. juli 2005 av meeg Lenke til kommentar
VbD Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Xerox XA7-192i er å anbefale, de fleste som har kjøpt den har ingen døde piksler. erfaringer her Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Xerox XA7-192i er å anbefale, de fleste som har kjøpt den har ingen døde piksler. erfaringer her Noen med erfaringer som vil poste her? Lenke til kommentar
VbD Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Xerox XA7-192i er å anbefale, de fleste som har kjøpt den har ingen døde piksler. erfaringer her Noen med erfaringer som vil poste her? er en egen tråd for det her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå