Gå til innhold

bytte av lcd skjerm, til hva?

Prelude

Anbefalte innlegg

jeg kjøpte i forrige uke en ny skjerm, en LG 19" LCD L1930BQ, fra komplett og nå for to dager siden så fikk jeg pakken med skjermen.

smilet jeg hadde når jeg åpnet esken forsvant ganske fort når jeg prøvde å koble skjermen til maskinen min med den medfølgende DVI kabelen. skjermen nektet plent å vise noe i det hele tatt, gikk i standby med det samme jeg slo den på. kun med analog tilkobling fikk jeg bilde..

noe av det første jeg la merke til når jeg endelig fikk bilde og jeg undersøkte skjermen var døde pixler, tre sorte pixler for å være eksakt, hvor en er ved høyre kant og to ved nedre kant.

enkel illustrasjon
---------------------------
|                             |
|                          .  |
|                    .        |
|      .                      |
---------------------------

jeg prøvde også ett par spill før jeg pakket skjermen ned igjen og til min store skuffelse så var der etterslep på skjermen. :(

såå

jeg vil bytte til noe annet, men til hva? har hørt mye godt om samsung men der er så mange modeller og varianter ute at det vanskelig å se forskjellen mellom dem.

jeg kan gjerne gå opp i pris om det skulle være nødvendig for å få en skikkelig skjerm. ;)

60% film

30% web/bilde

20% spill

Edit:

PS. er det noe jeg ikke kan leve med så er det etterslep. bare tanken å eie en lcd skjerm med etterslep gir meg noia og sure oppstøt, så null etterslep er ett must for at både skjermen og de rundt meg overlever.

Endret av Prelude
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er sikker på att du aktiverte windows til og vise bilde med digital tilkobling da? Surra litt med dette jeg. Men fikk det til slutt til og funke..

Men du kan koble til både DVI og VGA å så kan du bare bytte frem og tilbake når får det til/ikke får det til ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...