Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

WDS og bridging

Anbefalte innlegg

Sitter her med en 3Com wireless router og naboen har en SMC router. Frem til nå har jeg koblet meg på hans router, men signalet er såpass svakt at om det bare såvidt begynner å regne er det stor fare for at forbindelsen blir brutt.

Meningen var at vi skulle bridge disse nettverkene, helt til han oppdaget at routeren hans ikke støtter WDS. Var igrunn ikke noe vi tenkte særlig over siden komplett.no sa at "alle routere støtter bridging" .. Så, er det noen annen måte å få dette til på, eller må jeg fortsatt sitte i vinduskarmen med laptopen? ;)

Routeren min er forresten kun tenkt å brukes til å forsterke wlan signalet. Har ikke noe internett tilkobling eller noe på den så langt.

Endret av Aqira
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sitter her med en 3Com wireless router og naboen har en SMC router. Frem til nå har jeg koblet meg på hans router, men signalet er såpass svakt at om det bare såvidt begynner å regne er det stor fare for at forbindelsen blir brutt.

Du kan kjøpe en wlan-router som kan settes opp som klient og så et aksesspunkt som du kobler til denne som vidresender. Mulig det finnes slike løsninger i en boks også som ikke krever WDS.

Lenke til kommentar

Jo, det fungerer jo, men flytter hjem til Norge om en måned og er derfor jeg lurte på om det er noe muligheter å få bridget nettet på en eller annen måte med disse to routerene vi nå har .. Er ikke så viktig at jeg vil går til innkjøp av ny hardware ;)

.. Har på følelsen jeg vil problemer nok i tollen med alt det jeg skal dra med over grensa allerede :p

Lenke til kommentar

Tror du vil få et problem med å bridge disse to enhetene. Generelt sett vil man få problemer hvis man blander leverandører om man vil bridge. Har liten erfaring med trådløse 3com rutere, men se WEBui'n for AP(client mode) eller eventuelt WEB siden nesten alle forskjellige leverandørere har eget navn for bridging.

Eventuelt kan du prøve å bytte ut SMC ruteren som naboen har med 3com enheten. Har hørt at 3com har sterkere signaler (og dermed bedre stabilitet over en lengre rekkevidde) en SMC. Problemet som kan oppstå her er at det er maskina di som ikke har en god nok antenne. og ja. prøv B eller A istedenfor mixed/G (hjelper det også har jeg merket over lengre distanser). Siste tipset må være å se om du kan manuelt forandre styrken på signalene ved ruteren og maskina.

Endret av pantrax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...