Heineoen Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Hei! Er det noen vits i å overklokke AGP porten? Hva er AGP Aperture Size 64MB?, og hva bør den stå på? Lenke til kommentar
MetalMilitia Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Er vel ikke noen vits i å overklokke AGP porten, når du kan kjøpe deg hovedkort med PCI Express x16 som har mye større båndbredde enn AGP. Dessuten så kommer AGP til å bli borte om ikke så lenge, de store skjermkort leverandørene kommer sikkert ikke til å lage mer AGP baserte skjermkort. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Anbefaler ikke overklokking av agp porten. Agp aperture size bør stå på ca 1/4 av systemminnet, har du 512 så kan du trygt sette den på 128. Nyere skjermkort med 256Mb minne behøver ikke så mye agp aperture size, dermed så trenger du maks 128 satt av til dette formålet. Ps : Du mister ikke noe systemminne pga at du setter agp aperture size. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 du får litt mer ytelse av å klokke agp porten ja, mene det er to grunner til å ike gjøre det, ytelses forbedringa er minimal, og dessuten er det kun snakk om noen få mhz som du kan klokke før alt annet sier nok er nok (mye er kobla til den mhz'en på agp porten, som lydkort, ide osv). agp apenture size bør normalit sett være 1/4 av system minnet ditt. har du en gb ram, så kjører du 256mb på apenture size Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 29. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2005 Takk takk! Sitat: Er vel ikke noen vits i å overklokke AGP porten, når du kan kjøpe deg hovedkort med PCI Express x16 som har mye større båndbredde enn AGP. Her ikke råd til å oppgradere alle tre pc'ene mine med Pci-e da! Kan jeg ødlegge hardiskene mine hvis jeg overklokker AGP porten? Jeg satte den fra 66 til 69Mhz. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Usikker om du vil ta knekken på harddiskene dine, men det er nok en mulighet for det om du ikke har pci-lås. Tror faktisk at du risikerer først og fremst å ta knekken på skjermkortet ditt ved å overklokke det gjennom agp porten. Anbefaler heller at du bruker et program som Ati-tool eller Nvidia coolbits og klokker med det i steden. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 29. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2005 Og da er den nedstilt igjen, god jeg fant ut av dette da, tusen takk! Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Usikker om du vil ta knekken på harddiskene dine, men det er nok en mulighet for det om du ikke har pci-lås. Tror faktisk at du risikerer først og fremst å ta knekken på skjermkortet ditt ved å overklokke det gjennom agp porten. hehe trøtt eller? pci lås funker mot overklokking av fsb. dvs at agp og pci ikke blir overklokka når du øker fsb. overklokker du agp så går automatisk pci opp også sammen med alt annet som er kobla til som lydkort, harddisker osv. en overklokk til 69 går greit, mene min erfaring er at noe spes over 72 er ikke bra. (kommer litt an på hk) btw diskene er faktisk det første som kan ryke ved agpport overklokking Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 29. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2005 (endret) Anbefales det med 66 da? Ps. Får meg et Nvidia kort nå snart, er Nvidia coolbits det beste programmet til å overklokke med? Endret 29. juli 2005 av Heineoen Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Usikker om du vil ta knekken på harddiskene dine, men det er nok en mulighet for det om du ikke har pci-lås. Tror faktisk at du risikerer først og fremst å ta knekken på skjermkortet ditt ved å overklokke det gjennom agp porten. hehe trøtt eller? pci lås funker mot overklokking av fsb. dvs at agp og pci ikke blir overklokka når du øker fsb. overklokker du agp så går automatisk pci opp også sammen med alt annet som er kobla til som lydkort, harddisker osv. en overklokk til 69 går greit, mene min erfaring er at noe spes over 72 er ikke bra. (kommer litt an på hk) btw diskene er faktisk det første som kan ryke ved agpport overklokking He he, stemmer det, begynte å bli litt trøtt da jeg skrev innlegget. Sjelden det blir spurt om overklokking av agp porten og hvilke konsekvenser det har, men det er jo ganske opplagt at det går på samme frekvens. Fortsatt trøtt , skal legge meg nå , ble en sånn halveis forklaring. Heinoen : Jepp, agp på¨default 66. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 30. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2005 Takk! Jeg har 512mb Pc2100 ram og et 9600 256mb grafikkkort, bør AGP Aperture Size stå på 128mb her? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå