Gå til innhold

Øl som smaker godt!?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Hvor mange titals tusen mennesker har drukket ifrå ungdomsalderen?

Så alle de har liksom en skade?

Den skade er vell ikkje bare ungdommer som får, men voksne og.

Ungdommer tar mest skade fordi hjernen er under utvikling, dette er ikke bare noe "de voksne" sier for at du ikke skal ha det gøy.

Nettopp. Dessuten så er det ikke så lett å vite hvilke senskader man kan støte på. Du sier at mange drikker fra ungdomssalderen (hva er "ungdomssalderen"?), og det er sant, men det var ikke sånn før. Greit nok at mange drakk eller prøvde alkohol i tidlig alder, men nå er det en helt syk drikkekultur i Norge. Når min generasjon blir gammel vil man kanskje se hva som skjer når man begynner å drikke i 8ene klasse. Tenk på leveren for eksempel. Det er ikke akkurat svære lass med levere rundt på sykehus som er klare for transplantasjon, så når mange av oss går på en svikt eller noe lignende, vil nok de fleste ryke.

Lenke til kommentar

Et av mine favoritt øl er det greske Mythos ølet. Smaker lite derfor er det godt.

 

Men jeg har funnet ut en ting. Det er at hvis man har lyst på øl, skikkelig LYST liksom, så smaker det godt uansett. I Norge er Tubårr favoritten, men merk: Øl er best på flaske. Boks smaker hoggorm :realmad:

 

De beste er:

Tubårr

Ringnes Skjærgårdspils

Corona m/ lime el. sitron

 

De værste er:

Borg (Sukker i øl? :hmm:)

Aass (jeg prøver å være patriot, siden jeg er nesten fra drammen, men det smaker bare helt forferdelig. Sorry!)

Budweiser (Hva er vitsen med å ha SUKKER i ølet? Makan til skvip!)

 

edit: Ang. Det med skade. Hvis det var så utbredt med skade av drikking fra tidlig alder, tror jeg vi ville vi sett dette for LENGE siden. Alkoholen har tross alt eksistert noen hunder år... Når jeg snakker med fattern så var ikke de noe bedre enn oss, han også drakk siden han gikk på ungd. skolen, og leveren hans har ikke svikta enda :D

Endret av Feh
Lenke til kommentar
Ang. Det med skade. Hvis det var så utbredt med skade av drikking fra tidlig alder, tror jeg vi ville vi sett dette for LENGE siden. Alkoholen har tross alt eksistert noen hunder år...

Så du mener at samfunnet ikke ser folk som er skada pga. alkohol? :ermm:

 

I såfall kan jeg opplyse at skader relatert til alkohol er jo en av de store utgiftene på helsebudsjettet.

 

Når jeg snakker med fattern så var ikke de noe bedre enn oss, han også drakk siden han gikk på ungd. skolen, og leveren hans har ikke svikta enda :D

Har du sport han om potensen? :tease:

 

Seriøst, en person som har dårlig syn, vet ofte ikke hva det vil si å ha klart syn før vedkommende får briller. En som har drukket mye alkohol fra vedkommende var liten aner ingen ting om hvor klar i hodet han hadde vært om han aldri hadde drukket.

 

Unger bør ikke drikke alkohol.

Lenke til kommentar
Ang. Det med skade. Hvis det var så utbredt med skade av drikking fra tidlig alder, tror jeg vi ville vi sett dette for LENGE siden. Alkoholen har tross alt eksistert noen hunder år...

Så du mener at samfunnet ikke ser folk som er skada pga. alkohol? :ermm:

 

I såfall kan jeg opplyse at skader relatert til alkohol er jo en av de store utgiftene på helsebudsjettet.

 

*snip*

 

Unger bør ikke drikke alkohol.

Sa ikke at det ikke var noe som helst. Det jeg mente er at vi får oss neppe noen overraskelser når vi blir voksne. Jeg tror ikke vi vil se noen "nye" bivirkninger av alkohol, de tror jeg ville ha blitt oppdaget for lenge siden. Mulig de kan komme opp noen nye som følger av ny teknologi og vitenskap innenfor medisin, men det veit jeg ikke noe om.

 

Og hvorfor bør ikke unge drikke alkohol? Det å drikke alkohol kan bety forskjellig. Enten å bli full, eller ta seg en pils. Selv synes jeg det er greit at de finner ut i tidlig alder at alkohol er bajs, så kanskje de er bedre rusta til å ta vare på seg selv senere (men noen lærer aldri).

 

Nok OT.

 

Legge til litt topic da. Husker før, da jeg var rundt 10 år kanskje, så fantes det noe som het for Sørlandspils, fra Christiansands Bryggeri (CB), og det smakte helt himmelsk!

Lenke til kommentar

Av norsk øl, så er Frydenlund Fatøl en av favorittene. Hansa Premium og Lysholmer Spesial er også godt. Er vel stort sett det eneste norske jeg drikker.

 

Men neste gang dere er på Systembolaget i Strømstad, så prøv litt forskjellige varianter av Mariestadts. Mye bra hos svenskene også.

 

Og som en nevnte litt tidligere her, så er Leffe Blonde absolutt og anbefale. Men Leffe Brun er enda bedre :D

 

Også de tsjekkiske da....Budvar, Staropramen, Urquell. Sistnevnte er litt for kjedelig for meg....men helt ok. Bare så synd at import-øl er så forbanna dyrt her i landet.

 

 

mvh

Pantera

Lenke til kommentar

Folk må få øyne opp for asiatisk øl. Kina er faktisk en av verden største øl bryggende nasjon.

 

Det finnes mye godt asiatisk øl, men eneste merket som jeg kommer på i farta er Tsingtao (eller hvordan det nå skrives). Stikk innom Vinmonopolet å spør etter asiatisk øl. Hvis de ikke har på lager har de hvertfall mulighet til å bestille.

Lenke til kommentar
Hei.

Har nå i noen år drikket på skvipet Tuborg, som av og til faktisk er godt, alt etter humøret :p

Men spørsmålet er, er det noen som har smakt ett øl som de synest er godt, eller ikkje blir kvalme av å styre?

Tenker da på nybegynnere, siden de fleste "gamlinger" liker øl.

har et fint svar til deg

 

all øl :thumbdown:

 

:whistle::innocent:

Endret av K9
Lenke til kommentar

Jeg sier meg uenig med drammensfolket her, og utroper Aass til min klare favoritt.

 

Aass fatøl er den ølen jeg velger om jeg har lyst på en øl til tvkvelden hjemme, eller for å slappe av ute i sola

 

Aass pilsner er den ølen jeg velger om jeg skal på vorspiel og er klar for byen

 

Når det gjelder tuborg er det for lite ølsmak for min del. Tuborg grøn i danmark derimot.... :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...