HondaNSR Skrevet 31. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2005 (endret) Slettet innlegg Endret 31. juli 2005 av e_hamre Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Liker selv Nordlands, Heineken, Carlsberg og Hansa best ! Gud nei! Nordlands er skikkelig grusomt. Smaker skikkelig utvannet. Og har du prøvd å ta det under blacklight? Får en skikkelig disgusting farge da.. Ikke at det han noe å si men.. Etter å ha blitt vant med Mack øl, så er det grusomt når en er hjemme en sjelden gang å bare finne Nordlands i tappetårenen Lenke til kommentar
Vt-iversen Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 -Det BESTE ølet er definitivt Corona Extra. Dette kan IKKE diskuteres da det er et bevist faktum. -Det beste BILLIGE ølet kan gjerne diskuteres men JEG syns Tuborg GRØN er det beste alternativet. En bra kombinasjon av både pris og smak. Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 De siste åra har jeg stort sett holdt meg til Hansa Premium. Synes det er det definitivt beste ølet, selv om det kanskje koster litt mer. Andre gode alternativer er Carlsberg og ICE/Double ICE, i allefall her i Norge. Men nå har jo jeg bodd mesteparten av min ungdomstid i syden, så har egentlig litt mer peiling på spansk øl enn norske varer... Lenke til kommentar
Olethros Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 (endret) Jø og fyse, for noen amatørdrankere som vanker på dette forumet! Selv om det er fristende, skal jeg ikke gidde å legge ut om hvordan dere drikker som småjenter hele gjengen, men heller anbefale et par gode ølsorter som ikke burde være for altfor sære for vanlige hobbyalkiser: Leffe Blond - Belgisk, fås på polet. Et virkelig "snilt" og velsmakende trappist-øl som selv bleieunger som dere burde få ned. Ruddles County - Engelsk, litt skjeldent syn, men Meny-butikkene pleier å ha det. Et virkelig velsmakende "ale" som er økologisk produsert og koster flesk. Wychwood Circle Master - Engelsk, også i Meny-butikkene. Lysere enn Ruddles County ("pale ale"), økologisk produsert og - dessverre - ukristelig dyrt. Men likevel noe av det absolutt beste ølet jeg noensinne har smakt. Murphy's Irish Red - Brygget av Hansa, burde finnes i de fleste større matvarebutikker. I motsetning til utvannet skvip som Premium, Corona, <navn på bryggeri> Sommerøl o.l. så smaker dette faktisk øl. Som sagt er dette bare et ørlite utvalg av de mange virkelig gode ølsortene man finner hvis man bare gidder å lete andre steder enn palleraden med 15-kroners skvip på Rimi. Det er kanskje ikke helt å anbefale å gå fra Budweiser til Nøgne Ø Porter med en gang, men litt mer variasjon i kosten enn "mainstream"-pilsnerene skader skjelden. Endret 31. juli 2005 av Olethros Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Vel, trådstarter ba om alternativ, jeg kunne godt makset på med obskure ølsorter fra Uralfjellene. Men, jeg ser rett og slett ikke poenget da trådstarter ikke vil kjøpe det pga smaken og prisen. Favorittølet mitt er av en eller annen grunn Berliner Kindl Pilsner. Berliner Weisse er et morsomt øl som fikk i allefall meg til å smile og le: Lenke til kommentar
bjarne88 Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Hansa Fatøl og Becks er de beste=) Corona e pissevann. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 (endret) Mine fav: Grolsch - Patriotisk til mine røtter Corona Extra . Endret 31. juli 2005 av überGoliath Lenke til kommentar
Josten Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 I skotland drakk jeg et øl som het Best gangske mye. Utrolig godt øl som man kan drikke mye av uten å bli kvalm. Vet ikke om det finnes i butikker i Norge da. I såfall er det vel rimelig dyrt. Lenke til kommentar
hero_ruler Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Hvis du bare skal ha øl for og bli full, Kjøp tuborg, eller carlsberg... Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Jeg liker Singha og Tiger øl. Noen som har prøvd de noen gang? Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 1. august 2005 Forfatter Del Skrevet 1. august 2005 Reiser kansje til Italia neste uke, håper at aldersgrensene der er lavere enn i norge, noen som har peiling på det? Da skal eg vertfall teste ut en del øl der Og de har jo forsovidt "96" på matvarebutikkene og Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Det byr meg egentlig litt i mot å anbefale øl til en 15-åring som sier han har drukket i et par år, men skaden er vel allerede skjedd tenker jeg... Når jeg drikker så drikker jeg mye og da er det sjelden jeg drikker dyr øl. Det samme gjelder vel sikkert deg. Carlsberg er en veldig fin og velsmakende øl om man ikke vil punge ut altfor mye for ei fylle. Koster vel 14,- for 0.33. Om man har lite penger en helg er Grans å anbefale. Ølen fikk terningskast 6 i VG og koster lusne 8,- + pant. Selv drakk jeg kassevis av den i russetiden. Vanligvis drikker jeg Tou, men ender en sjelden gang opp med Heineken på boks. Det desidert beste ølen er Foster's synes jeg. Ble helt hekta på den da jeg var i England. Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Heineken på boks og flaske er gudd. Corona er som sagt noko du ikkje drikker deg full på, men sitter med grillen og nipper til. Den lokale Meny'en har eit nokså greit utvalg, finner nok noko for din smak der. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 (endret) Hansa Fatøl - mitt beer of choice de siste årene, midt på treet når det gjelder pris, men mye bedre enn alle billigølene. Hansa Pilsner er dog ikke å anbefale, da det ikke når fatølet til anklene en gang. Leffe Brun og Blonde, godsaker selv om det er dyrt i Norge. Av de typer øl som jeg synes smaker farris er som følger (og som sikkert er midt i blinken for trådstarter): Tuborg Corona Heineken Hansa Ultra (low-carb ftw!) Hansa Premium Budweiser Mack Arctic (traumer fra bardufoss ) edit: Grans er søppel og uhørt at det fikk terningkast 6 noe sted Endret 1. august 2005 av SBS Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 1. august 2005 Forfatter Del Skrevet 1. august 2005 Det byr meg egentlig litt i mot å anbefale øl til en 15-åring som sier han har drukket i et par år, men skaden er vel allerede skjedd tenker jeg... Når jeg drikker så drikker jeg mye og da er det sjelden jeg drikker dyr øl. Det samme gjelder vel sikkert deg. Carlsberg er en veldig fin og velsmakende øl om man ikke vil punge ut altfor mye for ei fylle. Koster vel 14,- for 0.33. Om man har lite penger en helg er Grans å anbefale. Ølen fikk terningskast 6 i VG og koster lusne 8,- + pant. Selv drakk jeg kassevis av den i russetiden. Vanligvis drikker jeg Tou, men ender en sjelden gang opp med Heineken på boks. Det desidert beste ølen er Foster's synes jeg. Ble helt hekta på den da jeg var i England. Hvilken skade? Men er det noen som har peiling på aldersgrensene på alkohol og tobakk i italia? Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Hvilken skade? Den inne i hjernen din. Lenke til kommentar
nord Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 pilz fra byen pilzen (den er god siden det er historie i den ) smrprty fra mack Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Reiser kansje til Italia neste uke, håper at aldersgrensene der er lavere enn i norge, noen som har peiling på det? Var der i vår, og de sjekka ikke om vi var gamle nok (hva nå «gammel nok» er i Italia.) Uansett kjøpte flere 17-åringer brennevin osv... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå