*Magnus* Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Hei! tenkte jeg skulle overklokke skjermkortet mitt i dag.. men det fikk en brå stopper (spec i siggen) før jeg skulle klokke, tok jeg noen sikkerhets-sjekker.. startet ATI tool, med 3d view.. og sjekket tempen.. da ble den 72-73 C. noe jeg synes var i det meste laget for og være uklokket.. så nå vil jeg ha en ny kjøler.. men hva bør jeg gå for ? Zalman VF700-CU eller ATI Silencer 5 ? det jeg er ute etter er best mulig kjøling.. og selfølgelig støy.. hvilket av de er best på begge deler ? -takk Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Jeg bruker Zalman VF700 AlCu på mitt 6600 og fikk overklokket GPU fra 300 Mhz til 510. Er storfornøyd! Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 jeg tror zalmanen kjøler litt bedre og støyer nok litt mindre enn silenceren, mene silenceren er stillegående den også, og den har en fordel, den blåser varmlufta ut av kassa di, så den hjelper på å holde system tempen nede personlig hadde jeg valgt silenceren, da jeg har erfaring med et par sånne selv. bruker forsåvidt zalman sin cpu versjon av den gpu kjøleren du linker til på min cpu, og den funker strøkent. Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 29. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2005 takker for svar.. venter litt på og høre hva andre folk synes og før jeg tar en avgjørelse Lenke til kommentar
Halvsame Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Bestilte en Zalman til lillebrors nye pc i dag. En annen fordel med den i forhold til Ati-silencer er at den kan brukes på både de fleste (alle?)modellene fra både Ati og NV. Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 29. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2005 Bestilte en Zalman til lillebrors nye pc i dag. En annen fordel med den i forhold til Ati-silencer er at den kan brukes på både de fleste (alle?)modellene fra både Ati og NV. er kjøle-egenskapene bra på den da? vil tempen gå ned mye i forhånd til standard kjøling? (skal bruke Artic silver 5, samt at jeg skal kjøpe 2-3 kab,vifter + vifterstyring) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå