Glenn Østerud Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Jeg har nettopp skaffet meg en Eizo L768 19" LCD skjerm primært for å redigere digitale bilder. Men mitt ATI skuffer meg på dette punktet. Det viser kjempeflott bilder via DVI, men i det jeg setter i gang noen tunge filter i PhotoShop, da blir skjermen helt svart og går etter en stund i pause. Jeg opplever ikke dette når jeg bruker analogutgangen på samme kort. Det eneste som nytter er å slå maskinen av og på. Jeg har lest div poster her før rundt noen problemer rundt dette med DVI ut på ATI kort, men jeg fikk vel ikke noen forståelse at noen hadde noen god løsning.. Bortsett fra å bytte kort da! Bør jeg kontakte MPX (som kortet jeg kjøpt hos) og få et nytt? Leste også på noen forum at det kan være lurt å prøve en annen DVI kabel... Har det virkelig noe for seg? Lenke til kommentar
sixx Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Helt ærlig vet jeg kke svaret...men jeg har et likt kort, så kan vel litt om det. Det kan høres ut som det kan være noe dårlig kontakt med skjermen din og kortet ditt... Så du kan jo alltids prøve å skifte kabel selv om jeg tviler litt på det. Ellers kan det hendeat det er for lite mine i pcen til å drive bileredigering... Men virker kortet som det skal på spill osv med DVI? da er det nok ikke noe problem med kortet ditt. Håper det var litt hjelp i mine visdomsord da Lenke til kommentar
Glenn Østerud Skrevet 31. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2005 (endret) Med de forrige driverne fra ATI tok skjermen bare en lang sort pause stadig vekk når jeg kjørte den på DVI, også i spill og lign. Men siden jeg spiller ca 5min pr. år, så er ikke skjermen kjøpt inn for dette formålet. Vedr. minne i PC'en.. Jeg har 1Gb med RAM. Men jeg leser på ATI's sider at det kan være noen sammenheng mellom DVI og USB? Det har jeg aldri vært borti før. På jobben har jeg 2 skjermsløsning med et Matrox G550 kort, og begge skjermene drives med DVI. Aldri noen slike problemer der. [Onsdag 3. aug 2005] : Jeg har nå byttet ut med et Radeon 7000 AGP 4x kort i maskinen, og da funker DVI helt perfekt. Men det som er mest ille er kanskje at mitt 9600XT fungerer helt topp i en Dell GX270 på jobben. Den har jo samme brikkesett mot mitt MSI 865PE hovedkort, men her kan jeg altså kjøre alle photoshop filtre, 3Dmark05 og hele pakka.. Jeg gir snart opp PC? Endret 3. august 2005 av Glenn Østerud Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå