zarz Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Jeg lastet ned nyeste versjon av Limeware og fannt ut at dette var et kjempeprogram. Minuset var at jeg fannt noen spyware med spybot search & destroy. Jeg er ikke helt sikker på om dette er med limeware eller ikke. Har dere noen erfaringer med at spionvarer kommer på pc'en etter installasjon av limeware? Er det eventuelt andre programmer som er like gode som ikke er noe spyware på? På forhånd, takk! Lenke til kommentar
miCro Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 LimeWire inneholder spyware ja. Phex skal visst være et bra alternativ til LimeWire, fritt for spyware er det også. Det benytter seg av samme nettverk som LimeWire, altså gnutella, så du vil få nøyaktig samme resultater i Phex som du får i LimeWire. Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Phex kan absolutt anbefales ja. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Det må jeg si. Phex virket jo rask, selv om den er laget i Java. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Jeg tror det er slik at eldre versjoner av Limewire hadde spionprogrammer, men ikke de nyeste versjonene. Correct me if I'm wrong. Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Jeg tror det @kd sier er sant. Jeg bruker i hvertfall Professional-versjonen og der er det ingen form for spyware, i hvertfall ikke som Ad-Aware kan finne. Lenke til kommentar
zarz Skrevet 30. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2005 Jeg tror det er slik at eldre versjoner av Limewire hadde spionprogrammer, men ikke de nyeste versjonene. Correct me if I'm wrong. Jeg tror du tar feil. PRO versjonen har kanskje ikke spyware. MEN: Jeg installerte den nyeste versjonen (lastet den ned fra limeware's offisielle hjemmeside for 1 uke siden). Etter dette har jeg søkt med AD aware ==> 0 spyware. Spybot Search & Destroy ==> husker ikke hvor mange, men minst 5. Mens jeg hadde limeware på maskinen søkte jeg 1 gang, sletta, starta på nytt. Søkte på nytt og fannt samme spyware igjen, sletta den igjen og gjorde dette om igjen ca 4 ganger. Etter jeg sletta selve programmet og restarta fannt jeg spyware'n igjen. Fjerna denne, starta på nytt, da kom den bort. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 (endret) Jeg tror spywaren i Limewire har noe med "shopen" å gjøre? Går det ikke an å velge det bort under installasjonen? Tror ikke de spwarene er noe farligere enn en tracking cookie, hvis jeg ikke tar feil. Endret 30. juli 2005 av RattleBattle Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Jeg brukte non-pro versjonen av Limewire en stund, og jeg merket ingen irriterende ekstraprogrammer som Bonzie-Buddy eller hva den irriterende lilla apen kaller seg. Så det er i så fall ikke så ille som med Kazaa. For the record: Det heter Limewire, ikke Limewire Lenke til kommentar
zarz Skrevet 30. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2005 For the record: Det heter Limewire, ikke Limewire Og hva er forskjellen ? Jeg merket ikke noe irriterende med maskinene jeg heller, men spyware er aldri sunt, så jeg velger alltid spyware frie programmer fremfor spyware programmer. Lenke til kommentar
wil Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 når jeg brukte Limewire på laptopen så fikk jeg ikke noe spyware som jeg kan huske. men jeg vet at noen fildelingsprogram har spyware ja. et fint eksempel er jo edonkey/emule. Lenke til kommentar
zarz Skrevet 30. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2005 (endret) når jeg brukte Limewire på laptopen så fikk jeg ikke noe spyware som jeg kan huske. men jeg vet at noen fildelingsprogram har spyware ja. et fint eksempel er jo edonkey/emule. Prøvde du å søke med Spybot Search & Destroy med de nyeste oppdateringer (versjon 1.4)? Endret 30. juli 2005 av zarz Lenke til kommentar
wil Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 mener jeg prøvde det ja. husker ikke helt. er så lenge siden jeg har holdt på med laptopen nå. Lenke til kommentar
Lars-H Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 jeg lasta ned den nyeste LimeWire (og Warez), men Ad-Aware fant ikke noe spyware der =) Lenke til kommentar
zarz Skrevet 30. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2005 jeg lasta ned den nyeste LimeWire (og Warez), men Ad-Aware fant ikke noe spyware der =) Som sagt, let med Spybot search & destroy. Jeg fannt ikke noe med ad aware jeg heller.. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Jeg finner ingenting med nyeste versjon av Spybot Search and Destroy, har nyeste versjon av Limewire. Lenke til kommentar
zarz Skrevet 30. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2005 Ok. Da måtte det være noe annet.. Skal prøve å installere limeware igjen Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Det er jo seff spyware på limewire da. Lenke til kommentar
zarz Skrevet 30. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2005 Jeg finner ingenting med nyeste versjon av Spybot Search and Destroy, har nyeste versjon av Limewire. Var det beta versjonen du prøvde? Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 (endret) Jeg finner ingenting med nyeste versjon av Spybot Search and Destroy, har nyeste versjon av Limewire. Var det beta versjonen du prøvde? Nei. Det er jo seff spyware på limewire da. Hva er grunnlaget ditt for å komme med en slik uttalelse? Endret 30. juli 2005 av @kd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå