Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Isdn kort drivere...hater elkjip


Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg en maskin fra elkjøp (Noe som eg angrer seff) og den kjørte Win98 se.

Da eg har oppdatert til Xp så fant eg ut at eg ikke hadde Drivere til isdn kortet mitt, så eg gikk nedpå dit å spurte etter driverene.

Men nei da, Den ****te pc ansvarlige der sa at når eg hadde oppdatert til Xp så kunne ikke de gi meg driverene for det var ikke det som maskinen var solgt med...

Så here sitter eg da...

Noen som kan hjelpe meg??

Kortet heter MicroConnect Isdn 128k.

det er et PCI kort..

 

HjElP.. Må Ha hjelp fortest mulig...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det isdn kortet ble kjøpt til en pc med win 98, elkjøp står jo ikke ansvarlig for at microconnect ikke levere drivere til win xp, mener du det?

 

Har det noe med at det er en elkjøp pc?

Det er EET som leverer det!

 

Før du blir sur for at DU valgte ett kort som ikke støttet win xp, som ingen kunne vite for noen år siden, så tenk deg om! Skulle kansje ikke vært så kjip på pengene og kjøpt ett ordntlig kort! :smile:

 

Alle er imot Elkjøp her, men kan noen med hånda på hjerte si at de ikke har noe fra Elkjøp hjemme? Det iallefall jævelig få!

Lenke til kommentar

Jeg har ingenting imot Elkjøp.

 

Elkjøp dekker sin del av markedet og gjør det ut fra forholdene ganske bra. Riktignok kjøper jeg ikke datautstyr der siden jeg selv er forhandler, men jeg kjenner et par som har gjort det - og de har overhodet ikke noe problemer (men de er også helt standard hjemmebrukere).

 

Det er ingenting iveien med Elkjøp sine datamaskiner dersom man ikke stiller krav utover en maskin til tekstbehandling og lignende.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-02 16:35, A|exander skrev:

Får tårer i øya når jeg ser en elkjøp pc...



 

Nå skal det jo sies at Elkjøp ikke lager PCene selv, de distubeterer merke-pcer fra HP, IBM osv.... Jeg syntes ikke at det er elkjøps ansvar at alle PCene de selger er kompatible med andre OS enn hva de selges med.

 

Det blir feil og kalle noe for en "elkjøp pc", HP pc eller IBM pc hadde passet bedre.

 

Den leteste veien ut av problemet er og kjøpe nytt ISDN modem. Koster ikke mange kroner i dag uansett.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-02 15:31, |vimsen| skrev:

Har kjøpt meg en maskin fra elkjøp (Noe som eg angrer seff) og den kjørte Win98 se.

Da eg har oppdatert til Xp så fant eg ut at eg ikke hadde Drivere til isdn kortet mitt, så eg gikk nedpå dit å spurte etter driverene.

Men nei da, Den ****te pc ansvarlige der sa at når eg hadde oppdatert til Xp så kunne ikke de gi meg driverene for det var ikke det som maskinen var solgt med...

Så here sitter eg da...

Noen som kan hjelpe meg??

Kortet heter MicroConnect Isdn 128k.

det er et PCI kort..


HjElP.. Må Ha hjelp fortest mulig...



 

"Hallo trenger en kilo med driver jeg"

Det er vel ikke Elkjøps feil at du ikke har talent til å få tak i driver til isdn kortet ditt.

Sjekk denne adressen hos El-kjøp. http://www.elkjoep.no/P2170.html

 

Har kjøpt en rekke ting hos Elkjøp blandt annet ett Jensen modem har fungert helt upåklagelig. Gikk fra en Expertbutikk over til Elkjøp og kjøpte ett modem , samme type men 250 kr. billigere. Selv om mitt førstevalg ikke er Elkjøp, så er den sikkert ok for mange. Kutt utden usaklige hetsen mot El-kjøp.

Lenke til kommentar

Ok... Takker til alle som har gitt meg et bra svar...

Det eg synest bare var så rart var at med pcen var det med en lapp som man kunne sende inn for å bytte Win 98se til Xp på elkjøp...

Burde da ikke alt som sitter i Pcen være kompitabelt med Xp?

Bare lurer eg...

 

er det dårlig support på alle elkjøp butikker her i landet eller er det bare her eg bor??

Lenke til kommentar

Jeg synes veldig mange kommer med svært så usaklig hets mot Elkjøp i denne tråden. Ok, de ansatte hos Elkjøp har kanskje ikke allverdens med it-kunnskaper. Husk på at disse menneskene også selger vaffeljern og kjøleskap til vanlig. Les gjennom forumet her og du vil finne noen som klager på servicen til steder hvor de selger kun data relatert utstyr også. Dårlig support kan en være uheldig å komme over de fleste steder.

 

Som sagt tidligere så produserer ikke Elkjøp datamaskinene de har for salg selv. De selger merkepc'er til en ok pris, til folk som ikke har det helt store behovet for rå ytelse og de nyeste produktene. De alle fleste pc'ene kommer med programmer også som en trenger til en vanlig familiepc. Har du peiling selv og vil ha en rå pc, bygg selv!

 

Selvfølgelig kunne det ha vært sjekket om datamaskinen de solgte deg faktisk var kompatibel med WinXp før de sendte ut tilbud om oppgradering fra Win98. Men dette kunne du også etter min mening også ha sjekket selv.

 

Bit i det sure eplet og kjøp deg ett xp-komp. isdn-kort.

 

Og nei, jeg er verken ansatt hos eller har noe spesielt til overs for Elkjøp. Men urettferdig hets synes jeg er unødvendig.

 

mvh.

JagWire

Lenke til kommentar

Hvis Elkjøp leverte maskinen med opsjon om å kunne oppgraderes til WinXP (hvilket du ikke sa noe om i den første posten) mener jeg at de faktisk burde være ansvarlig for at maskinen skal kunne kjøre dette.

 

Da bør de (etter min mening) bytte ISDN kortet for deg (les:gi deg et nytt) slik at maskinen blir 100% klar for WinXP.

 

Ellers er det villedende reklame og det er forbudt ihht. markedsføringsloven. Dette kan grunngis med at hvis du ikke kunne få akkurat denne muligheten ville du ha kjøpt et annet produkt et annet sted.

 

PS: Det hadde vært fint å få alle opplysningene fra første stund av.

 

Ha en fortsatt fin kveld alle sammen :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...