tørrfisk Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Jeg har problemer med en ny maskin jeg har installert, så skal oppdatere biosen i dos, kan dette gjøres med en pendrive eller MÅ man bruke floppy? Må jeg reinstallere windows viss jeg bytter fra Intel til Via chipset? Lenke til kommentar
spiffers Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Du kan lage en bootable CD med flashe-verktøy og ny bios. Eneste grunn til å beholde floppy er at M$ fortsatt krever installasjon av RAID og andre spesielle disk-kontrollere via diskett. Damn, M$!! Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 tror det er vanskelig å flashe biosen med pendrive ja... men BIOS`er på nye HK har ofte fancy innstallasjonsmetoder, så jeg sier ikke 100%, men jeg synes det høres veldig rart ut. når du bytter chipset så regner jeg med at HK følger med i samme slengen, og da bør du formatere! det er mulig windows vil starte, og du får innstallert drivere osv, men etter mine egne erfaringer så blir det ustabilt allikevel. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 30. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2005 Går an å flashe biosen med pendrive viss man velger "Boot from USB Mass storage device" ! Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Går an å flashe biosen med pendrive viss man velger "Boot from USB Mass storage device" ! visste jeg ikke. kan ikke si at jeg har lagt merke til det i noen BIOS, selv på nye HK, men godt mulig jeg tar feil... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Må jeg reinstallere windows viss jeg bytter fra Intel til Via chipset? Må ikke, slett ALLE drivere, bytt HK(chipset) og boot opp med XP/2K, velg rep. install når du får valg den 2. gangen(hopp over den første) osv.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå