Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Korrupsjon i ADSL-tilkoblinga

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har Tele2 2mb ADSL abonnement. Jeg skal da ha en hastighet på 2048\300 kbit\s. Det som er korrupt er at jeg bare har en hastighet på 329\40 kbit\s og når jeg laster ned havner jeg som regel på en 1-3 kbit\s.

Jeg har ringt med Tele2, og de har full styrke på hos oss, alt i orden hos de.

Internett kabelen går gjennom en Linksys WRT54G ruter, men er bombesikker på at det ikke er den det er noe galt med. Får akkurat samme hastighet når jeg kobler internett-kabelen rett til maskina.

Hva er galt? :hmm:

I så fall. Hvordan kan jeg få fiksa det? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan kan jeg sjekke hastighetene i modemet?

Har kobla til trådløst med bærbar, men akkurat samme hastigheten der

Det står ofte i modemoppsett hvilken hastighet du får fra dslam, du kan dobbeltsjekke om det står noe feil her.

Dersom det er likt med en annsn PC, er det hvertfall ikke noe på PCen som er feil. Trolig modemfeil, eller en linjefeil som tele2 ikke ser sånn ved første øyekast.. :(

Lenke til kommentar
har du thomson speedtouch 510 modem?

Tenkte samme tanken..

Det kan være at modemet ikke står i bridgemodus, og dermed er det enkelte porter som nedlastingsprogrammer trenger som ikke er åpnet.

Funker surfing greit? Og hva sier f.eks. ITAvisen sitt speedometer, alternativt DinSides surfometer?

Lenke til kommentar

Hadde sammme problemet da jeg bodde i Halden.. Hadde 3-4 stk montører hjemme hos meg i løpet av noen mnd og etterhvert kom viste det seg at ingenting kunne forklare problemt. Alle sjekkene de tok viste bare at hastigheten skulle være ok.

Feilen var den samme på flere PC'er, men så kom tiden for en reinstallasjon av primær PC'n, og vips ikke lengre noe prob med hastigheten. Av en eller annen grunn så senket den pc'n hastigheten i hele nettverket så lenge den var koblet til nettverket.

Jeg aner ikke hvorfor eller hva det var som gjorde det, det eneste jeg er sikker på er at etter reinstallasjonen så var problemet en saga blott.

Hvis noen har kan forklare meg hvordan en pc kan bremse farten på alt i nettverket..(pc'ene var koblet i forskjellige porter på ruteren....) så be my guest !

Vel det jeg ville frem til er at inne imellom så ligger problemet på rare og uforståelige steder.. Jeg skjønner fortsatt ikke hvordan den pc'n kunne påvirke hele nettverket... PS. jeg sitter å skriver ved den pc'n nå :-)

Lenke til kommentar
Hei

Jeg har Tele2 2mb ADSL abonnement. Jeg skal da ha en hastighet på 2048\300 kbit\s. Det som er korrupt er at jeg bare har en hastighet på 329\40 kbit\s og når jeg laster ned havner jeg som regel på en 1-3 kbit\s.

Jeg har ringt med Tele2, og de har full styrke på hos oss, alt i orden hos de.

Internett kabelen går gjennom en Linksys WRT54G ruter, men er bombesikker på at det ikke er den det er noe galt med. Får akkurat samme hastighet når jeg kobler internett-kabelen rett til maskina.

Hva er galt? :hmm:

I så fall. Hvordan kan jeg få fiksa det? :hmm:

Jeg hadde sjekka kablinga uansett. Når det kommer til at du har lav båndbredde bør du dobbeltsjekke at du ikke har ormer/virus/trojaner på maskina som forsyner seg av båndbredden straks du plugger maskinen i nettet. I noen rutere kan du sjekke status på linja for å få en oversikt over båndbredde som brukes på WAN-linken. Sjekk det med en gang du kobler pc-en til nettet og _før_ du laster ned noe som helst. Evt. kjør en båndbreddetest.

Har du kun 1 PC å teste med? I så fall skjer det med andre maskiner som er koblet til?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...