Gå til innhold

Det beste gitarmerke?

Bøtta

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ibanez, Music Man og Fender er de merkene jeg liker best av de jeg har prøvd.

Music Man er ett undermerke av fender ;)

Personlig så er jeg Gibson fan :love:

Fender er jo en av de store, så jeg liker godt Stratocoasteren :D

Ellers er det vel Jackson som kommer til å bli mitt neste innkjøp

Lenke til kommentar
Sjøl har jeg Morgan! (Dritgitar)

Men har ikke noe særlig erfaring med andre merker!

De er ikke så dårlig egentlig...kun pick upene som er veeldig svak... skift de, og voila...du har en super morgan... hehe ;) (erfaing :p )

Men elelrs liker jeg Jackson, ESP og fender...Men jeg kan ikke forstå hvorfor gibson les paul har blitt en så populær gitar...den er utrolig "stiv" å spille med...så er den tung og har ekle kanter :p

Lenke til kommentar
Sjøl har jeg Morgan! (Dritgitar)

Men har ikke noe særlig erfaring med andre merker!

De er ikke så dårlig egentlig...kun pick upene som er veeldig svak... skift de, og voila...du har en super morgan... hehe ;) (erfaing :p )

Men elelrs liker jeg Jackson, ESP og fender...Men jeg kan ikke forstå hvorfor gibson les paul har blitt en så populær gitar...den er utrolig "stiv" å spille med...så er den tung og har ekle kanter :p

De er enkelt og greit helt fantastiske å spille på! deilig og klar lyd kombinert med nydelig klassisk utseende og spillbarhet? blir ikke bedre..

Men det er jo selvfølgelig opp til hver enkelt hva du syns om den.. har hørt av enkelte at de syns de er for tunge osv.. men de lærer vel en dag de også ;)

Lenke til kommentar
Music Man er ett undermerke av fender

Music Man har absolutt ingenting med Fender å gjøre. Det er av merket Ernie Ball, som har holdt på med instrumenter i over 30 år. Forøvrig fine instrumenter. Hele 'rekka' kan sees her.

Ellers så regner jeg PRS for å være helt i toppen hva gjelder kvalitet på gitarer. Litt stive priser, men man får det man betaler for.

mvh

Pantera

Lenke til kommentar
Ibanez, Music Man og Fender er de merkene jeg liker best av de jeg har prøvd.

Music Man er ett undermerke av fender ;)

Undermerke? Music Man er eid av Ernie Ball...

Tror det jeg å... sikekr på at du ikke mener squier? det er den japanske fender utgaven...

Lenke til kommentar

Har hatt bl.a. Samic, Fender og Ibanez. Når det gjelder "mest for pengene" i klassen "fleksibel", vil jeg tro Ibanez RG serien er et godt valg. Snakket med en type som har hatt RG 140 (mener jeg det var) i 10-15 år. Det var den andre elgitaren min for mange herrens år siden, og han hadde ombygd nesten alt på den og elsket den mer enn noen av sine andre gitarer. Husker den kostet meg mindre enn 4.000,- den gangen, så en god gitar behøver ikke nødvendigvis koste en formue (han hadde bl.a. byttet ut pickupene og halsen, da).

Har bare kasse nå, men neste gang blir det muligens en Yamaha Pacifica eller tilbake til Ibanez, da Epiphone ikke lengre virker å lage "Heritage" modellen (den som var ekslusiv for Skandinavia).

Det finnes forøvrig ikke noen "beste gitar", for smaken er veldig individuell og subjektiv, men f.eks. Les Paul Standard er sannsynligvis en av de beste elgitarene laget hittil. Synd at prislappen er så høy, men det finnes jo andre modeller som er adskillig rimeligere (og ja, jeg har spilt på en, var ikke helt dus med vekten og plasseringen, men det er jo en tilvenningssak).

Lenke til kommentar
Ja... Morgan lager kvalitets-kassegitarer :thumbup:

Indeed. Hadde en selv for en stund siden. Betalte vel litt over 2000 for den, og den var bare helt herlig.

Kult at selv billiggitarene deres er veldig bra. Ikke noe skit der i gården.

Endret av SirMaximus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...