Gå til innhold

Hvilken neste generasjons konsoll velger du?

zarz

Hvilken neste generasjon konsoll velger du?  

552 stemmer

1. 1. Hvilken neste generasjon konsoll velger du?

• Playstation 3
      153
    • XBOX 360
      169
    • Nintendo Revulution
      66
    • To eller flere av dem
      80
    • Har ikke bestemt meg ennå
      39
    • Ingen av disse
      44

Anbefalte innlegg

Greie nok synspunkt det. Men en ting, hvorfor velger du bort Xbox360 for du da unngår et Microsoft produkt?

Har mislikt Microsoft i lengre tid, synest mange av tinga dei har gjort ikkje har vore bra, og likar heller ikkje det at dei har tilnærma monopol på PC-operativsystem og dermed ein utømmeleg pengebrønn å subsidiere nysatsingane sine frå. Det betyr at dei kan gå med store tap på XBox inntil konkurrentane er slått...og so har vi samme situasjon på konsollar som på PC-operativsystem (du kan velge kva operativsystem du vil, so lenge det er Windows). Har ikkje lyst til å diskutere i meir detalj, og forventar uansett ikkje at andre skal vere like politiske. Men for meg er det å unngå å hjelpe MS med å erobre konsollmarknaden eit relevant argument.

Kay

Endret av KayAU
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg går for den konsollen med best hardware...

*host*ps3*host*

4994041[/snapback]

Ja det er jo det aller viktigste...

Jeg har nå forhåndsbestillt 360 og det av den enkle grunn, Kameo. Å velge en konsoll av en idiotisk grunn som maskinvare er bare så utrolig tynt. Det er ikke annet enn spillene dere burde velge en konsoll for. Og tjenestene kommer til en viss grad rett etter.

Når Nintendo Revolution kommer neste år skal jeg ha den fordi den bringer noe nytt til konsoll/spill -verdenen. Og fordi Nintendo spill har alltid vært fantastiske.

Lenke til kommentar

De gjør det ikke lett for en stakkars student :(

PS3 er greit.. Det annskaffes pga Final Fantasy.. Enkelt og greit

Xbox360... njaaa nå er jeg ingen xbox-fan i det hele tatt, men herre, oblivion liksom..

Rev.. Tja.. Alt av fremdtidige Zelda titler.. Sukk.. Dette blir dyrt

(Btw: Noe info om Rev er bakoverkomp til GC?)

Lenke til kommentar

Nintendo Revolution blir nummer en :D

Xbox360... er ikke sikker, den kommer ut først og det er fristende med den nye generasjonens grafikk. Hadde Xbox, ble skuffa av de fleste [Only on Xbox] spillene. Jeg ender nok opp med to av dem, men siden jeg var skuffa av Xbox og jeg misliker MS ender jeg nok opp med PS3 på andrevalget...

Lenke til kommentar

I første omgang blir det en Xbox360. Det blir sikkert en Revolution også, så får vi se hvor mye eksklusivt det vil bli for PS3'en. Dersom det blir fornyet avtale mellom Sony og Rockstar er det meget mulig det blir en PS3 også. Jeg ser ikke på merket men spillene. Til slutt er det bare det som teller. Men hvis jeg skal si bare en av de tror jeg at jeg vil gå for Xbox360, siden det ser ut til å bli den eneste som har en solid plan for Online miljøet sitt og det ser faktisk veldig gøy ut. Det er kanskje det jeg gleder meg mest til med konsollen.

Lenke til kommentar

Selv om Sony Online Entertainment's netplay var gratis forige gang, så har Sony sagt at deres tilbud ikke holdt mål i forhold til konkurenten (XBox-live), forrige gang.

Uansett så har de holdt fryktelig tett om sin neste online løsning, det har vært noen små lekasjer om at PSP'n vil kunne brukes oppimot PS3'n som kan fungere som server og dockingstasjon for PSP'n, i noe kallt Playstation World hvor de skal kunne laste ned filmer o.l.

De har sagt at det skal komme med en pressekonferanse engang i desember, tror jeg, men det blir sikkert overskygget av XBox-releaset, men følg med.

Uansett siden linux kan installeres på PS3'n så kommer det nok flere gratis leverandører vil jeg tro, dersom Sony's nye løsning skulle koste penger.

Lenke til kommentar

Blir nok Revo på meg i første omgang. Det er rett og slett fordømt mye som jeg liker ved konsollen. For det første er det Nintendo, og jeg liker veldig mange av spillseriene deres (Mario, Metroid, Zelda, Kirby, Pokémon, Advance Wars, Fire Emblem - jeg elsker dem alle). Revolution-kontrollen ser jeg også veldig positivt på, og jeg tror den har stort potensiale. Og sist, men ikke minst: det at Nintendo denne gangen satser stort på online synes jeg også er flott. Muligheten til å laste ned alle tidligere Nintendo-spill, samt muligheten til å spille Smash Bros. og andre Nintendo-spill online, er rett og slett nesten for god til å være sann.

Hvis økonomien min skulle bedre seg kraftig i de neste årene, kommer jeg til å kjøpe alle sammen.

Lenke til kommentar

Blir nok xbox360 først pga. live (med mindre sony har klart å få til bedre online funksjoner). Så nitendo revolution, jeg ble solgt da jeg så kontrollern og at man kunne spille gc spill og bruke gc kontrollene på den. Så tillslutt ps3 når økonomien tillater det.

Endret av Bad_Byte
Lenke til kommentar

X360 pga Live (noen som vet om dette blir gratis? xbox live silver) , Oblivion og etter hvert Halo 3 (Notis Bungie: Vær så snill, få til enspillerdelen denne gangen) + mange andre morsomme ting. Rollespill/RTS tar PC'n seg av.

Endret av Xeenon_
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
X360 pga Live (noen som vet om dette blir gratis? xbox live silver) , Oblivion og etter hvert Halo 3 (Notis Bungie: Vær så snill, få til enspillerdelen denne gangen) + mange andre morsomme ting. Rollespill/RTS tar PC'n seg av.

5077125[/snapback]

Live Silver er gratis ja, der kan du gjøre alt det du kan med Live Gold (som koster cash) utenom å spille mot andre. :roll:

Tror nok jeg går for Xbox360, for den kommer ut først, og så liker jeg xbox spillene best. :)

Lenke til kommentar
Lurer på om xbox360 leder fordi at den kommer først, eller for at vi vet mer om den?

Skal (i det lange løp) ha minst PS3, xbox360 og kansje Revulution.

5099152[/snapback]

En ting jeg har lurt på er hvorfor noen skal ha PS3 og Xbox360. Selve spillopplevelsen på disse kommer til å være den samme uansett.

Ta f.eks et spill som blir gitt på alle konsollene, da vil det kun være Revolution som skiller seg betraktig ut fra de andre. D.v.s at Revolution sannsynligvis aldri kommer til havne i midten av en "hvilken konsoll duell" da kontrollen vil være den avgjørende faktor for Revolution, mens selv om plassen mellom Xbox360 og PS3 kan variere vil det være med liten margin...

Tror Revolution kommer til å få en større andel first-person shooters og sannsynligvis en del mer "voksen" spill fra andre produsenter enn N64 og GameCube...

Lenke til kommentar
Lurer på om xbox360 leder fordi at den kommer først, eller for at vi vet mer om den?

Skal (i det lange løp) ha minst PS3, xbox360 og kansje Revulution.

5099152[/snapback]

En ting jeg har lurt på er hvorfor noen skal ha PS3 og Xbox360. Selve spillopplevelsen på disse kommer til å være den samme uansett.

Ta f.eks et spill som blir gitt på alle konsollene, da vil det kun være Revolution som skiller seg betraktig ut fra de andre. D.v.s at Revolution sannsynligvis aldri kommer til havne i midten av en "hvilken konsoll duell" da kontrollen vil være den avgjørende faktor for Revolution, mens selv om plassen mellom Xbox360 og PS3 kan variere vil det være med liten margin...

Tror Revolution kommer til å få en større andel first-person shooters og sannsynligvis en del mer "voksen" spill fra andre produsenter enn N64 og GameCube...

5100539[/snapback]

Om Revolution får flere FPS spill tror jeg det er mange som håper på... inkludert meg selv.

Men en ting er jeg livredd for med Revo, og det er at med kontrolleren, kan man vel ikke snu seg helt rundt, slik man kan med C spaken. Da må man jo i så fall ha et punkt som hovedpersonen begynner å snu seg på, når man holder kontrolleren langt nok til f.eks venstre.... om det stemmer, vil jo FPS spill måtte spilles på samme måte

som Metroid, og et spill der man ikka kan treffe noe uten auto lock fungerer bare ikke for mange.... inkusive meg.

Men det kan jo selvfølgelig hende at Nintendo eller noen andre utviklere allerede har funnet en annen, og mye mer effektiv måte å spille FPS på med Revolution... det gjenstår å se, er jo egentlig bare spekulasjoner :)

Lenke til kommentar
(Btw: Noe info om Rev er bakoverkomp til GC?)

5013893[/snapback]

Eh.. ja.

Nintendo Revolution vil være bakoverkompatibel med:

- GameCube

- N64

- SNES

- NES

5013917[/snapback]

Revolution blir bakoverkompatibel med GameCube og får innganger for Gamecube-controller og kan lese discene.

N64-, SNES- og NES-spill kan lastes ned og emuleres.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...