Gå til innhold

Hvilken neste generasjons konsoll velger du?

zarz

Hvilken neste generasjon konsoll velger du?  

552 stemmer

1. 1. Hvilken neste generasjon konsoll velger du?

• Playstation 3
      153
    • XBOX 360
      169
    • Nintendo Revulution
      66
    • To eller flere av dem
      80
    • Har ikke bestemt meg ennå
      39
    • Ingen av disse
      44

Anbefalte innlegg

Må bare få legge til at Revolution IKKE kommer til å kjøre HDTV oppløsning...

:innocent:

Men skal uansett ha Revolution, bryr meg ikke så mye om grafikk, den kan være som den vil, så lenge spillet (ene) er fantastiske...!

Tetris anyone? Elma? Wario Ware? Kururin Squash? Zelda OOT? Motherlode? Alien Homonoid?

:love: Nintendo :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir nok Xbox360 på meg. Er storfornøyd med dagens Xbox, samt Microsofts planer for framtiden - da spesielt med tanke på Live.

Også må jeg vel innrømme at detbor en liten Xbox-fanboy i meg også da :whistle:

Gleder meg også enormt til Oblivion, og jeg har ikke PC til å kjøre det.

Noen som vet om PS3 er backwards compatible forresten? Da må jeg kanskje anskaffe meg den også, for å spille MGS3 og 4'ern når den kommer :D

Lenke til kommentar

Mistenker at xbox 360 og ps3 blir ekstremt dyre, da kjøper jeg heller en pc. Det var også pc'en som vant siste konsollkrig for meg, men jeg har savnet mange spillene som kom til gamecube. Derfor kjøper jeg en Revolution som har bakoverkompabilitet, og kan spille de nye spillene som kommer. Spesielt zelda-spillene Wind Waker og det kommende Twilight Princess gleder jeg meg til å spille.

Lenke til kommentar
Prisen på Xbox er 2.595,-

Er jo knapt prisen på et hardcore gamer-skjermkort i mine øyne.

Prisen er 2900 (ett eller annet) og 3490 ca. Men det er bare den "dyre" som er noe å ha siden det bare er den som har haddisk, og er slik at man kan spille noen gamle spill på den. Den følger det også med noe annet snadder.

Lenke til kommentar

Prisen er 2900 (ett eller annet) og 3490 ca. Men det er bare den "dyre" som er noe å ha siden det bare er den som har haddisk, og er slik at man kan spille noen gamle spill på den. Den følger det også med noe annet snadder.

Den koster 2.595 hos komplett og alle de andre forhandlerne jeg forholder meg til.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312847&cks=SER

Lenke til kommentar

Går nok for Xbox 360, men det blir ikke med det første. Den skal få falle litt i pris før jeg kjøper den, og det er kanskje like greit siden jeg har minst 15 spill jeg må runde på xboxen før jeg selger/gir den bort.

Playstation har aldri vært min greie :shrug:

Lenke til kommentar

Vell, jeg har bare hatt nintendo konsoller før, så det er stor sjans for at det blir tillfellet her også...men 360 ser og høres spennende ut da..jeg er igge så keen på ps3, så jeg tror ikke det blir den - selv om den får GT5 da..;)

Lanseringsdatoen til Revo kan bli en viktig faktor når jeg skal velge..pris bryr jeg med ikke så mye om..dette er en ting jeg vil kome til å bruke masse tid på, så det er verdt en 3 - 4000 kr. synes jeg da.

Lenke til kommentar

4983608[/snapback]

Det er en ganske heftig pc du får da. Dessuten må man ta i betraktning at pc skal jeg ha uansett, og en pc kan brukes til så mye, mye mer enn spill. Derfor lønner det seg og heller oppgradere den pc'en jeg har, og derfor skal jeg kjøpe revolution og ikke wannabe pc-konsollene.

EDIT:

Vil bare komme med en observasjon i tillegg når det gjelder resultatene... Ved første øyeblikk ser det ut som om ps3 og xbox360 leder overlegent, men når man tar i betraktning at, som nintendo selv sier; De fleste som kommer til å kjøpe to konsoller kommer til å kjøpe en revolution og en xbox360 eller ps3.

Jeg tror ikke revolution ligger så langt under som det ser ut som.

Nintendo! :w00t:

Endret av nahoy
Lenke til kommentar

PS3, heilt klart. Delvis fordi eg synest maskinvara ser mest spennande ut (utstyrsnivået er i alle fall betre enn dei andre), delvis fordi eg unngår Microsoft-produkt i den grad det er mogleg, delvis fordi den er baklengs kompatibel med dei konsollane eg har hatt før, men først og fremst på grunn av spela: Final Fantasy, Gran Turismo, Metal Gear Solid etc. Mange gode seriar på Playstation, og eg trur kanskje der er fleire eksklusive konsoll-RPGar enn dei andre (i alle fall fleire enn XBox).

Trur ikkje eg kjem til å kjøpe meir enn ein konsoll, men dersom eg gjer det blir det nok ein Nintendo Revolution i tillegg til PS3-en.

Kay

Endret av KayAU
Lenke til kommentar

har ikke lest absolutt alle svarene i denne tråden, men en ting slår meg.

I denne generasjon konsoller er det ingen tvil om hvem som vant online-multiplayer-kampen?

Har en følelse av at microsoft også vil ha det beste tilbudet når det gjelder multiplayer i neste generasjon også. Har ikke lest noe om Sony's planer om hvordan dette blir på ps3.

Og siden online spilling er en viktig del av spillingen for meg, er det ingen tvil om hvilken konsoll jeg kommer til å velge..

Lenke til kommentar

Eg vil driste meg til å sei dårleg Photoshoparbeid.

men den konsollen eg mest truleg kjem til å kjøpe er nok Revolution. Grunnen er at eg har hatt både Sega og PS, og kunne godt tenke meg ein konsoll med andre eksklusive titlar. Og i tillegg ser den nye kontrollen ut til å ha eit stort potensiale.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ
men den konsollen eg mest truleg kjem til å kjøpe er nok Revolution. Grunnen er at eg har hatt både Sega og PS, og kunne godt tenke meg ein konsoll med andre eksklusive titlar. Og i tillegg ser den nye kontrollen ut til å ha eit stort potensiale.

5013099[/snapback]

Stor fallhøyde på den kontrollen også, selv om jeg tror nok at Nintendo vil klare å få det til å funke - men jeg tror kanskje den fort kan begrense hva for spill som kommer til den (iallefall om de ikke kommer med en annen kontroll også), like mye som den åpner for nye måter å lage spill på.
Lenke til kommentar
PS3, heilt klart. Delvis fordi eg synest maskinvara ser mest spennande ut (utstyrsnivået er i alle fall betre enn dei andre), delvis fordi eg unngår Microsoft-produkt i den grad det er mogleg, delvis fordi den er baklengs kompatibel med dei konsollane eg har hatt før, men først og fremst på grunn av spela: Final Fantasy, Gran Turismo, Metal Gear Solid etc. Mange gode seriar på Playstation, og eg trur kanskje der er fleire konsoll-eksklusive RPG-ar enn dei andre (i alle fall fleire enn XBox).

Trur ikkje eg kjem til å kjøpe meir enn ein konsoll, men dersom eg gjer det blir det nok ein Nintendo Revolution i tillegg til PS3-en.

Kay

5012515[/snapback]

Greie nok synspunkt det. Men en ting, hvorfor velger du bort Xbox360 for du da unngår et Microsoft produkt?

Dr.Peedee

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...