Gå til innhold

Hvilken neste generasjons konsoll velger du?

zarz

Hvilken neste generasjon konsoll velger du?  

552 stemmer

1. 1. Hvilken neste generasjon konsoll velger du?

• Playstation 3
      153
    • XBOX 360
      169
    • Nintendo Revulution
      66
    • To eller flere av dem
      80
    • Har ikke bestemt meg ennå
      39
    • Ingen av disse
      44

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ser at det er ganske mange som vil ha to eller flere av dem.

Er det mange som har god råd eller har problemer med å luke bort en/flere av dem?

En blanding av begge deler tenker jeg. :)

Man trenger ikke nødvendigvis ha så god veldig god råd for å kjøpe seg X-Box360 og Revolution f.eks. Hvis man kjøper seg en X-Box 360 rundt desember i år eller Januar 2006, så kan man kanskje spare til Revoen, som kommer senere i 2006. Revoen vil jo i tillegg sannsynligvis ikke bli så veldig dyr, jeg tipper 2 - 2,5K i Norge. :)

Men klart, dette kommer jo også litt an på livs-situasjon, jobb og vaner. Bruker man å gå mye på byen om helgene, så forsvinner jo pengene fort. Går gjerne en 500-1000 kr på en kveld, iallfall i de større byene. ( Drikke, inngangspeng, mat, taxier osv )

Jeg er (heldigvis?) ikke så veldig glad i bylivet og drikking, så sparer jo litt der da. Går vel på byen toppen 1 helg i måneden. Men skal innrømme at det har blitt noe mer festing nå om sommeren. :whistle:

Endret av LioKaiser
Lenke til kommentar
Ser at det er ganske mange som vil ha to eller flere av dem.

Er det mange som har god råd eller har problemer med å luke bort en/flere av dem?

En blanding av begge deler tenker jeg. :)

Man trenger ikke nødvendigvis ha så god veldig god råd for å kjøpe seg X-Box360 og Revolution f.eks. Hvis man kjøper seg en X-Box 360 rundt desember i år eller Januar 2006, så kan man kanskje spare til Revoen, som kommer senere i 2006. Revoen vil jo i tillegg sannsynligvis ikke bli så veldig dyr, jeg tipper 2 - 2,5K i Norge. :)

Men klart, dette kommer jo også litt an på livs-situasjon, jobb og vaner. Bruker man å gå mye på byen om helgene, så forsvinner jo pengene fort. Går gjerne en 500-1000 kr på en kveld, iallfall i de større byene. ( Drikke, inngangspeng, mat, taxier osv )

Jeg er (heldigvis?) ikke så veldig glad i bylivet og drikking, så sparer jo litt der da. Går vel på byen toppen 1 helg i måneden. Men skal innrømme at det har blitt noe mer festing nå om sommeren. :whistle:

Jeg er heller aldri på "byen" (som det er 13km til) så jeg skal prøve å spare til alle 3.

Lenke til kommentar

hmmm tror ikke jeg skal kjøpe meg noen av disse konsollene, før jeg får råd til en skikkelig tv, disse konsollene skal jo støtte de nye høyoppløselige hdtv plasmaskjermene, tor jeg skal spare til en sånn en.

Alt annet er jo bare søppel. :p Da blir det konge å spille tv spill

Endret av nerd-light
Lenke til kommentar
hmmm tror ikke jeg skal kjøpe meg noen av disse konsollene, før jeg får råd til en skikkelig tv, disse konsollene skal jo støtte de nye høyoppløselige hdtv plasmaskjermene, tor jeg skal spare til en sånn en.

Alt annet er jo bare søppel. :p  Da blir det konge å spille tv spill

Hmm.. Er det ikke bedre å satse på denne da:

http://www.hi-fi-center.no/shop_item.cfm?path=64&id=1029

Sykt bra TV. Så den på Spaceworld her om dagen, de viste filmen Istid :)

Lenke til kommentar

Alt annet er jo bare søppel. :p Da blir det konge å spille tv spill

Men du må ikke ha hdtv, og du kan sikkert få hd LCD tv også.

Men det blir jo selfølgelig mye kulere å spille på hdtv :yes:

Lenke til kommentar

Plasma med HDTV koster fra ca 18.000 og oppover i følge prisguiden. LCD med HDTV koster fra ca 6.500 og oppover i følge prisguiden. Så vidt jeg vet så har alle LCD TV'er over 15" høy nok oppløsning til å kunne kalles HDTV, mens man må helt opp i 37" for å få Plasma HDTV. Dette er grunnet problemene plasma har med pixeltettheten.

Så spilling blir nok ikke helt det samme på ikke-svindyre plasma-TV'er (under 18.000kr) som det blir på billige LCD TV'er (helt ned i noen få tusenlapper).

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
2 eller flere vil jeg tro...

Xbox 360 i begynnelsen, og Nintendi rev. senere..

Ser ut til at jeg også kommer til å gjøre det. Men bare en eneste tittel jeg er ute etter på 360 til nå, ingen andre frister mye. Nemlig Burnout.

Lenke til kommentar
Plasma med HDTV koster fra ca 18.000 og oppover i følge prisguiden. LCD med HDTV koster fra ca 6.500 og oppover i følge prisguiden. Så vidt jeg vet så har alle LCD TV'er over 15" høy nok oppløsning til å kunne kalles HDTV, mens man må helt opp i 37" for å få Plasma HDTV. Dette er grunnet problemene plasma har med pixeltettheten.

Så spilling blir nok ikke helt det samme på ikke-svindyre plasma-TV'er (under 18.000kr) som det blir på billige LCD TV'er (helt ned i noen få tusenlapper).

Så det kommer til å være bedre å spille på en bra og billig LCD hdtv (6500) enn en plasma hdtv til 40 000 ?

Kamskje jeg burde satse på å kjøpe en LCD tv med støtte for hdtv da, på ca 20 " eller er d bedre om den er større?

Lenke til kommentar
Så det kommer til å være bedre å spille på en bra og billig LCD hdtv (6500) enn en plasma hdtv til 40 000 ?

Jeg formulerte meg kanskje dårlig, men det var ikke det jeg mente.

Jeg mente at spillopplevelsen på en LCD skjerm til 6500kr (1280x768) vil bli mye bedre enn en Plasmaskjerm til under 18.000kr (= 864x640). Altså: 1280x768 er bedre enn 864x640, og de gode egenskapene ved plasma mener jeg ikke veier opp for denne akilleshælen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...