haglemann Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 (endret) Skjermkortet mitt lager bare mer og mer bråk. Det høres ut som en støvsuger når pc-en starter opp. Tidligere har det roet seg etter at Windows har kommet i gang, men nå fortsetter støyen lenger og lenger. Kortet er et Powercolor Radeon 9800 Pro 128, og det er ikke klokket opp. Kortet blir vanvittig varmt (har ikke målt temp nøyaktig), men det fungerer stabilt. Låser seg aldri i spill (Far Cry/Half Life 2/Colin McRea 2005). Noen tips til hvordan jeg blir kvitt lyden? Kortet er fra oktober i fjor - har jeg noe å hente på garanti? Eller er det bare å bytte ut vifta? Endret 29. juli 2005 av haglemann Lenke til kommentar
haglemann Skrevet 29. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2005 rense vifta? Får prøve det. Den ser ikke spesielt skitten ut, men det er kanskje det som skal til? Lenke til kommentar
SacrefiZer Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Hadde samme kortet før, bruttern og, begge viftene er så og si gående.. Kjøp en slik f.eks.. Eller gjør som bruttern, ta av vifta og knyt fast en 80mm vifte til å bløse på kjøleribben på kortet.. Funker fett .. Mvh. SacrefiZer Lenke til kommentar
haglemann Skrevet 29. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2005 Det hjalp i hvert fall ikke å rense vifta. Fortsatt støvsuger! Og jeg som skulle ha en stillegående pc. Den ideen med å klippe av hele vifta likte jeg litt. Hva slags 80 mm-vifte bruker han til det? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 hm... minnes at PC hadde problemer med GFX vita til en modell... lurer på om det kanskje var 9800pro Lenke til kommentar
Itw Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Er en stor sansynelighet da, att vifta di er på tur og gå, Anbefaler og bytte vifte da, du vil jo såfall merke når vifta stopper, det blir stille:) Lenke til kommentar
Kent (StudioFreya) Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Jeg har hatt det samme kortet i snart 2 år nå. Etter 1 måned så gikk orginalvifta til de evige jaktmarker. Da satte jeg på en heatpipe. Etter 1.5 år så gikk den vifta også. Resulatet ble at jeg kasserte vifta og tok ei 80mm vifte og plasserte den slik at den blåser på heatpipen... Funker fett... Lenke til kommentar
haglemann Skrevet 29. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2005 Jeg har hatt det samme kortet i snart 2 år nå. Etter 1 måned så gikk orginalvifta til de evige jaktmarker. Da satte jeg på en heatpipe. Har du et tips til en heat-pipe som passer til det kortet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå