Bruun Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 En del her på forumet har nå installert den første betaversjonen av Windows Vista aka Longhorn. En del sitter og lurer på om det er så lurt, for de er redd de ikke vil få kjørt sine favorittprogrammer/spill/drivere på det nye operativsystemet. I denne tråden kan dere som har prøvd eller fortsatt bruker Windows Vista Beta 1, legge til lister over programmer, spill og drivere dere har fått til å fungere, og som dere IKKE har fått til å fungere. Legg gjerne til noe dere har hørt andre steder, og som er relativt sikre kilder. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 (endret) Alle programmer jeg har prøvd foreløpig har fungert greit Spill som fungerer: - Doom3: Nesten perfekt - litt flimring i noen teksturer, antagelig bug i driveren (bruker win XP beta-driver). Virker faktisk som om frameraten er betydelig høyere? - Counter Strike 1.6: Fungerer perfekt - GTA: SA: Ingen problemer (utover de vanlige bug'ene i spillet ) - Unreal Tournement 2003: Perfekt Programmer som fungerer: - Opera 8 - Adobe Reader 8 - En rekke sære småprogrammer jeg bruker (Winkey, UltraMon, HydraIRC...) Endret 29. juli 2005 av Lurifaksen Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Driver-tråd: http://forum.hardware.no/index.php?s=&act=...=0#entry4579985 Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 -FireFox -Winamp -Ad-Aware -Mirc -Photoshop - Jeg tror photoshop ble litt forrvirret, ettersom jeg måtte starte det 3 ganger.. -Alle spillene mine som: Gta SA, Battlefield, Halflife cs osv, Rune, Kan sikkert komme med flere senere. Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 30. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2005 (endret) Takk, det var nyttig informasjon. Det er 2 ting som må fungere for at jeg skal kunne bruke Beta 1, og det er Sony Ericsson PC Suite 1.7.7, og Steam/Counter-Strike: Source. EDIT: Noen andre ting som er forholdvis nødvendige, er Codec-pakker og selvstendige mediaspillere, evnt bare VLC Videolan. Endret 30. juli 2005 av Thompzen Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Fin tråd. Noen som kan teste MediaMonkey? Hadde forresten vært kjekt hvis noen kunne målt ytelsen i form av en 3dmarks test. Slik at vi får se forskjellen fra XP til Vista. Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Fin tråd. Noen som kan teste MediaMonkey? Hadde forresten vært kjekt hvis noen kunne målt ytelsen i form av en 3dmarks test. Slik at vi får se forskjellen fra XP til Vista. er ikke mediamonkey en utvidelse av winamp? tror det ville fungert jeg. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Spill som fungerer: - Doom3: Nesten perfekt - litt flimring i noen teksturer, antagelig bug i driveren (bruker win XP beta-driver). Virker faktisk som om frameraten er betydelig høyere? er jeg bruker (Winkey, UltraMon, HydraIRC...) I teorien skal alt gå bedre på Vista enn XP. Dette er pga. at Vista har helt nye API'er for grafikkbehandling og lyd osv. Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Får ikke FL Studio 5 til å funke. Bortsett fra det har jeg lagt inn følgende ting hvor alt fungerer: Photoshop CS2 MSN Messenger 7.0 Winamp (nyeste) iTunes Quicktime VLC WinRAR AVG Antivirus Phex BitComet Opera Guild Wars Pro Evolution Soccer 4 fortsetter med mer testing i morgen. Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Bortsett fra det har jeg lagt inn følgende ting hvor alt fungerer: Pro Evolution Soccer 4 Svært godt nytt. Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Aaaah. Enda en som meg. Hehe. Ja, så lenge jeg får lagt inn PES4 så trenger jeg ingen andre spill. Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 31. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2005 Når jeg kommer jeg hjem fra besteforeldrene mine skal jeg teste følgende programmer: Sony Ericsson PC Suite 1.7.7 BSplayer K-Lite Mega Codec Pack Counter-Strike: Source MSN Plus! til MSN Messenger 7.0 Sony ACID 5.0 Jeg skal også teste diverse småprogrammer. Kommer tilbake med en liste senere altså. Lenke til kommentar
ersa Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 MediaMonkey funker skal teste mer senere. Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 31. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2005 Det som fungerer: MSN Plus Winrar K-Lite Mega Codec Pack Det som IKKE fungerer: Sony Ericsson PC Suite 1.7.7 Har sendt mail til Sony Ericsson ang. problemet, men tviler på at de vil slippe noen mer kompatibel versjon i nærmeste fremtid. Da er det bare å lete etter andre alternativer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Hva med World Of Warcraft?! Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Det som IKKE fungerer:Sony Ericsson PC Suite 1.7.7 Hva nøyaktig er problemet? Dersom det er en enkel feilmelding under installasjonen er det gode muligheter for at det fungerer når det først er installert. Installasjonen skal jo gå an å lure. Lenke til kommentar
erlend_oyen Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 noen andre her som har testet java i vista? jeg testa i sta og det endte med bsod ved første omstart etter installasjonene... mulig dette bare var tilfeldig hos meg men... Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 1. august 2005 Forfatter Del Skrevet 1. august 2005 Siste versjon av Java installerte jeg i går uten problemer, og det fungerte helt fint. Ang. Sony Ericsson PC Suite: Jeg prøvde å kopiere over installasjonen fra Windows.old, men fant fort ut at det var enten filer i Windows-mappen som manglet og\eller filer i registeret som manglet. Jeg har klart å pakke ut installasjonsfilen, så om jeg hadde visst hvor alt skulle så kunne jeg installert det manuelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå