Gå til innhold

Kompabilitetsliste for spill/progs i Vista Beta 1

Anbefalte innlegg

En del her på forumet har nå installert den første betaversjonen av Windows Vista aka Longhorn. En del sitter og lurer på om det er så lurt, for de er redd de ikke vil få kjørt sine favorittprogrammer/spill/drivere på det nye operativsystemet.

I denne tråden kan dere som har prøvd eller fortsatt bruker Windows Vista Beta 1, legge til lister over programmer, spill og drivere dere har fått til å fungere, og som dere IKKE har fått til å fungere. Legg gjerne til noe dere har hørt andre steder, og som er relativt sikre kilder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle programmer jeg har prøvd foreløpig har fungert greit :ohmy:

Spill som fungerer:

- Doom3: Nesten perfekt - litt flimring i noen teksturer, antagelig bug i driveren (bruker win XP beta-driver). Virker faktisk som om frameraten er betydelig høyere?

- Counter Strike 1.6: Fungerer perfekt

- GTA: SA: Ingen problemer (utover de vanlige bug'ene i spillet :roll:)

- Unreal Tournement 2003: Perfekt

Programmer som fungerer:

- Opera 8

- Adobe Reader 8

- En rekke sære småprogrammer jeg bruker (Winkey, UltraMon, HydraIRC...)

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Takk, det var nyttig informasjon. Det er 2 ting som fungere for at jeg skal kunne bruke Beta 1, og det er Sony Ericsson PC Suite 1.7.7, og Steam/Counter-Strike: Source.

EDIT: Noen andre ting som er forholdvis nødvendige, er Codec-pakker og selvstendige mediaspillere, evnt bare VLC Videolan.

Endret av Thompzen
Lenke til kommentar
Spill som fungerer:

- Doom3: Nesten perfekt - litt flimring i noen teksturer, antagelig bug i driveren (bruker win XP beta-driver). Virker faktisk som om frameraten er betydelig høyere?

er jeg bruker (Winkey, UltraMon, HydraIRC...)

I teorien skal alt gå bedre på Vista enn XP. Dette er pga. at Vista har helt nye API'er for grafikkbehandling og lyd osv.

Lenke til kommentar

Får ikke FL Studio 5 til å funke. :( Bortsett fra det har jeg lagt inn følgende ting hvor alt fungerer:

Photoshop CS2

MSN Messenger 7.0

Winamp (nyeste)

iTunes

Quicktime

VLC

WinRAR

AVG Antivirus

Phex

BitComet

Opera

Guild Wars

Pro Evolution Soccer 4

fortsetter med mer testing i morgen. :)

Lenke til kommentar

Når jeg kommer jeg hjem fra besteforeldrene mine skal jeg teste følgende programmer:

Sony Ericsson PC Suite 1.7.7

BSplayer

K-Lite Mega Codec Pack

Counter-Strike: Source

MSN Plus! til MSN Messenger 7.0

Sony ACID 5.0

Jeg skal også teste diverse småprogrammer. Kommer tilbake med en liste senere altså.

Lenke til kommentar

Det som fungerer:

MSN Plus

Winrar

K-Lite Mega Codec Pack

Det som IKKE fungerer:

Sony Ericsson PC Suite 1.7.7 :(

Har sendt mail til Sony Ericsson ang. problemet, men tviler på at de vil slippe noen mer kompatibel versjon i nærmeste fremtid. Da er det bare å lete etter andre alternativer.

Lenke til kommentar

Siste versjon av Java installerte jeg i går uten problemer, og det fungerte helt fint.

Ang. Sony Ericsson PC Suite: Jeg prøvde å kopiere over installasjonen fra Windows.old, men fant fort ut at det var enten filer i Windows-mappen som manglet og\eller filer i registeret som manglet.

Jeg har klart å pakke ut installasjonsfilen, så om jeg hadde visst hvor alt skulle så kunne jeg installert det manuelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...