Gå til innhold

Problem med skjermkortet

Magz

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt om dere kan hjelpe meg med dette,men. Jeg prøvde mitt skjermkort i en annen pc, for å teste om det funka, fordi jeg var ikke sikker på om det hk var defekta. Det funka ikke. Når jeg satt det tilbake funka det fint. Men etter en dag, så fikk jeg opp blå skjerm hele tiden når jeg bruker grafikk kortet. når jeg skal spille og se på film. Jeg formaterte fordi det var ganske lenge siden jeg hadde formatert, trudde det var det som var galt. Men det hjalp ikke. Det kommer blå skjerm, så restarter den med en gang, så jeg rekker ikke å se hva det står, bruker xp. Har Nvidia Geforce 2 gts/pro 32mb skjermkort. Når jeg kommer inn i windows igjen kommer det opp en error, at det er noe galt med skjermkortet, og at det er noe konflikt med ipen. Kan skjermkortet bli ødelagt av at jeg satt det inn i den med defekta hk??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

ta ut skjermkortet og sett det inn igjen.

hvis dette ikke fungerer, prøv å ta ut bios batteriet i mer enn 10 sek.

kan han ikke bare ta ut cmos clear jumperen og sette den på clear og tilbake, så slipper han å tukle med batteriet (veldig følsomt da vettu...).

Hvis problemet fortsetter, kan du jo bruke elimeneringsmetoden; ta ut alt som absolutt ikke behøver å være inni maskina (cd-rom'er, alle kort unntatt skjermkort, diskettstasjon...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...