Gjest Yoshi Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 (endret) Mornsann. Jeg lurer altså på hvilket norsk band/artist som selger mest i norge og i utlandet. Ønsker bare innlegg fra folk med peiling, ikke gjetninger. Om noen kan henvise til en side hvor slike fakta står, blir jeg evig lykkelig Jeg har en mistanke om at bandene/artistene på dise listene er mestselgende: I norge: -DDE -Turboneger -Åge aleksandersen -Røyksopp -Dimmu Borgir -Odd norstoga -Lene Marlin I utlandet: -Røyksopp -Dimmu Borgir HUSK: Innlegg som "Hallo, er du dum i huet? Paperboys er jo beztt, da!" regner jeg som spamming.. Endret 30. juli 2005 av Vegard_ Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 (endret) Vet ikke, men vil tippe at det er DDE... Edit: Tok feil det er Bjørn Eidsvåg sier Google. Endret 29. juli 2005 av P-in-P Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Vet ikke, men vil tippe at det er DDE... Edit: Tok feil det er Bjørn Eidsvåg sier Google. Bjørn Eidsvåg er altså den som selger mest plater i Norge? Da vet vi det. Nå gjenstår norges mestselgende internasjonalt. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 ...Silje Nergaard Ikke mestselgende, men mest etterspurte internasjonalt sa Google. Lenke til kommentar
Dr. Jacoby Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 A-ha er vel de som er best kjent i utlandet? Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 A-ha er vel de som er best kjent i utlandet? Nei, ikke nå lengre i allefall! Jeg regner med at det er i nåtiden trådstarter spør om og ikke hva som solgte mest for leng, leng sia... Lenke til kommentar
Dr. Jacoby Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 A-ha er vel de som er best kjent i utlandet? Nei, ikke nå lengre i allefall! Jeg regner med at det er i nåtiden trådstarter spør om og ikke hva som solgte mest for leng, leng sia... syntes det stod solgte er vel røyksopp og dimmu da Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 A-ha er vel de som er best kjent i utlandet? Nei, ikke nå lengre i allefall! Jeg regner med at det er i nåtiden trådstarter spør om og ikke hva som solgte mest for leng, leng sia... Det stemmer. A-ha var vel norges internasjonalt mestselgende band på nittitallet. Altså en liten stund siden. Finner lite infomrasjon om Dimmu Borgirs presise platesalg. De har vist solgt over en million plater sammenlagt. Death Cult Armageddon fikk de jo pris for også Men Røyksopp solgte jo sinnsykt i Storbritannia med Melody A.M.... Lenke til kommentar
Bøtta Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Skulle egentlig trodd at Turbonegro er mest kjent i utlandet=/ Men de er visst ikke det.. Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Skulle egentlig trodd at Turbonegro er mest kjent i utlandet=/ Men de er visst ikke det.. Turboneger er det norske bandet som selger flest plater i Sverige Lenke til kommentar
embark Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Morten Abel har vel solgt en del både i Norge og internasjonalt. Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Morten Abel har vel solgt en del både i Norge og internasjonalt. Han nådde aldri opp internasjonalt dessverre. Et amerikansk plateselskap refuserte han da han skulle prøve å selge litt i USA. Han var for gammel.. USA er teit Lenke til kommentar
embark Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Morten Abel har vel solgt en del både i Norge og internasjonalt. Han nådde aldri opp internasjonalt dessverre. Et amerikansk plateselskap refuserte han da han skulle prøve å selge litt i USA. Han var for gammel.. USA er teit Åja. Men trodde da han var populær i England i alle fall. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 A-Ha er skreven vinner. Tenk på tyskland..! Lenke til kommentar
embark Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 A-Ha er skreven vinner. Tenk på tyskland..! Haha! Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 (endret) DDE har solgt flest plater innenfor Norges grenser. Om vi skal tenke på salg til resten av verden så har A-Ha, Lene Marlin, Röyksopp, Dimmu Borgir, Turbonegro og TNT solgt en del. Endret 29. juli 2005 av LarsP Lenke til kommentar
sixx Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Hva med mayhem? De har jo holdt på siden tidlig på 80 tallet... De har vel endel platerpå samvittigheten Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Vel, Mayhem har aldri nådd ut til massene. Black Metal har først nå blitt allmenn akseptert. Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Eh... Black Metal er da langt fra akseptert. Mødre (og fedre) tror at black metal oppfordrer til dopmisbruk, selvmord og banning. Ja, noe gjør det, men langt fra alt. Hip-hop burde være det mødre verner barna sine mot. Hip-hop som er in handler jo bare om dop, hallikvirksomhet, hvor god sex man har med dama og motherfucking alt-mulig. Jeg sier ikke at all hip-hop handler om sånt eller at all black-metal ikke oppfordrer til selvmord, men den moderne hip-hop handler om overnevnte og moderne black metal handler om verdensødeleggelse og hva mennesker gjør med verden. Fobien mot black metal går dessverre ut over de fleste andre former for tyngre rock... Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Mødre (og fedre) tror at black metal oppfordrer til dopmisbruk, selvmord og banning. :!: Sorry, men... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå