Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Lan mellom to maskiner


Anbefalte innlegg

Hei , jeg kjøpte meg en krysset tp kabel og har tenkt å bruke det som overføringskabel mellom to maskiner (lan) , har vært her og lest om det , men de fleste sier at det er bare å plugge inn kablen og gå inn på '' mine nettverk steder '' og deretter dele spill filer osv.. problemet er at jeg ikke finner noen mapper i '' mine nettverk steder'' :( , pc-ene er stasjonæare ( windows xp home ( norsk) ) og ( windows xp pro ( engelsk) .. kan noen si hva som kan være feil eller hva jeg bør gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nei det er ikke det ''kolbjorn'' de kobles normalt automatisk , men prøvd å klikke på ''vis arbeids gruppe'' på ( windows xp home ) men da utløste det denne verslen :

 

 

X

mshome er ikke tilgjenglig . Du har kansje ikke tillatelse til å bruke denne nettverksresussen. kontakt

admenstratoren av serverenfor å finne om du har tilgang tillatelser

 

listen over servere for denne arbeidsgruppen er ikke tilgjenglig nå .

 

 

 

 

 

Det er kansje det som er problemet , men veit noen åssen jeg kan konfigurere pc-en slik at jeg ikke får denne verslen ? takk for hjelpa forresten

Lenke til kommentar

Ahh, jeg ser flere med samme problem som meg. Vil gjerne vite det jeg også.

 

Kanskje det kan ha noe med brannmuren din? Jeg kjører Norton Internet Security - der måtte jeg hake av "Block Windows Filesharing (eller hva det nå het) for i det hele tatt å få til fildeling. Men det virker riktignok bare av og til.

 

Du kan også bruke søk-funksjonen (F3) for å lete etter datamaskiner på nettverket, eller skrive "net_view" i CMD.

Endret av Panofix
Lenke til kommentar
Har du delt noen mapper enda? Kjørt den "Windows Fildelingsveiviser" eller hva det heter, slik at du kan aktivere fildeling?

Man trenger ikke å dele mapper, men aktivering av fildeling er et must.

 

Hvis alt fungerer skal jo et ikon med navn på nettverksressursen (PCen) komme opp i "Mine nettverkssteder". I den mappen er det vel bare "Mine bilder, filmer, dokumenter" etc. hvis man ikke deler noen filer.

Lenke til kommentar

nå er problemet løst! :D .. det var egentlig norton brannmur som hadde blokka det ,, jeg gikk inn på norton internett security og tillata ip-adressen ,, så søkte jeg som '' Panofix '' sa og funnet andre maskina,og kopierte ikonet inn til '' mine nettverksteder'', takk for hjelpa :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...