Gå til innhold

Nextgentels amatørliga


Anbefalte innlegg

Jeg må lufte noen frustrasjoner, og kanskje kan noen som venter på tilkobling fra NGT plukke opp ett eller annet. Erfaringene mine har lært meg:

 

1) ALDRI stol på en kundebehandler som sier at dette (les: et eller annet problem eller noe du er usikker på) er i orden. De har kontroll. Det er det første tegnet på at du bør ringe opp igjen senere for å snakke med en annen kundebehandler.

 

2) ALLE kundebehandlerne sier helt forskjellige ting, så det som den ene dagen kan virke i den skjønneste orden, kan den neste dagen være uhyre komplisert.

 

3) DU MÅ selv ringe for å sjekke hver eneste detalj omkring din tilkobling minst fem ganger for å være sikker på at ting faller på plass. Når de forskjellige kundebehandlernes historie begynner å samordne seg, KAN det være at du nærmer deg installasjon. Derfor: Sørg for å sjekke statusen din hver gang du ringer, for å sjekke at de har fått med seg alt (det er ingen garanti at det som ble lovet i går, holder i dag...)

 

5) Fordi jeg ikke er den eneste som har oppdaget dette, er det alltid lang ventetid på telefonen.

 

Alt dette visste jeg FØR jeg tok kontakt med NGT denne gangen, for å flytte abo`et mitt. Og selvfølgelig (seneste onsdag) bekreftet en vennlig stemme hos NGT at alt nå var i orden og jeg skulle bare vente på installasjonen i dag. Yeah, right!

 

Allikevel klarte NGT å forpurre hele opplegget, ved å sende modem til feil person (!), ikke klare å oppdatere telefonnummeret mitt, noe som medførte at installatøren reiste igjen, og jeg må vente enda lenger på installasjon. Noe som gjør at modemet-problemet ble underordnet. Modemet hadde for øvrig status som "sendt" på min "side" hos NGT, helt til jeg ringte for å spørre hvor det ble av. De da kunne fortelle at det var overhodet ikke sendt til meg, men til en annen. Grunnen til at det hadde status som sendt, var at de hadde en automatisk registrering av modem som sendt når bestillingen kom inn, selv om modemet i seg selv ennå ikke var sendt. Spør ikke meg om hvordan denne praksisen fungerer. Jeg forstår den rett og slett ikke...

 

Og disse tingene skjedde altså ETTER at jeg hadde ringt et nå ukjent antall ganger (og har måttet høre mer på ventelinjens evindelige P4-gnål enn det som godt er) for å korrigere og bekrefte informasjonen de satt på.

 

Summa summarum: Det er godt mulig at NGT har mye å gjøre og at de har hatt innkjøringsproblemer, men det får være grenser for hvor lenge de kan ha det uten å forbedre bedriften sin. Et bedriftsidrettlag blir jo drevet mer profesjonelt enn det de klarer. Tross alt; vi betaler jo for en tjeneste de skal yte oss!

 

Vel, det var det. Snart helg! Og nå kan jeg se frem til å komme på jobb igjen på mandag - her har jeg tross alt internett!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bestilte NGT, fikk installatør på lovet dato ett par uker senere, modemet ett par dager senere. Koblet opp, ventet ett par dager fordi Bravida/Telenor hadde klart å gjøre noe feil, også var jeg på nett. Alltid møtt hjelpsomme folk som vet hva de prater om på telefonen og aldri hatt noen som helst form for problemer.

 

NGT er i mine øyne ett meget seriøst og solid firma. Det er ivertfall ikke så mange problemer med NGT som med Telenor. Også er de billigere også.

 

Nei, jeg jobber ikke for NGT, men vil bare at folk skal se at NGT faktisk har fornøyde kunder også.

Lenke til kommentar

Jepp, jeg er i grunnen enig med deg. De HAR vært ok, men det er altfor tilfeldig det som skjer i forhold til bestilling, osv... Jeg tror problemet ligger i kundebehandlingen, hvor det virker som om ikke alle er like godt kjent med hvordan systemet fungerer. Kjenner flere som har hatt lignende problemer.

 

Men nå virket det som om de skulle få fart på sakene og jeg håper de fikser linjen min i løpet av begynnelsen av neste uke...

Lenke til kommentar

Jeg hadde også problem med å få modem og alt på tiden, brukte 2 måneder, da var jeg lite _argh_.

 

Men, den dagen jeg fikk det, _aaah_.

 

Det er nesten som om de gjør det bevisst. Det er den "Cracker'en" (Kjeks'en) Eddie Murphy snakker om i "RAW" stand up'en sin. Du får ingenting på mange måneder, så får du, så tenker du, hmm, det der er den beste kjeksen jeg har hatt NOEN gang!

 

Jeg er fornøyd, men får se hvordan det går når jeg skal flytte å ta abn, med meg :roll:

 

Men tjenesten du får i slutten, er ingenting å klage på.

Lenke til kommentar

Sjekket tlf Nr på websidene dems og fikk beskjed at det var bare å bestille.

Bestilte og 2 dager etter fikk jeg beskjed på mail om at sentralen ikke var utbyggd :sad: :sad: deppe nå, må vel vente til det kommer noen med Wireless i bo området :sad:

Lenke til kommentar

usj, dette er ting jeg ikke har lyst til å høre. da jeg selv har nextgentel, og har tenkt til å fortsette å ha det, saken er jo det at jeg skal flytte til helga som kommer, og jeg ville gjerne hatt adsl der.. om ikke, så blir jeg sittende her til den dagen ngt har fixa bredbånd i den andre kåken... haff...

 

 

 

 

House

Lenke til kommentar

Har vært fornøyd med NGT hittil, bortsett fra at min uthastightet som skal være 512kbit (maks 64kb/s ved tilnærmet lik 0 hastighet inn) ender opp på kun 16kb/s. Rimelig ny kunde og ville teste min hastighet opp mot forskjellige steder. Sendte mail på torsdag og venter i spenning på hva de har å si.

 

Håper i det minste at dette blir fikset, det var jo litt av grunnen til at jeg valgte Delta hos NGT, nemlig den forholdsvis høye hastigheten ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...