Coolbeinsen Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 jeg installerte programmet speedfan idag.. og der så jeg at mine 2 hd'er hadde 50 og 53C .. Og av og til kommert det "Klikke" lyder fra hd'en.. kan det være fordi den er for varm ? er ikke så flink til ting "inni" pc'n :S Lenke til kommentar
riktig Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 De er ikke FOR varme, altså slik at de kan brenne opp, men de kan gjerne være kaldere. Mindre varme = Lengre levetid. Klikkelydene er jeg ikke sikker på, det kan være forskjellige grunner til de. Lenke til kommentar
Gforce Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Finn fram 1 egg og ett stykke bacon Slå maskin av å koble fra harddisk og legg da egget oppo harddisken og senere ett stykke bacon Blir egg og bacon godt stekt ja da har du jammen meg for varm harddisk men gud så godt det blir med egg og bacon da... mmmmmmm jammi... Lenke til kommentar
riktig Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Kva program brukte du? jeg installerte programmet speedfan idag.. og der så jeg at mine 2 hd'er hadde 50 og 53C .. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Enkelt og greit kjøp kjøling til dem da. Jeg går utifra at du ikke har vannkjøling, så anbefaler at du kjøper disse viftene: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=8412N2GMLE Lenke til kommentar
Mobilman Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Klikkingen du prater om er helt normalt. Det er bare mekanisk støy fra lesehodet. Noen hardisker klikker mer enn andre, men de ser ut å å fungere i årevis allikevel. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Er det seagate er det lyden av kvalitet og normalt Lenke til kommentar
bobhundv Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 la inn det programmet nå, målte ene disken min til 52 grader, men jeg har 4 disker å de andre er ikken o særlig kaldere får ikke opp no tempratur på dem. men er liksom sånn at når jeg setter fingern innpå hd'n så klarer jeg ikke å holde den lenge for er skikkelig varmt... maskina mi står på dag og natt hele tia å hdne jobber jo (bruker dc) burde jeg invistere i en vifte å hvor bør jeg montere den for best mulig effekt? mvh vemund Lenke til kommentar
Raimop Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 I og med at du har såpass høy temperatur på diskene, vil du øke levetiden med å montere vifter i forkant eller bakkant. Poenget er at viftene skal blåse på diskene... f.eks Chieftec har vifteholdrere som kan monteres i forkant av diskene og således sørge for at diskene blir nedkjølt. Bruk fantasien, et par vifter og litt strips, så er det utrulig hva du får til Lenke til kommentar
timtowtdi Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Hvis du sjekker produsentens spesifikasjoner for "max. operating temperature" så ligger den gjerne rundt 55C, du ligger altså på grensen av det som er sunt. Du har to valgmuligheter: 1) Gi f.. og satse på at diskene ikke tryner før tiden. 2) Sette inn ei vifte timtowtdi Lenke til kommentar
Patience Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Mine 2 200 GB samsungdisker ligger på maks 38'C i en romtemp på 28'C. 50 grader er ikke direkte kritisk slik jeg ser det. Men det er ganske høyt!! -Pat. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Har du plassen anbefaler jeg: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=EX34B <-- sort eller http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=EX34A <-- sølv Ha et fint døgn! Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Få kjølet ned hardiskene så slipper du HD crash. Er som regel det som foresaker HD crash at de blir for varme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå