Tuffeluffe Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 (endret) Hei! Tittelen sier vel det meste? Hva er det som er bra/ dårlig med DITT kabinett? Kom med all slags erfaringer... Er så nysgjerrig på hvilke kabinetter dere er fornøyde med..... Jeg har selv et Cooler Master Centurion 1 kabinett : http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300357&cks=PRL +Pris + Ser meget bra ut til den prisen +Det er mic,headset, 2x usb og firewire kontakter i fronten +HELE kabinettet er aluminium... +Veier ikke mye... -Veldig lite, så ikke så mye plass - Følger bare med ei vifte Endret 29. juli 2005 av Tuffeluffe Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Chieftec Dragon Positivt: - Stivt/tungt - Relativt god strømforsyning når jeg kjøpte den. Nå ville jeg foretrukket en mer stille. - USB/FW i front. - Gode løsninger for montering av maskinvare Negativt - Ikke støyisolert - Kanskje litt kjedelig design - Få tilkoblingsmuligheter i front, mangler bl.a. hodetelefonutgang. Lenke til kommentar
NorLord Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 (endret) Hei Lian Li PC602B: original viftene (3x80mm Adda) støyer noe. Ellers fornøyd med kabinettet. Lian Li PC6070B:Samme som 602B,original vitene støyer noe eller bare positiv erfaring med kabinettet.Støydempet er jo også en fordel. Lian Li PC7ASCAND: Så langt bare positivt å si.Ikke det største kabinettet men ett ypperlig nr2 kabinett (les: til fruen) Det mest stillegående kabinettet her i huset Noe som gjelder for alle de overnevnte (min personlige mening) er at det ikke er 5.25" hele veien i front. Har så langt bare positive erfaringer med Lian Li,ja jeg vet...smaken er som baken osv. Eneste "negative" må være prisen på noen av modellene til Lian Li. Antec Lanboy: smått men godt Det negative må være at det er...lite. Colorcase "solid soldier": Det positive--> skiller seg ut i mengden.Velbygd. Det negative: ikke spesielt god plass til vifte i front,får du på en vifte så har den ingen steder å suge inn luft.... Relativt tungt. Air Black: Hatt det i over 2 år og så langt fungert bra. Ett "drawback" er at,spesielt,av-på knappen som har en tendens til å løsne... Har hatt 3-4 andre som jeg ikke husker navnet på engang Håper ikke det her høres ut som en reklame for Lian Li,har stort sett hatt og brukt Lian Li de siste 2-3 årene og er 90% fornøyd med de. Neste kabinett vet jeg ikke ennå hva blir,følge med her så kanskje jeg får noen tips /jan Endret 29. juli 2005 av NorLord Lenke til kommentar
embark Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Chieftec MidiTower (sort): +God harddiskløsning (uttakbare "hyller" +God medfølgende strømforsyning +Mange vifteplasser +Mulighet til å låse sidedøra +Relativt god plass -Ikke støyisolert -Tungt -Blir lett riper Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 (endret) Image & Shapetec servertower. Pluss: Stort! Solid! Har hjul (og det trengs!) Lett å støyisolere. Bredt, god plass til luft/hardware/vannkjøling/etc. Ekstra plass i bunnen under HK. Masse eksterne 5,25"-plasser. (10 stk. eksterne og en intern (som kan tas av)) Plass til PSU + 90/120mm-vifte, 2xPSU eller Redundant PSU bak. 90/120mm-vifteplass i front, og et par 80mm-vifteplasser bak rett over PCI-ene. Luftfilter medfølger Minus: Stort! Tungt (full av støymatter og HW veier det nå rundt 20kg). Ingen 3,25"-plasser (følger med én floppyramme). Vifteåpning i front og "vifteholder" elendig tilpasset. Stor del av vifta blir blokkert. Kan ordnes med dremmel e.l. Ett HK-feste var litt dårlig tilpassa (bagatell) Måtte bøye chassis littegrann for å få ned PCI/AGP-korta. (Bagatell). Ganske dyrt (da jeg kjøpte det. Koster vel nesten 1000,- mindre nå). Endret 29. juli 2005 av sedsberg Lenke til kommentar
Pels Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 (endret) AOpen H600B (støydempet selv) -> http://www.dscnet.de/catalog/images/p_geh-aopen-h600b.jpg ->http://www.hardware.no/tester/kabinett/aopen_h600b_ccfl/ +Syns det ser bra ut +Grei pris +God medfølgende strømforsyning +Solid -Blir forholdsvis trangt etterhvert med mange disker -Ingen 120mm viftehull uten modding ___ EDIT: link lagt ut. Du kan bare bruke google. Endret 29. juli 2005 av Pels Lenke til kommentar
Tuffeluffe Skrevet 29. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2005 Dere som poster her... Kan dere legge til en link til kabinettet(ene)????? Lenke til kommentar
olalahren Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Lian-Li PC-7 plus (Classical) BRA: -Billig! (Til Lian-Li å være - ca 700,-) -Pent! (I mine øyne i alle fall; rene linjer, aluminium og ingen plast) -Tommelskruer overalt (MmmmMM!) -Det følger med 2 veldig stillegående 120mm Papst-vifter -Smart HDD-kjøling (montert foran den ene 120mm-viften -USB, Firewire- og lydinnganger foran. -Medfølgende vaskbart støvfilter foran viften foran (Genialt) -Mulig å kjøpe aluminiumdeksler som skjuler stygge CD-rommer -Fint og oversiktelig innvendig og med god plass -Veier lite -Generell kvalitetsfølelse -Gode manualer og egen skrutrekker til hovedkortfestene. DÅRLIG: -Tynne aluminumsplater - sikkert lett å bulke om man frakter det langt -Ikke så fancy eller støydempet som de dyrere Lian-Liene. -Ikke avtagbar plate til hovedkort -Hull på toppen til en vifteplass jeg ikke helt ser poenget med Jeg klarer ikke å komme på flere ulemper. Det er sikkert noen flere, men jeg er svært fornøyd, særlig med tanke på hva jeg ga for det. 700,- for noe som både ser pent ut, som kaller frem "oooh, Lian-Li..!" fra besøkende kamerater og som er funksjonelt - verdt hver krone! Lenke til kommentar
2ern Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Antec Sonata Pluss: - Stabilt - Design - Lite - Gode muligheter for støydemping - Lettvint å feste harddisker Minus: - Varmt (120 mm bak og i "midten") - Lite (vil ha et større kabinett) - Kommer inn endel støv Lenke til kommentar
Pels Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 -Hull på toppen til en vifteplass jeg ikke helt ser poenget med Varm luft stiger. Lenke til kommentar
P0nduz Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Chieftec Fordeler God plass Mye for pengene Tykke "vegger" Negative Kan bli litt varmt ikke lufting i front Tungt???? Men er storfornøyd til prisen;) Lenke til kommentar
Innos Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Lian-Li PC-7 plus (Classical) BRA: -Billig! (Til Lian-Li å være - ca 700,-) -Pent! (I mine øyne i alle fall; rene linjer, aluminium og ingen plast) -Tommelskruer overalt (MmmmMM!) -Det følger med 2 veldig stillegående 120mm Papst-vifter -Smart HDD-kjøling (montert foran den ene 120mm-viften -USB, Firewire- og lydinnganger foran. -Medfølgende vaskbart støvfilter foran viften foran (Genialt) -Mulig å kjøpe aluminiumdeksler som skjuler stygge CD-rommer -Fint og oversiktelig innvendig og med god plass -Veier lite -Generell kvalitetsfølelse -Gode manualer og egen skrutrekker til hovedkortfestene. DÅRLIG: -Tynne aluminumsplater - sikkert lett å bulke om man frakter det langt -Ikke så fancy eller støydempet som de dyrere Lian-Liene. -Ikke avtagbar plate til hovedkort -Hull på toppen til en vifteplass jeg ikke helt ser poenget med Jeg klarer ikke å komme på flere ulemper. Det er sikkert noen flere, men jeg er svært fornøyd, særlig med tanke på hva jeg ga for det. 700,- for noe som både ser pent ut, som kaller frem "oooh, Lian-Li..!" fra besøkende kamerater og som er funksjonelt - verdt hver krone! Det blir litt feil å linke til det på lian li, da dette ikke er samme som det man kjøper på microplex i Norge. Det selges ikke i Norge tror jeg, det i Norge heter pc7ascand/bscand. Det er helt likt sompc-7plus, bortsett fra det har 120mm bak ikke 80mm, og ikke vindu. Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 (endret) har et tt tsunami dream.. og starter med det posotove.. positivt: -kjempe fint å se på! -lett! -dør som kan låses pluss lås i sideøra... -god kjøling... -fulgte med en støv klut og da blir også kassa altidd tørka over hvis jeg ser en fett flekk osv... -usb, lyd, 1394 på toppen fint når jeg hadde kassa på gulvet, lett å plugge i.. -veldig lett å bygge i syns jeg.. skrue løst(Thumbscrews) brukes litt da.. eks kan ma ta av ramma til 3.5 brønnene og det er gummi oppheng og Thumbscrews.. -vinger under, som man kan brett ut og inn.. står veldig stødig -fulgte med et trekk jeg trekker over når jeg skal på lan osv.. - med følger et støv filter til 120mm vifta som blåser inn, veldig lett å rense. - god kvalitet negative ting -viftene støyer en god del men kan byttes.. - kanskje litt dyrt?? som dere ser lite negativt Endret 29. juli 2005 av mr.nauz Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Cooler Master Cavalier 3 +: Sort Billig Bra plass Lav temperatur -: Litt støysomt Er vel det jeg kommer på i farten. Lenke til kommentar
haakie Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Thermaltake XaserIII +: god plass, aluminium, usb,firewire,høyttaler,mic. på topp og mange medfølgende vifter (7*80mm) -: litt jallajalla, plastikk i front, det er alt jeg kom på Lenke til kommentar
Bach Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 http://www.targetpc.com/hardware/cases/inw...00n/Image15.jpg (Fant ikke noe bilde på hjemmesiden. ) Pluss: Digert Solid God plass Minus: Digert, må nesten bruke tralle for å flytte på kassa. Solid, metallet kunne helt klart fungert i en skuddsikker vest og er derfor lite egnet å file på med Dremmel. Lenke til kommentar
WinchesterAmd64 Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 (endret) Aerocool 3dMagic linken Pluss: -Masse plass -Bra dører -Stiligt -syns at døra ligner på skipet til Darth Vaderjavascript:emoticon(':!:') -Veldige gode vifter (to 120mm vifter, har kjøpt ein ekstra) -lett å ta opp dørene -det va me stilige thumscrews Minus -ikkje utakbar hovedkort skuffe -ikkje utakkbar harddisk hylle Endret 1. august 2005 av WinchesterAmd64 Lenke til kommentar
Mr.Fosli Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Chieftec Mesh Positivt: - Mange plasser til vifter (1*120mm og 5*92mm) - Stort - kjølig - Fint å se på - Muligheter for modding Negativt: - Tungt Link Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 jeg har et selvbygget kabinett -les worklogg@signatur- eneste negative er at hardiskene blir relativt varme :S Lenke til kommentar
Mendel Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 (endret) Chenbro Gaming Bomb. Positivt: + Nesten 100% skrueløst, eneste jeg måtte skru til var hovedkort og harddisker. + God plass. + Følger med PSU. + Fint utseende. + Lyd/mic kontakter, 2 USB kontakter og 1 Firewire i front. Negativt: - Kan ikke ta av hele dekselet om en ikke borrer ut popnaglene. - Ikke lydisolert (selv om det er god plass. - Bare laget til hull for 2 vifter, 92mm fremme og 120 bak. - Tung. Endret 4. august 2005 av Meendel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå