Gå til innhold

Spille av film på K750i, komprimere?

Anbefalte innlegg

Heisann.

Etter å ha sett demofilmen som ligger på telefonen så ble jeg litt overasket over hvor bra kvalitet det var på film fremvisningen på K750i. Og husker jeg rett så leste jeg noe om å overføre .avi eller .mpeg filer til mobilen, og spille de av. Men nå tar jo en vanlig .avi fil nokså stor plass så jeg lurte på om noen har et bra komprimerings program for å komprimert ned oppløsningen på filmen til størrelsen av skjermen man bruker på film avspilliingen på telefonen.

Så regner jeg vel egentlig med at man ikke kan spille av avi og mpeg som standard i telefonens mediavspiller, så jeg tar gjerne imot tips på avspillings program også.

PS; Søkte forumet men fant ikke noe, om noen har url til en tråd hvor det står noe om dette, post gjerne en link!

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk det nettopp til selv, etter to døgn med slit. Off.

Iallfall;

du laster ned nokia multimedia converter:)

der er alt enkelt forklart. vil du likevel ha forklaring, let me know.

Smil.

Det er jo mange andre encode-programmer også:

bl.a.

mpegable

nero encode 2

Men nokia'n er enklest. Mulig det blir bedre kvalitet ved bruk av de andre, men.

Prøv deg fram :):)

Lenke til kommentar
Fikk det nettopp til selv, etter to døgn med slit. Off.

Iallfall;

du laster ned nokia multimedia converter:)

der er alt enkelt forklart. vil du likevel ha forklaring, let me know.

Smil.

Det er jo mange andre encode-programmer også:

bl.a.

mpegable

nero encode 2

Men nokia'n er enklest. Mulig det blir bedre kvalitet ved bruk av de andre, men.

Prøv deg fram :):)

Kan du sende en link til nokia multimedia converter? Hvordan blir kvaliteten? Kan du forklare litt vis du gidder? Har hatt lyst på film på mobilen lenge nå, men finner ikke riktige filer med riktig oppløsning til mobilen. (K750i)

Lenke til kommentar

Kan forklare så godt jeg kan iallfall..

Her er en link (den jeg brukte) : http://www.forum.nokia.com/main/0,,034-63,00.html

Til høyre står det "download".

Alt kommer opp i en egen rute, men det kan ta tid før prosessen starter. Jeg skrudde av først, for jeg trodde det ikke funka, men bare la den stå til den er ferdig.

Så..

Må du gå inn på prog. Si ifra når du er inne der om du lurer på noe. Trur du finner ut av det selv serru :)

Lenke til kommentar
Kan forklare så godt jeg kan iallfall..

Her er en link (den jeg brukte) : http://www.forum.nokia.com/main/0,,034-63,00.html

Til høyre står det "download".

Alt kommer opp i en egen rute, men det kan ta tid før prosessen starter. Jeg skrudde av først, for jeg trodde det ikke funka, men bare la den stå til den er ferdig.

Så..

Må du gå inn på prog. Si ifra når du er inne der om du lurer på noe. Trur du finner ut av det selv serru :)

Skal man velge "standard browser download" eller "nokia download manager"?

Lenke til kommentar

Det er mange tråder på esato ang. hvordan å convertere vidoer til k750.

Det er mange råd & guider der som denne, det ser ut til at max bitrate for k750 (video + lyd) ikke bør overstige 264 KiB/s.

Nokia Multimedia Converter programmet er lett å bruke men jeg synes den ikke lagde videoer med bra kvalitet.

Edit: D'oh!

Endret av Bad_Byte
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...