Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

1998 Audi A6 1.8 Turbo, Pop Off!?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det koster vel rundt 1000-2500 vel ;)

 

Etter min mening blir det litt feil og ha poppoff ( psjyyyh lyden ? ) til den der, da må du iallefall senke den, fjerne grillen, sette på RS4 styling sett og litt fet potte, samtidig som du har trimma den litt og sotti på finere lykter.

 

EDIT: glemte felger :love:

Endret av FirstPrice
Lenke til kommentar

:!: SOm sagt, popoff hører til på eksossiden og er egentlig en fjærstyrt ventil som slipper ut overtrykket i eksosmanifiolden. Trykket ledes normalt inn i eksosanlegget og du vil derfor ikke få noen lyd.

 

En Dumpventil derimot hører til på innsugsiden, og den kan hvis man bruker en ikke resirkulerende lage en "kul" PYSHHHHHH lyd. De med mest lyd koster 2000 pluss :D

 

Beste for deg og faren din er vel at den orginale blir sittende... Han kommer nok ikke til å like lyden like godt som deg :cool:

Lenke til kommentar

Tror du snakker om wastegate'n jeg.. Det er et spjeld i turboens eksoshus (om wastegate er intern), som står for at justeringen av ladetrykket. Når ladetrykk når en gitt verdi åpner wastegate og leder eksosen utenom turbinen i turbo, slik at turbo slutter å aksellerere.

 

Pop-off er en ventil brukt i racing (og da spesielt cart) som monteres på bilene på innsugsside for å hindre deltager å lade mer enn et gitt turbotrykk. Pop-off'en leveres justert og plombert fra arrangør. Dersom turbo lader for mye vil pop-off åpne og dermed effektivt "straffe" bilen ved å gi mindre effekt en gitt periode.

 

 

Velvel.. uansett. Karen må da få sette dumpventil på bilen om faren hans tillater det uten at folk begynner å slenge med leppa. :wink:

Lenke til kommentar

Mulig man får en type som sitter på innsugssiden og, men den vi prater om sitter på eksosmanifolden i tillegg til wastegaten, og skal hindre overtrykk i eksosmanifolden som kan oppstå når det oppstår motstand på trykksiden av turboen. dvs. ved giring osv.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
crawford

Ikke hør på disse tusseladdene som håner ned på deg selvom du vil ha dumpventil på pappas A6! Jeg syntes det er fett med dumpventil. Og man trenger overhode ikke alt det stashet og driten som FirstPrice sier. Styling er valgfritt!! Uansett, dumpventil ruler!! :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg skal la være å spørre deg hvorfor du vil at pappas staselige A6 skal høres ut som en rutebuss som åpner døra hver gang han går av gassen...og heller sitere Tommy Schønberg.

 

"Tilfeldigvis" den samme personen som eier en relativt kjent, rosa A4 avant med noen hundre hester.

 

 

 

Fra bilforumet.net:

 

 

Hei

EN kamerat av meg har en audi a4 1,8turbo med chip effektanlegg og sånn. det skal vistnok gi oppimot 200hk.

 

Men d virker som om det er noe galt med bilen for den går ganske dårlig, toppfarten er 190km/t og den skal jo egentlig klare godt over 230 med den chippen og sånn.

 

Kan det være turboen som ikke lader ordentlig, det står dumpventil på bilen og den lager lyd, så litt funksjon må det jo være i tuboen.  Hvordan virker turboen på disse bilene når den er chippa? er det sånn at man  merker bra at den "kobler" inn på ca4000 omdreininger eller har man bare et helt jevnt drag hele veien

 

mvh Frank

 

 

 

hva med å ta bort den fjollete dump ventilen

,og grunninnstille motorem på nytt........?

 

IKKE DUMP PÅ VAG !!!!!!!!    :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

Endret av walter_melon
Lenke til kommentar
Jeg skal la være å spørre deg hvorfor du vil at pappas staselige A6 skal høres ut som en rutebuss som åpner døra hver gang han går av gassen...og heller sitere Tommy Schønberg.

 

"Tilfeldigvis" den samme personen som eier en relativt kjent, rosa A4 avant med noen hundre hester.

 

 

 

Fra bilforumet.net:

 

 

Hei

EN kamerat av meg har en audi a4 1,8turbo med chip effektanlegg og sånn. det skal vistnok gi oppimot 200hk.

 

Men d virker som om det er noe galt med bilen for den går ganske dårlig, toppfarten er 190km/t og den skal jo egentlig klare godt over 230 med den chippen og sånn.

 

Kan det være turboen som ikke lader ordentlig, det står dumpventil på bilen og den lager lyd, så litt funksjon må det jo være i tuboen.  Hvordan virker turboen på disse bilene når den er chippa? er det sånn at man  merker bra at den "kobler" inn på ca4000 omdreininger eller har man bare et helt jevnt drag hele veien

 

mvh Frank

 

 

 

hva med å ta bort den fjollete dump ventilen

,og grunninnstille motorem på nytt........?

 

IKKE DUMP PÅ VAG !!!!!!!!    :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

Dumpventil er smak og behag etter min mening. Selvfølgelig kan det bli noe irriterende i lengden, men så er det litt show å ha det å da. Men at det skal settes på pappas bil er jo noe snodig. Hadde det vært din egen, hadde det vært noe helt annet.

Lenke til kommentar
Du får ventil som lager busslyd til VAGs 1.8t motor fra ca. 40 dollar på eBay. :roll:

Billigere å rope psssssssssssssh hver gang du girer, evt ha det på CD-spillern.

 

Den første metoden er ganske morsom når man kjører cab i folkemengder. Spesielt når man sitter på og sjåføren blir JÆVLI flau og hissig.. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...