Torwar Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Har en Laptop (Dell xps2)med Pentium 760 cpu. Det som har skjedd etter att jeg la inn Server2003 som OS så vil ikke cpu roe seg ned til 795 mhz som er tomgang på den, Den står på 1995 mhz som er full fart på den. Den har ikke noe load står bare mellom 0 og 4 % Temp er 46 grader om jeg kjører idle eller 100 % load. Er det noe skadelig for en mobil cpu å stå på høyeste frekvens hele tida Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Det er ikke skadelig nei, men spørsmålet er om Server 2003 støtter SpeedStep? Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Det gjør ingenting at den kjører på full speed hele tida. Selv kjører min 1,86Ghz på 2,4Ghz konstant (stasjonær da, men du ser poenget). Nå er ikke jeg noen win2003 ekspert, men Har det i det hele tatt strømstyringsfunksjoner for bærbare? Hva er egentlig poenget med å kjøre Det os'et på en bærbar? Det er vel ment som et serverOS.. Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 (endret) Du kan jo alltids bare legge inn Centrino Hardware Control, det styrer cpu-hastighet hvis du vil begrense viftestøy. Men det er uansett ikke farlig for cpuen å stå på full hastighet hele tiden så lenge den har tilstrekkelig kjøling, noe den har. Endret 29. juli 2005 av Fredrik Larsen Lenke til kommentar
Torwar Skrevet 29. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2005 (endret) Grunn til att kjører 2003 er att den er noe bedre på nettverk enn Xp synes jeg. Spesielt hvis en er på ett nett med vanlig nettverkkort og ett annet nett med trådløs , det synnens jeg ikke xp takkla noe særlig. Virker som maskin yter bedre en xp på endel ting,kan jo være for att cpu står konstant på 2 ghz? Server2003 ser ut å bruke mindre ram. Holdt meg veldig lenge til win2000 før jeg gikk over til Xp. Server 2003 har støtte for bærbar strøm. Det er ikke noe prpblem å kjøre spill osv på den er bare og aktivere dirct x og lyd så virker den på alle spill. Det som fint den er att en kan stille den inn til alt mulig rart. Pleier å prøve endel forskjellige os på alle maskiner jeg har. Lager bare en ghost så er det fort gjort å bytte os. Takker for alle innspill. Endret 29. juli 2005 av Razer63 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå