krokodille Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Hei!! Jeg lurer litt på forskjellen mellom turbo, og turbosats... Jeg lurer også på om det finnes en slags guide, over hva som trengs av deler for ombygning av ikke-turbo-biler til turbo-bil, og hvordan man ser forskjell på hvilke deler som er brukbare med forskjellige motorer, lurer egentlig bare for å lære jeg da... Link gjerne til noen gode tekster om temaet.. M.v.h. Krokodilla Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Det er vel bare til og sette på en turbo til kammeret ? Ikke vet jeg Lenke til kommentar
Zagato Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 Veldig enkelt er en turbosats turbo+ det meste, eller alt det du trenger for ei enkel turbokonventering. En turbo er rett og slett bare en eksosdrevet turbin som pumper luft inn i motoren. For ombygging trenger du greinrøyr/eksosmanifoil, innsug, slanger. Dette for ei enkel ombygging med liten effektøkning. Skal du ha meir effekt trengs lavere komp, større dyser, ev moderfisering av innsprut og tenning, større bensinpumpe, ladeluftkjøler osv. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 www.turbo-kits.com Mye bra bolt-on sett her.. Står også oppført hva slags deler som følger med! Kan vel gange prisen med 3 før du har det hjemme på døra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå