Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hp Compaq NC8230 - henger seg plutselig

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en ny HP Compaq Nc8230 i forrige uke engang.

Første "heng" oppdaget jeg da maskinen akkurat var ferdig satt opp fra leverandør (man velger språk osv, den installerer alle drivere).

Jaja tenkte jeg...er vel bare windows som lager krøll og måtte ta en hard reboot. Men jeg har opplevd heng flere ganger og det er umulig å si når disse kommer! Det kan skje etter resume eller mens jeg streamer en film fra internett eller om jeg bare sitter og gjør ingenting! Mao er de helt uregelmessige og det er ingenting som tilsier hva som kan være problemet :(

Har gjort følgende uten resultat:

1. Testet Prime95 over natta uten feil (cputemp er rundt 60grader)

2. Installert windowsXP på nytt + alle oppdateringer + nyeste drivere osv fra HP

3. Testet både Omega og original driver fra ATI (HP)

4. Det er garantert ikke et varmeproblem da den gjerne henger seg uten at det er belastning!

5. Har sjekket events uten at det kommer opp noen error

6. Har kjørt HP sitt testprogram som gjennomgår ram/cpu/harddisk osv uten feil.

7. Har testet både intel sine drivere og HP sin utgave av wlan drivere.

Kan det være nettverkskortet som lager trøbbel? Jeg har ikke prøvd å bruke maskinen i en periode uten wlan aktivert rett og slett fordi jeg bruker den jo til internett :)

Tenkte også på bluetooth, jeg har en mx900 mus koblet til, men maskinen hang seg jo allerede fra først oppstart og da var ikke musen tilkoblet eller i nærheten..

Om noen har gode ideer om hva jeg burde gjøre så spytt ut :hmm:

Vurderer faktisk å sende den inn, men de har jo ikke mulighet til å sitte og vente på at den henger der inne ville jeg tro..de bytter vel bare hk osv.

Et ganske irriterende problem siden jeg trenger den klar til skolestart i august..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...