Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC-en starter, men bruker 35 min på det!

Anbefalte innlegg

Spesifikasjoner:

AMD Athlon 1700+

1,4 GHz

RAM 512 mb

Radeon 9600 Pro 128 mb

Windows XP Professional

Omstendigheter rundt fenomenet:

Første gang dette skjedde:

30. juli: Jeg flytta fra Lillestrøm til Harestua, ca 40 min reise. La kabinettet i bilen, passa på å være forsiktig. Prøvde å starte opp pc-en igjen, alt gikk fint til Windows XP-lasteskjermen kom. Da hang det seg opp, virka det som. Den gang hadde jeg ikke tålmodighet til å vente, så jeg tok med meg pc-en til en kamerat og vi reformaterte. Tilbake på Harestua: PC-en funka.

Jeg dro på ferie 17. juli og kom hjem 27. juli. Strømtilførselen til pc-en ble stengt under denne tiden. Jeg kom hjem og skrudde på pc-en: Det stoppa opp på Windows-lasteskjermen nok en miserabel gang. Men denne gangen lot jeg pc'en stå. Etter 25 minutter begynte skjermen å reagere, men så stoppa det opp etter noen sekunder. 10 min til, altså 35 min etter oppstart, reagerte pc-en igjen, og starta som normalt. PC-en fungerer ellers normalt, man kan spille spill osv som før. Jeg prøvde å restarte for å sjekke om oppstarten var i orden igjen, men den gang ei; det tar ca 35 min fra man skrur på pc-en til man kommer inn.

Hvorfor i all verden skjer dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som en feil på disken. Anbefaler deg å laste ned diagnoseverktøy fra harddiskprodusenten og scanne hele disken grundig og se om det er noen feil. Det kan også være en feil i selve filsystemet eller partisjonstabellen (eller hva det heter), men om du har NTFS skal dette i de fleste tilfeller reparere seg selv.

Tviler på at det kan være RAM eller CPU, sjekk disken for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...