Cuneax Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Spesifikasjoner: AMD Athlon 1700+ 1,4 GHz RAM 512 mb Radeon 9600 Pro 128 mb Windows XP Professional Omstendigheter rundt fenomenet: Første gang dette skjedde: 30. juli: Jeg flytta fra Lillestrøm til Harestua, ca 40 min reise. La kabinettet i bilen, passa på å være forsiktig. Prøvde å starte opp pc-en igjen, alt gikk fint til Windows XP-lasteskjermen kom. Da hang det seg opp, virka det som. Den gang hadde jeg ikke tålmodighet til å vente, så jeg tok med meg pc-en til en kamerat og vi reformaterte. Tilbake på Harestua: PC-en funka. Jeg dro på ferie 17. juli og kom hjem 27. juli. Strømtilførselen til pc-en ble stengt under denne tiden. Jeg kom hjem og skrudde på pc-en: Det stoppa opp på Windows-lasteskjermen nok en miserabel gang. Men denne gangen lot jeg pc'en stå. Etter 25 minutter begynte skjermen å reagere, men så stoppa det opp etter noen sekunder. 10 min til, altså 35 min etter oppstart, reagerte pc-en igjen, og starta som normalt. PC-en fungerer ellers normalt, man kan spille spill osv som før. Jeg prøvde å restarte for å sjekke om oppstarten var i orden igjen, men den gang ei; det tar ca 35 min fra man skrur på pc-en til man kommer inn. Hvorfor i all verden skjer dette? Lenke til kommentar
riktig Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Høres ut som en feil på disken. Anbefaler deg å laste ned diagnoseverktøy fra harddiskprodusenten og scanne hele disken grundig og se om det er noen feil. Det kan også være en feil i selve filsystemet eller partisjonstabellen (eller hva det heter), men om du har NTFS skal dette i de fleste tilfeller reparere seg selv. Tviler på at det kan være RAM eller CPU, sjekk disken for sikkerhets skyld. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå