Gå til innhold

Kloke karer og koner..jeg trenger litt hjelp

Labov

Anbefalte innlegg

Eksen har lyst på laptop. Maskinen skal brukes til studier, se film, bildebehandling, og enkle spill (ikke fps). Budsjettet er 11.500 kroner sharp.

I utgangspunktet har jeg sett på Acer 4601WLMi. Det eneste ankepunktet jeg ser er 4200 rpm harddisken. Ellers er maskinen grei til bruken ovenfor. ATI X600 skulle være et greit grafikkort for henne. Widescreen er jo fint til film, og maskinen ellers er jo rimelig solid.

Imidlertid så strekker min erfaring med laptop seg til min egen Ferrari 3200. Derfor hadde det vært fint om noen kunne komme med andre tips på laptops som kunne passe til bruken over.

Et alternativ med en vanlig skjerm med høyere oppløsning, men ellers like gode specs hadde vært hyggelig.

Endret av Labov
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er Dell fan, så jeg mekka fort sammen et forslag:

11 368,-

Intel® Pentium® M prosessor 740 (1.73GHz, 2MB L2 cache,533MHzFSB) ATI X300 grafikk

Microsoft® Windows® XP Home SP2

15,4" widescreen skjerm UltraSharpTM WUXGA (1920 x 1200) LCD Panel

FREE Dell Colour Inkjet Printer 720 (including Trial Ink Cartridges) Special Offer

1 års henteservice (CAR - Collect og Return)

1024MB 400MHz DDR2 RAM (2X512B) Free Upgrade

128MB DDR ATI MOBILITY® RADEON® X300

80GB (5.400rpm) IDE harddisk

Fixed intern 8X DVD+/-RW Drv med Software

ingen disk drive

finsk/norsk - 56.6k V.92 internt modem

Intel® trådløs 2200 802.11b/g Mini PCI-kort

Ekstra primært 9-celle 80 WHr batteri

Jeg valgte en 900 kroners oppgradeing til en WUXGA skjerm. Denne skjermen har meget høy oppløsning og en "glossy" finish.

Grafikkkortet er en X300, men med 128MB.

For mer info om I6000, kan du sjekke en ganske stor tråd på dette forumet.

Selv har jeg en i9300 som jeg er meget fornøyd med. Maskinen virker å være svært solid bygget. Jeg har noen lysproblemer med min WXGA+ skjerm, men det er under utbedring. Så lang har jeg bare positive ting å si om Dell support.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...