Mr_Jonez Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 (endret) Etter å ha spilt spill i ca 10 minutter så får jeg bluescreen og maskinen henger seg. (Trackmania sunrise og Need for speed hot pursuit 2) Bluescreen`en er uleselig... men etter å ha rebootet maskinen så vil windows sende en feilrapport. Den sier at det er skjermkort driveren som lager problemer (ati X300) Jeg bruker nyeste driveren fra dell.com Har også prøvd den nyeste fra ati.com uten at det ble noen forskjell. (har brukt Drive cleaner pro for å slette de ulike driverne jeg har prøvd) Noen andre som har dette problemet? Dell Inspiron 6000 Ati X300 128MB 1024 Mb Ram Pentium M 1.73Ghz Windows Xp home Endret 29. juli 2005 av Mr_Jonez Lenke til kommentar
Advancer Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Drar akkurat fra jobben nå, men prøv å oppdatere driverne til det meste på pcn herifra: http://support.euro.dell.com/no/no/filelib...00&cat=0&os=WW1 //Advancer Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Har du prøvd Omegadriveren? Den fungerer fint på mitt X600 Lenke til kommentar
Mr_Jonez Skrevet 29. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2005 (endret) Har oppdatert det meste av drivere. mmm... har ikke prøvd omegadriverne. Oppdaterte også biosen for noen dager siden. Kjører spill i max 10 minutter før det er slutt Det merkelige er at kræsj skjer ved bytte av bane i spillene.... oppdatering: Har prøvd omegadriveren. Blåskjermen ble borte! Nå ble skjermen bare svart (må resette maskinen med powerknappen) Har prøvd NFSUG2. Dette spillet fungerer fint på maskinen. Merkelig! Endret 29. juli 2005 av Mr_Jonez Lenke til kommentar
Mr_Jonez Skrevet 30. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2005 (endret) Oppdatering 2: Har funnet løsningen på problemet. Av litt googling fant jeg ut dette: Helt siden 5.5 versjonen av ati radeon drivere har Trackmania Sunrise kræsjet for mange. Også Omega drivernene. Løsningen er å sette Antialiasing (AA) til minst 2x i kontrollpanelet. I selve spillet kan du sette den til 0 (none) om en vil. Nå fungerer spillet perfekt for meg. Nå skal det NYTES uten bluescreens Endret 30. juli 2005 av Mr_Jonez Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå