Arne_F Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 arme riddere (venter på m-momr sine Varme riddere ):bruker 3 egg 2 brødskiver (halvgrovt eller loff) litt sukker, kanel, melk osv (eller salt og pepper ). bland alt unntatt brødskivene sammen og legg brødskivenee og dynk dem, legg de på en halvvarm panne og stek til de er gyllenbrune. Serveres varm med syltetøy eller lignende. Passer best til frokost, men kan bytte krydder og brukes til middag. Og restene av eggene kan bli en miniomelett til en tredje brødskive vis du er mer sulten, eller et lite mellommåltid senere. Prøvd med sirup på? Lenke til kommentar
chokke Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 arme riddere (venter på m-momr sine Varme riddere ):bruker 3 egg 2 brødskiver (halvgrovt eller loff) litt sukker, kanel, melk osv (eller salt og pepper ). bland alt unntatt brødskivene sammen og legg brødskivenee og dynk dem, legg de på en halvvarm panne og stek til de er gyllenbrune. Serveres varm med syltetøy eller lignende. Passer best til frokost, men kan bytte krydder og brukes til middag. Og restene av eggene kan bli en miniomelett til en tredje brødskive vis du er mer sulten, eller et lite mellommåltid senere. Prøvd med sirup på? nei, men skal prøves Lenke til kommentar
co2 Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Btw, post nr.1000, woho Hmmm... Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Gorby/Hold-It, 1-2 min i microKoke pølse, tar 3-4 min Tomatsuppe 10 min Grøt 10 min Gorby og Hold-It er jo ikke noe du blir mett av da Og om du trodde at det tok 3-4 minutter å koke en pølse tar du fullstendig feil. Først setter du plata på fullt. Og når vannet begynner å koke, skrur du varmen ned, og putter pølsene ned i gryta. Der skal de ligge i ca. 20 minutter. Kanskje du tenkte på å steke pølser? Det tar rundt 3-4 minutter på full varme. Tomatsuppe og grøt skal jeg ikke kommentere, da jeg aldri lager slik mat. Måtte bare få det ut Lenke til kommentar
Stokken Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Mangen gode tips her Pytt i panne med speil egg er ganske godt. Hamburger er fort gjort, du kan kjøpa sånn 4pk hamburger ting som det er brød med i eller du kan kjøpa deg ein pose med karbonader. Tomatsuppa eller andre supper kan vera godt. Men her er det eg likar best: Kjøp ein pakke kjøttdeig og ein pose baguettar (ost og krydder trengs og dersom du ikkje har det fra før) Steik Kjøttdeigen og bruk mykje godt krydder, Skjær eit hakk på baguetten så du kan ta kjøttdeigen oppi. Først tar du kjøttdeigen oppi, Så skal du ha litt smør langs baguetten oppo kjøttdeigen, som skal smelta mens baguetten er i omnen slik at kjøttdeigen ikkje blir så tørr, pluss at det gir ein ekstra god smak. Til slutt tar du ost og krydder på toppen og har baguetten i omenn i ca 10-20 min. Det som er trikset her er at du har meir kjøttdeig igjen og detta tar du vare på i kjøeskapet og kan laga deg baguett igjen seinare på dagen eller ein anna dag. Det er også veldig godt å dela baguetten i skiver og ha kjøttdeig, smør og ost på, egentlig er det litt betre og, men det tar litt meir tid. Håpar du forstår det eg har skrevet, er nok ikkje den beste til å forklara. Lenke til kommentar
Ø.B. Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Og når vannet begynner å koke, skrur du varmen ned, og putter pølsene ned i gryta. Der skal de ligge i ca. 20 minutter. Åssen monsterpølser er det du lager da? Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 30. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2005 Takk for mange gode tips, er en del her som definitivt skal testes ut i løpet av kort tid. I kveld blir det imidlertid grilling. Må bare få kommentere at pølser ikke skal koke i det hele tatt, de skal trekkes. Lenke til kommentar
kenneth11 Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 arme riddere (venter på m-momr sine Varme riddere ):bruker 3 egg 2 brødskiver (halvgrovt eller loff) litt sukker, kanel, melk osv (eller salt og pepper ). bland alt unntatt brødskivene sammen og legg brødskivenee og dynk dem, legg de på en halvvarm panne og stek til de er gyllenbrune. Serveres varm med syltetøy eller lignende. Passer best til frokost, men kan bytte krydder og brukes til middag. Og restene av eggene kan bli en miniomelett til en tredje brødskive vis du er mer sulten, eller et lite mellommåltid senere. Prøvd med sirup på? Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Speilegg Ta et egg, knus det og ha innholdet i en panne. Ta en kniv stikk den i det gule, slik at den flyter litt utover. Husk å ikke steke for lenge, den skal ikke være helt hard. Prøv deg litt frem, så finner du din favorittkonsistens. Under stekingen køler du på med mye krydder (grillkrydder er ypperlig). Lenke til kommentar
eivi91 Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Baguetter som du får kjøpe på butikken pakket inn i plast er kjempemessig. (ferdig fylte) Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Og når vannet begynner å koke, skrur du varmen ned, og putter pølsene ned i gryta. Der skal de ligge i ca. 20 minutter. Åssen monsterpølser er det du lager da? Er ikke så store, men større enn normalt da Mulig jeg var litt uklar!? Jeg pleier aldri å koke pølser i vann som koker, da sprikker de vel? Jeg pleier å vente til vannet har roa seg, og at det rett og slett bare er glovarmt, uten bobler. Da pleier det å ta 20 minutter, hvertfall med mine monsterpølser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå