Plomma2 Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 1 pose Pytt i Panne, 1 pakke våruller. Stek pytt i pannen i en stekepanne i 5-7 minutter, legg rullene i ovenen i 25 minutter, sprett en flaske fanta and you're off! Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Fløtegratinert Pytt i panne er driiitgodt. Mitt forslag. Ser ut som oppkast hele greia... Nei, ta deg en tur innom kjøkkenet mitt så skal jeg lage deg god mat Lenke til kommentar
kenneth11 Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 1 til godt tips fra Pondus: Ganske enkelt ta fram 1 pose potetgull, og 1 øl. Ferdig nattmat Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Fløtegratinert Pytt i panne er driiitgodt. Mitt forslag. Ser ut som oppkast hele greia... Nei, ta deg en tur innom kjøkkenet mitt så skal jeg lage deg god mat Tja, for meg er det smaken som er det viktigste. Den retten, sammen med et par baguetter og litt salat gjør susen. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Kylling og ris Ris kokes på no time, kylling kan du kjøpe ferdig grillet i butikken. Holder til to middager. Så kan du fikse salat, saus og annet som du syns selv. Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 En pose med gryterett (min favoritt er den amerikanske av toro) er ganske lettvint, og oppskriften står bak på posen. Pølse og stappe er heller ikke å forakte, oppskriften står bak på posen der også. Lenke til kommentar
Ṱormod Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Jeg bruker helst toastjern for å lage raske og gode retter. Alt kan brukes i en toastrett. Har til og med lagd laksetoast en gang, og det smakte ganske godt. Kjøp et toastjern, sett inn kontakten og vent i 10 minutter. Noen oppskrifter: Mexican-toast (Min definitive favoritt) Du trenger: - 1 Pakke nachos-chips - Salsadressing (Helst de som er beregnet til nachos) - Noen skiver ost (Jarlsberg eller Norvegia er best) - En skive skinke Legg alt inn i noen brødskiver og stek i 2-4 minutter på toastjernet. Raskt enkelt og godt. Spaghetti-toast Du trenger: - 1 pakke spaghetti-tagliateller - en pakke kjøttdeig (trenger ikke å være mye) og standard ingredienser til en kjøttsaus. (gjerne med litt salsa) -Noe revet ost eller ost i skiver Lag først en kjøttsaus og kok spaghetti. Deretter legg alt oppi to-tre panini/rundstykke/skiver og stek. Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Mexican-toast (Min definitive favoritt)Du trenger: - 1 Pakke nachos-chips - Salsadressing (Helst de som er beregnet til nachos) - Noen skiver ost (Jarlsberg eller Norvegia er best) - En skive skinke Legg alt inn i noen brødskiver og stek i 2-4 minutter på toastjernet. Raskt enkelt og godt. Spaghetti-toast Du trenger: - 1 pakke spaghetti-tagliateller - en pakke kjøttdeig (trenger ikke å være mye) og standard ingredienser til en kjøttsaus. (gjerne med litt salsa) -Noe revet ost eller ost i skiver Lag først en kjøttsaus og kok spaghetti. Deretter legg alt oppi to-tre panini/rundstykke/skiver og stek. Hørtes sært ut, men det har aldri stoppa med fra å prøve før. Lenke til kommentar
.tomf Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Kyllingvinger med litt pommes frites(sikkert skrevet feil) og evt. litt salat(for å gjøre det hele litt sunnere) er godt som litt kveldsmat. <3 Lenke til kommentar
chokke Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 arme riddere (venter på m-momr sine Varme riddere ): bruker 3 egg 2 brødskiver (halvgrovt eller loff) litt sukker, kanel, melk osv (eller salt og pepper ). bland alt unntatt brødskivene sammen og legg brødskivenee og dynk dem, legg de på en halvvarm panne og stek til de er gyllenbrune. Serveres varm med syltetøy eller lignende. Passer best til frokost, men kan bytte krydder og brukes til middag. Og restene av eggene kan bli en miniomelett til en tredje brødskive vis du er mer sulten, eller et lite mellommåltid senere. Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 (endret) Jeg har bodd alene hjemme i uker nå, den beste maten er tomatsuppe med makaroni + ost + løvstek som du dytter neddi! høres sikkert rart ut men er kjempegodt! Du kan jo også kjøpe big one hamburgere. Endret 4. august 2005 av Lord-Myrrah Lenke til kommentar
PT Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Herlig pastarett som er superenkel å mekke: Pastaskruer Fløte Løk Bacon Sopp, om du liker det Salt og pepper How to: Begynn med å koke opp vann til pastaen, husk å tilsette salt i vannet Stek bacon og løk Putt pasta i det kokende vannet Hell en rimelig dæsj fløte i bacon- og løkblandingen. Tilsett også pepper, helst nykvernet. La det koke litt så du det blir en slags tykk saus Pastaen er sånn ca ferdig nå, bland sammen med sausen din Ha eventuelt på mer nykvernet pepper og parmesanost om du ønsker det Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Fjordlands middags retter kan ANBEFALES PÅ DET STERKESTE Spesielt kjøttkaker Lenke til kommentar
co2 Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Neeeeeineineinei! Her skal du høre: Du kjøper en baguett(ferdige, ikke stekeklare) hos nærmeste baker/butikk. Så kjøper du: -Skinke -Rivet ost(pizza ost) -Salat(Får slike som står i en minipotte, guddi) -Flaske med tousand island Skjær baguetten på midten, ta så den ene delen å skjær ned på langs. Legg skinkene(kremt..skinkebitene/flakene whatever) så de dekker hele. Strø så osten over der igjen og ta så på noe Tousand island dressing. Til slutt tar du salaten over og du har vanvittig god mat på kort tid. Nytes gjerne med en kald boks sprite. Når som jeg tenker på det får jeg vanvittig lyst på det. Btw, post nr.1000, woho Lenke til kommentar
^Elg^ Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Btw, post nr.1000, woho Hmmm... Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Btw, post nr.1000, woho Hei Du har 999 poster. Lenke til kommentar
Edorph Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 (endret) Kongetråd! Mitt tips: Stek strimlet svinekjøtt (150-200g pr pers?) i olivenolje i stekepanna. Kutt opp en banan i skiver og ha den i sammen med svinekjøttet. Stek/varm til bananene er myke. Skru ned varmen og vent et par minutter (så ikke sausen spruter utover) og hell på litt søt chilisaus. La sausen varme seg og trekke inn i maten et minutt eller to. Serveres med ris, helst naturris. Du kan gjerne ha cashewnøtter i sammen med bananene. Går fint å bytte ut svinekjøttet med oppskåret kyllingfilét også. Smaker kjempegodt, raskt å lage og sunt (grovt regnet drøye 700kcal, 40+g proteiner, 20g fett (mest fra olivenolja) og 100g karbs). Endret 30. juli 2005 av Edorph Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Hurtigpizza! Lag en helt vanlig pizza bare bruk tortillas i stedenfor deig til pizzaen.. Bare sleng det du vil ha på og sleng den i ovnen! Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Kok opp spagetti/pasta i en ok porsjon. Lag så: Kjøttboller! Porsjoner: 4 500 g kjøttdeig 1 ts salt 60 g revet parmesan 1 ss kavring 4 ss hakket persille Slik gjør du: 1. Kna sammen alle ingrediensene og lag små boller. 2. Stek bollene på middels varme i ca. 10 minutter. Varier gjerne med litt chilli osv. Disse kjøttbollene er gode. Når pastaen er ferdig, ta en porsjon, klin på med pesto (grønn/rød), sett på noen kjøttboller og nyt! Lenke til kommentar
play`ern Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Chilitunfisk med makaroni og kjöttdeig: Begrunnelse: Det er godt, enkelt, sterkt og billig Oppskrift:Kok opp makaroni, stek kjöttdeig.Ha alt i en bolle tilsett chili-tunfisk...Og der har du et knakende godt måltid(Var litt skeptisk först men etterhvert ble jeg mer og mer digga på det).ANBEFALES!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå