Gå til innhold

Tips til god mat, på kort tid.

sluffy

Anbefalte innlegg

Jeg har huset for med selv en stund framover nå, og må da også klare meg selv her. Et ganske viktig moment for å overleve er mat, og jeg trenger tips til gode måltid, som ikke nødvendigvis tar så lang tid å lage.

Jeg er glad i å lage god mat, men når jeg bare lager til meg selv, blir det liksom ikke like gøy. Et alternativ er jo frossen-pizza, men jeg kan ikke si at jeg er spesielt begeistret for den type mat.

Bare kom med det dere har av oppskrifter, til alle måltid, gjerne også desserter og snacks også. :)

Usaklige innlegg vil bli rapportert, uten annen forvarsel enn dette

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Overdox: Skal man ha nudler, er en god wok bedre enn pølse til. Å woke tar ikke så lang tid heller, og er noe som sikkert kommer til å bli gjort en del framover.

jarmo: Hva består den lapskausen av? Jeg liker lapskaus, men har en liten følelse av at den mamma lager ikke nødvendigvis er så veldig lik det du kan kjøpe rundt om kring. Men å spe på med noe er ikke en umulighet.

Lenke til kommentar

Nachoschips med kjøttdeig og ost

Du trenger:

• Nachoschips
  • Kjøttdeig
  • Ost
  • Krydder til kjøttdeig
  • Evt. salsa/rømme/wahtevah!

Du gjør:

1. Steik kjøttdeigen
  2. Ha i krydderet
  3. Legg nachoschipsene ut på en stekeplate
  4. Spre kjøttdeigen over nachoschipsen
  5. Legg ost oppå
  6. Sett i ovnen til osten er smeltet
  7. Spis!

Lenke til kommentar
jarmo: Hva består den lapskausen av? Jeg liker lapskaus, men har en liten følelse av at den mamma lager ikke nødvendigvis er så veldig lik det du kan kjøpe rundt om kring. Men å spe på med noe er ikke en umulighet.

Me :love: lys lapskaus

Desidert den beste lapskausen jeg vet om, sper litt på med småhakket grill/middagspølse men er ikke nødvendig siden Fjordland har mye kjøtt opp i, skal forresten snart ha i meg en ladning.... :)

Endret av jarmo
Lenke til kommentar

Ostesmørbrød:

1. Velg deg antall brødskiver, alt etter hvor sulten du er.
  2. Legg litt ketchup i bunnen, evt tacosaus.
  3. Dekk brødskivene med ost.
  4. Legg på kjøtt (salami, skinke, eller noe annet digg. Jeg foretrekker salami).
  5. Legg på løk (jeg foretrekker rødløk), og evt noe annet digg, som tomat, eller paprika.
  6. Sleng på et nytt lag med ost. Her kan du gjerne putte på en litt diggere ost, som parmesan, mozzarella, eller ikke.
  7. Topp det hele med et krydder. Selv foretrekker jeg oregano eller provence.
  8. Sleng det inn i mikrobølgeovnen, og la det stå til osten er godt smelta.

Pølse i brød med potetsalat eller liknende:

Stek (evt varm i mikrobølgeovnen) grillpølser, putt dem i pølsebrød, og sleng på potetsalat, eller noe annet digg, som rekesalat.

Endret av sosohal
Lenke til kommentar

Gå på butikken og kjøp deg noen varme fiskekaker fra ferskvaredisken. Hvor mange du kjøper kommer an på hvor sulten du er såklart. I tillegg til dette, kjøper du en pose med MAGGI Potetestappe. Når du kommer hjem, setter du på potetstappa, som kun tar 5 minutter å lage. Samtidig kan du legge fiskekakene i en form i stekeovnen (evntuelt micro'n) for å få de skikkelig varme. Ha ketshup som tilbehør, og walla :D Bon Apetit

Endret av Gnomenz
Lenke til kommentar

- 2 pakker/poser pannemix - hiv i en stor kjele og varm opp.

- Hakk opp en 4-5 karbonader (så mange du ønsker) til terninger mens pannemixen tiner / varmes

- Når pannemixen begynner å bli ferdig setter du ned varmen litt og legger oppi karbonadeterningene og lar det varmes litt

- Legg oppi et par gode gaffelscoops med sylteagurker fra glass.

- Legg til slutt i en 5-6 store rødbeter fra glass (og hakk dem opp med det du rører i gryteretten med)

- Hell så _litt_ sø fra rødbeteglasset i kjelen og rør om slik retten får en rosa farge.

Enkelt, billig, meget godt og mettende :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...