Gå til innhold

Hjelp til Gamer-PC for 11.000

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt litt å satt opp dette oppsettet;

Hovedkort : Asus A8N-SLI nForce4 SLI S-939

CPU : AMD Athlon 64 3000+ 1.8 Ghz BOXED

Minne : OCZ 2048MB Dual Channel Platinum Edition

GPU : Gainward GeForce 7800GTX 256MB 2xDVI

HDD : Seagate 80GB S-ATA NCQ 7200RPM

DVD : NEC DVD-brenner ND-3540 bulk, intern

PSU : Aspire ATX-AS500W 3 FAN Aluminium Black 520W ATX

Resten som ikke står listet her har jeg fra før av, kan dere være så snille å komme med innspill om hva som evt kunne vært rimeligere og på samme nivå? Jeg spiller Counter-Strike : Source seriøst, og trenger totalt laggfritt spilling, pluss at jeg ser en del på porrfilmer og slikt, dere vet hahaha, neida.. Men jeg ser på mye filmer og spiller musikk. Liker å gjøre fler ting på en gang!

På forhånd takk! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har tenkt litt å satt opp dette oppsettet;

Hovedkort : Asus A8N-SLI nForce4 SLI S-939

CPU : AMD Athlon 64 3000+ 1.8 Ghz BOXED

Minne : OCZ 2048MB Dual Channel Platinum Edition

GPU : Gainward GeForce 7800GTX 256MB 2xDVI

HDD : Seagate 80GB S-ATA NCQ 7200RPM

DVD : NEC DVD-brenner ND-3540 bulk, intern

PSU : Aspire ATX-AS500W 3 FAN Aluminium Black 520W ATX

Resten som ikke står listet her har jeg fra før av, kan dere være så snille å komme med innspill om hva som evt kunne vært rimeligere og på samme nivå? Jeg spiller Counter-Strike : Source seriøst, og trenger totalt laggfritt spilling, pluss at jeg ser en del på porrfilmer og slikt, dere vet hahaha, neida.. Men jeg ser på mye filmer og spiller musikk. Liker å gjøre fler ting på en gang!

På forhånd takk! :D

Tror ikke du trenger 2048MB med RAM. Er vel ikke så mange spill som utnytter så mye ram? Ta heller pengene du sparer der, og legg de i en CPU som er hakket bedre.

Kanskje du burde hatt en litt større hard-disk også?

Nydelig skjermkort. :dribble:

Har tenkt meg det samme selv.

Lenke til kommentar

kutt ned på ram`n og bruk de penga på litt større prosessor... :p

har selv den prosessoren da klokker jeg den opp til 2200 på standard volt og det er ikkeno problem..men alikevel...kjett og overklokke..og så ser j du har "overdrevet " ram.. :whistle:

Endret av usæl-gesæl
Lenke til kommentar

Kanskje jeg skal vente på at AMD 64 X2 3800+ dobbeltkjerne prosessoren med en brukbar pris på rundt 2700,- skal komme, de sa jo at den var rett rundt hjørnet... Er vandt til Pentium 4 og liker å gjøre fler ting på en gang, lønner dette seg?

Lenke til kommentar

Jeg går litt mot strømmen her.

Jeg ville ha byttet ut hovedkortet til ett DFI og beholdt ram'en. Ram prisene er på det laveste på lang lang tid. Utnytt det. Gold edition ram'en til OCZ er hakket vassere. Hvis du trives med overklokking da... Kanskje vurdert en Raptor. Digg å loade raskt som f....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...