Gå til innhold

AMD Athlon64 2800+ 1,8GHz


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har den. Hadde egentlig tenkt på en kjappere utgave, men 2800+ var det eneste de hadde i butikken. Og jeg måtte ha en CPU der og da.

Når det er sagt, er jeg veldig fornøyd. Tilnærmet uslåelig ytelse/pris forhold. De eneste gangene jeg sevner mer ytelse, er ved video-ting, som format-konvertering og slikt. Til vanlig desktop bruk og de fleste spill er det ofte hhv. disk, minne og grafikk-kort som setter grensene, så i praksis kan du fort bruke 1000+ kr. mer på CPU og knapt merke forskjell i de fleste sammenhenger.

 

Har ikke prøvd WinXP 64-bit, men kjører 64-bit Linux på den. Det er kun enkelte programmer som blir vesentlig raskere i 64-bit version. Men det er svært få ting som blir langsommere, og da veldig lite. De ekstra kronene du betaler i forhold til en socket-754 32-bit CPU, gir deg uansett en viss "fremtidsforsikring" som kan være "grei å ha".

Endret av kolbjorn
Lenke til kommentar
har du hatt noen problemer at pc ikke vil avslutte ,så når jeg avslutter så henger pc seg opp-?

Nei, det har jeg ikke hatt.

 

Slike problemer har med hovedkort/BIOS og/eller operativsystem å gjøre, og ikke CPUen. Så det vil sannsynligvis ikke hjelpe å oppgradere CPUen din.

 

En tid hadde jeg problem med at etter jeg hadde skrudd maskinen av, gikk det mange minutter før det gikk å skru den på igjen. Dette ble kurert ved å endre på noen av BIOS-settingene som hadde med strømsparing og suspend-mode å gjøre. Mitt hovedkort forøvrig er et EPoX 8HDA5j.

 

(EDIT: stavafeil)

Endret av kolbjorn
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Har en maskin med den CPU'n.. eneste jeg har igjen av A64-systemer for tiden faktisk...

Mer "value for money" er neppe å få tak i... kjøpte min for kr.870 da PS-Data hadde ett parti veldig billige "tray-versjoner" av denne (og 3000+ som jeg også har hatt).

I ett MSI K8N Neo og kun ei brikke klokket denne rett opp på 300x9.. "bench-stabilt".. Til daglig kjører jeg den på 270x9 med 2 RAM-brikker... 24/7..

Svært fornøyd med både CPU og system... (fet casemod i tillegg) :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...