JokerHaulan Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Hei, jeg bare lurte på om noen har den prosseroren jeg ? hva dere syntes om den? det er socket 754 jeg har ..... Hvordan er ytelsen på den? Blir det bedre ytelse hvis man bruker WinXp 64 bit?? Lenke til kommentar
kolbjorn Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 (endret) Jeg har den. Hadde egentlig tenkt på en kjappere utgave, men 2800+ var det eneste de hadde i butikken. Og jeg måtte ha en CPU der og da. Når det er sagt, er jeg veldig fornøyd. Tilnærmet uslåelig ytelse/pris forhold. De eneste gangene jeg sevner mer ytelse, er ved video-ting, som format-konvertering og slikt. Til vanlig desktop bruk og de fleste spill er det ofte hhv. disk, minne og grafikk-kort som setter grensene, så i praksis kan du fort bruke 1000+ kr. mer på CPU og knapt merke forskjell i de fleste sammenhenger. Har ikke prøvd WinXP 64-bit, men kjører 64-bit Linux på den. Det er kun enkelte programmer som blir vesentlig raskere i 64-bit version. Men det er svært få ting som blir langsommere, og da veldig lite. De ekstra kronene du betaler i forhold til en socket-754 32-bit CPU, gir deg uansett en viss "fremtidsforsikring" som kan være "grei å ha". Endret 29. juli 2005 av kolbjorn Lenke til kommentar
JokerHaulan Skrevet 30. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2005 har du hatt noen problemer at pc ikke vil avslutte ,så når jeg avslutter så henger pc seg opp-? Lenke til kommentar
kolbjorn Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 (endret) har du hatt noen problemer at pc ikke vil avslutte ,så når jeg avslutter så henger pc seg opp-? Nei, det har jeg ikke hatt. Slike problemer har med hovedkort/BIOS og/eller operativsystem å gjøre, og ikke CPUen. Så det vil sannsynligvis ikke hjelpe å oppgradere CPUen din. En tid hadde jeg problem med at etter jeg hadde skrudd maskinen av, gikk det mange minutter før det gikk å skru den på igjen. Dette ble kurert ved å endre på noen av BIOS-settingene som hadde med strømsparing og suspend-mode å gjøre. Mitt hovedkort forøvrig er et EPoX 8HDA5j. (EDIT: stavafeil) Endret 30. juli 2005 av kolbjorn Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Har en maskin med den CPU'n.. eneste jeg har igjen av A64-systemer for tiden faktisk... Mer "value for money" er neppe å få tak i... kjøpte min for kr.870 da PS-Data hadde ett parti veldig billige "tray-versjoner" av denne (og 3000+ som jeg også har hatt). I ett MSI K8N Neo og kun ei brikke klokket denne rett opp på 300x9.. "bench-stabilt".. Til daglig kjører jeg den på 270x9 med 2 RAM-brikker... 24/7.. Svært fornøyd med både CPU og system... (fet casemod i tillegg) Lenke til kommentar
Endre visningsnavn Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 (endret) Jeg må si meg enig med de andre her. Stabil og rask prosessor, klare alt av dagens spill\programmer. Jeg har ikke hatt noe problemer med den enda, har brukt den i et år nå. Mye for pengene, men kanskje ikke så fremtidsrettet. Endret 30. juli 2005 av PC Bjørnen Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 har denne jeg også.. veldig fornøyd må jeg si. har ikke hatt noen problemer med den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå