Tantor_ Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Installerte SP3 i går og det så ut til å funke som snus. Noen som har andre erfaringer, eventuelle forbedringer samt ting som ikke funker? Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Litt off topic: Er den norske SP3 tilgjenelig nå? Lenke til kommentar
miniPax Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 I følge Microsoft sin side, er det bare den engelske og tyske versionen som er ut i skrivende stund Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Jeg lastet ned SP3, men installerte ikke, etter å ha lest EULA'en.. utsnitt: "The OS Product or OS Components contain components that enable and facilitate the use of certain Internet-based services. You acknowledge and agree that Microsoft may automatically check the version of the OS Product and/or its components that you are utilizing and may provide upgrades or fixes to the OS Product that will be automatically downloaded to your computer." link til sak med samme infor i The Inquirer. Lenke til kommentar
tommelomsk Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Quote: Den 2002-08-02 15:42, MrLee skrev:Jeg lastet ned SP3, men installerte ikke, etter å ha lest EULA'en..utsnitt:"The OS Product or OS Components contain components that enable and facilitate the use of certain Internet-based services. You acknowledge and agree that Microsoft may automatically check the version of the OS Product and/or its components that you are utilizing and may provide upgrades or fixes to the OS Product that will be automatically downloaded to your computer."link til sak med samme infor i The Inquirer. Huu, skulle kanskje ikke ha lastet ned SP3. Er det noe man kan gjøre for at problemet blir minst mulig? Har ikke brannmur foreløpig, men er det kanskje noen innstillinger der som kan gjøres? tommelomsk Lenke til kommentar
arcade Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Installerte akkurat SP3 på en W2K Small Business Server, og dette gikk helt smertefritt. Lastet ned nettverksversjonen (127Mb) og installerte fra lokal disk. Den største nyheten i SP3 (i tillegg til rimelig mange bug-fixes) er at man nå kan velge å avinstallere Internet Explorer og andre "standard" Windows-komponenter. Biten med at Microsoft nå kan sjekke utgave og komponenter installert har med at det i SP3 er en automatisk oppdateringsfunksjon for viktige tillegg, f.eks. ved tetting av sikkerhetshull. Dette er jo topp når man kjører servere, slik at man slipper å sjekke Windows Update hele tiden. Tror dette er en videreføring av automatisk varsling ved oppdateringer som har vært tilgjengelig en stund. Man bør riktignok konfigurere denne slik at man kun får varsel, og at den ikke blir automatisk lastet ned og installert. Det får være grenser hvor mye kontroll Microsoft skal ha over maskinene våre :wink: Ser nå frem til at SP3 kommer på norsk, slik at jeg kan installere den på alle maskinene som kjører W2K professional. Arcade Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Quote: Den 2002-08-02 15:49, lavizh skrev:Vil det si at du har en warez versjon eller at du ikke vil at m$ skal innstalere ting på HD'n din? nope, jeg har faktisk en løvlig versjon av win2k..student lisens fra NITH... :smile: var det slik at man kunne slå av denne funksjonen, slik at man bare fikk en advarsel om nedlastbare ting? Lenke til kommentar
dudsi Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Quote: Den 2002-08-02 15:57, tommelomsk skrev:(...)Huu, skulle kanskje ikke ha lastet ned SP3. Er det noe man kan gjøre for at problemet blir minst mulig? Har ikke brannmur foreløpig, men er det kanskje noen innstillinger der som kan gjøres?tommelomsk Hvis en ikke er enig i EULA'en så velger man avslutt/avbryt under installasjon...ganske enkelt :wink: ...hvis du velger å installere SP3 så godtar du avtalen juridisk. Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 ja, du kan slå den funksjonen av eller justere på den slik at du bare får en melding når der er en ny fix tilgjengelig. jeg selv har lastet ned hele SP3 pakken (127mb) og installert denne i går. i dag da jeg slo på maskinen hadde jeg fått ett nytt ikon nede med klokken. det var oppdaterings funksjonen, jeg slo liksågodt av den da jeg egentelig ikke har bruk for den :wink: etter installasjon av SP3 så finner du 'Automatic Updates' i kontroll panelet, så det er fort gjort å forandre på instillingene. ellers, erfaringer etter SP3 er at den roter til DivX codec'en som var installert. alle forsåk på og velge og/eller åpne mediaplayer (6.4, den eneste og beste ) førte til umiddelbar død for explorer og den ble restartet etter et par sekunder. løsning er å re-installere DivX 5.02 codec'en. ellers så har jeg egentelig ikke noe å utsette på SP3, alt fungerer som en drøm og jeg forstetter og spille de samme spillene og gjøre de samme tingene som jeg alltid har gjort. :smile: jeg har ett tips, slå av, steng helt av antivirus programm du måtte ha kjørende. under install av sp3 her, selv om NAV var 'disabled', så fikk jeg en virus advarsel på en .cab fil rett før installasjonen var ferding. trykte ignorer og lot SP3 gjøre seg ferdig, rebooted, og kjørte et fulstendig system scan uten noe raporter om noe mistenkelig. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 4. august 2002 Del Skrevet 4. august 2002 noen flere erfaringer med SP3? Lenke til kommentar
miniPax Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 Quote: Den 2002-08-02 19:49, Prelude skrev:(...)alle forsåk på og velge og/eller åpne mediaplayer (6.4, den eneste og beste )(...) Så enig, så enig........ Lenke til kommentar
mosher Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 Min bror har et problem med win2000 etter sp3 installering. Han sitter for tiden på en oppringt linje, men etter sp3 ble inst. funker ikke det som det skal. Man får koblet seg opp, men browsers finner inegn dns tilkobling, slik at man ikke får slått opp ip adressene, noen som vet hvorfor dette skjer, og hvordan man kan rette på det. Han har ringt tele2 og fikk ip adressene til dns serverene deres, men fremdeles er det trøbbel. Mosher Lenke til kommentar
Ludde Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 Quote: Den 2002-08-05 02:02, _StatuS_ skrev: Quote: Den 2002-08-02 19:49, Prelude skrev: (...)alle forsåk på og velge og/eller åpne mediaplayer (6.4, den eneste og beste )(...) Så enig, så enig........ hell yeah!! =) Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 Quote: Den 2002-08-05 01:42, MrLee skrev:noen flere erfaringer med SP3? PCen fungerte kjempebra med SP2. PCen fungerer kjempebra med SP3 Jeg klarer rett og slett ikke å merke noen forskjell :- Lenke til kommentar
ilex Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 Quote: Den 2002-08-02 19:39, dudsi skrev:...hvis du velger å installere SP3 så godtar du avtalen juridisk. en EULA er ikke juridisk bindende. Lenke til kommentar
miniPax Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 Er den ikke? Så alt det med at M$ ikke kan holdes ansvarlig for tap av data ved system-krasj o.l er bare bullshit? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 det sies de heller ikke noen sted at de skal ta ansvar for det da? Lenke til kommentar
ilex Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Det har vært et par rettsaker i USA hvor det har blitt prøvd å håndheve EULA'er. Det gikk ikke :smile:. Dette gjelder først og fremst produkter man kjøper og senere når man skal bruke det, får man en EULA i fleisen. Alt slikt skal forekomme før du betaler for produktet. Nå er jo saken litt annerledes med en service pack, som er gratis å laste ned. Likevel så er det jo egentlig en patch til et buggete OS, så en EULA i SP'en er like tull som EULA'n når du installerer w2k. _________________ hah! I'm eating my cake and having it too! [ Denne Melding var redigert av: ilex på 2002-08-06 18:22 ] Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 Ved siden av Linux har jeg hatt en liten win2000-partisjon for sikkerthet skyld. Da jeg lest EULA'en til SP3 avinstallerte jeg hele Windows. Ikke ti ville hester får meg tilbake igjen. Lenke til kommentar
bertie Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 nå ble jeg engstelig... også sp3 istedenfor sp2... Den eula'en hørtes farlig ut altså. Nå tør jeg hvertfall ikke slå av lyset om natta... bertie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå