pmarius Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 På grunn av denne ekstremt irriterende Sirkulerende overflødighetskontroll (CRC), så får jeg feilmeldinger nesten hver gang jeg skal kopiere noe fra DVDer og over til harddisken på maskinen min med WinXP Home. Problemet ser gjerne ut til å oppstå hvis det er store mapper med mange filer som skal kopieres. Ved kopiering av enkeltfiler skjer dette bare av og til. Da ser det ut som denne Sirkulerende overflødighetskontrollen plukker seg ut spesielle filer "den ikke liker", og nekter disse å kopieres. Andre filer er det liksom greit med. Det er ingenting i veien med de filene som ikke vil kopieres, de er verken korrupte, eller noen sikkerhetsrisiko. Noen som har vært borti dette? Og evt vet en løsning på hvordan jeg kan skru av møkka? Legger ved bilde av feilmeldinga: Lenke til kommentar
Montag Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 (endret) Du sier ikke noe om hvilket program du bruker for backup, men det er nok desverre liten mulighet for å skru av denne meldingen. Den kan skyldes at DVD platen er ripete/møkkete. Hvis så, rengjør platen og prøv igjen. Kan nok også være pga kryptering av platen. Endret 29. juli 2005 av Montag Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Det kan også vere at du prøver å lese av en fil på en kopibeskyttet dvd fra en dvd brenner.. Fikk samme beskjed f.eks når jeg skulle installere GTA:SA Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 CRC (Syclic Redundancy Check) er en rutine laget for å sjekke at de dataene som er motatt er de dataene som opprinnelig skule være der. Så hvis du likevel kopierer dataen, vil den mest sannsynlig ikke fungere. Dette kan skyldes feil på hardware eller mediet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå